Rusijoje artėjama prie katastrofinės ribos: jau netrukus šalyje neliks eismui tinkamų automobilių, tai tragedija

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Rusijoje artėjama prie katastrofinės ribos: jau netrukus šalyje neliks eismui tinkamų automobilių, tai tragedija

Karas, sankcijos ir auganti infliacija Rusiją pavertė šalimi, kurioje naujo automobilio įsigijimas daugeliui žmonių tapo neįmanomu tikslu. 

Oficialūs duomenys rodo, kad vidutinis automobilio amžius šalyje jau perkopė 16 metų, o daugiau nei 71 proc. transporto priemonių yra senesnės nei dešimtmetis. Ekspertai perspėja, kad jei tendencijos nesikeis, iki 2030 metų beveik visas šalies autoparkas gali būti priskirtas avarinės būklės kategorijai.

Pastaraisiais metais vis daugiau vairuotojų priversti naudotis automobiliais, kurių rida siekia 200–300 tūkst. kilometrų. Tokiose transporto priemonėse dažnai neveikia esminės saugos sistemos – ABS, ESP ar oro pagalvės. 

Kadangi oficialių autoservisų paslaugos tapo pernelyg brangios, vis labiau populiarėja neoficialūs „garažiniai“ servisai, kur techninė būklė vertinama tik vizualiai, o gedimai taisomi pigiausiais metodais.

„Po 300 tūkst. kilometrų automobilis tampa neprognozuojamas“, – sako automobilių rinkos analitikas Olegas Mosejevas. 

Nepaisant to, tokie automobiliai išlieka paklausūs, nes daugeliui jie yra vienintelė įperkama transporto priemonė.

Jei 2021 metais Rusijoje buvo registruota 27,2 mln. automobilių, senesnių nei 10 metų, šiandien jų skaičius jau viršija 33 milijonus. Situaciją dar labiau komplikuoja naudotų automobilių importas. Teigiama, kad į šalį patenka transporto priemonės su milžiniška rida, dažnai po rimtų avarijų ar su abejotina technine istorija.

Net naudoti automobiliai tampa prabanga

Importą stabdo ir aukšti perdirbimo mokesčiai, kuriuos valdžia taiko skatindama vietinės gamybos automobilių, „Lada“ ir kiniškų „Moskvich“, pardavimus. Vis dėlto net ir šie modeliai daugeliui lieka per brangūs. 

Vidutinė naujo automobilio kaina Rusijoje šiuo metu viršija 2,5 mln. rublių, kas yra apie 26 tūkst. eurų, o paskolų prieinamumas krito iki rekordinių žemumų. Jei anksčiau pusė naujų automobilių buvo įsigyjami lizingu ar paskola, dabar tokiu būdu perkama mažiau nei 27 proc.

Rinkos atsigavimas nevyksta. Ekspertai skaičiuoja, kad norint bent palaikyti autoparko atnaujinimo tempą, šalyje kasmet reikėtų parduoti bent 2 mln. naujų automobilių. 

Šiuo metu pardavimai siekia apie 1,5 mln., o realus atsinaujinimo rodiklis siekia vos 2 proc. per metus, kas net nekompensuoja natūralaus senėjimo ir nusidėvėjimo.

Seni automobiliai – nauja kasdienybė

Net Maskvoje, kuri anksčiau garsėjo kaip viena turtingiausių automobilių rinkų regione, šiandien paklausiausi modeliai – daugiau nei dešimt metų skaičiuojantys automobiliai. Tai ne vartotojų pasirinkimas, o finansinės būtinybės pasekmė.

„Valstybei tai reiškia augančią saugumo ir aplinkosaugos problemą. Žmonėms – kasdienę riziką“, – teigia O. Mosejevas. 

Jo teigimu, seni automobiliai dažnai neturi jokios šiuolaikinės elektronikos, yra triukšmingi, teršia aplinką, dažnai genda ir nebepajėgia patikimai įveikti ilgų atstumų ar atlaikyti atšiaurių žiemų.

Prieš kelerius metus senas automobilis dar buvo laikomas prestižo stoka ar gėdos ženklu. Dabar tai tapo norma. 

Analitikė Tatjana Akimova prognozuoja, kad iki 2027 metų net 80 proc. visų automobilių Rusijoje bus senesni nei dešimties metų ir tai bus ne vartotojų pasirinkimas, o ilgalaikės ekonominės krizės pasekmė.

Temos: Rusija
Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas