Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Vairuotojai neslepia įsiūčio: greičio matuoklių spąstai, kurie nulemia didžiules baudas
Vidutinio greičio matuokliai vis dažniau įrengiami keliuose, kuriuose eismas intensyvus ir dažni greičio pažeidimai. Nors jų buvimo vietos paprastai yra aiškiai pažymėtos specialiais kelio ženklais, daugelis vairuotojų vis tiek pažeidžia taisykles ir gauna baudas.
Šiame straipsnyje aptarsime, kaip tiksliai veikia vidutinio greičio matuokliai, ką galima padaryti norint išvengti baudos ir kokių klaidų būtina vengti, kad kelionė būtų saugi visiems eismo dalyviams.
Norint išvengti baudos, pirmiausia reikia suprasti, kaip veikia pats matavimo principas. Vidutinio greičio matavimas paremtas laiko skaičiavimu tarp dviejų taškų. Įrengiamos dvi stebėjimo kameros, viena kelio ruožo pradžioje, kita jo pabaigoje. Kiekviena iš jų fiksuoja transporto priemonės numerius ir nustato tikslų laiką, kada automobilis kerta jų matymo ribą.
Sistema apskaičiuoja laiką, per kurį automobilis įveikė atstumą tarp kamerų, ir pagal tai automatiškai nustato vidutinį greitį. Pavyzdžiui, jeigu kelio atkarpa yra dviejų kilometrų ilgio, o ją automobilis įveikia per vieną minutę, vadinasi, jo vidutinis greitis buvo šimtas dvidešimt kilometrų per valandą. Jei leistinas greitis šioje atkarpoje buvo mažesnis, sistema fiksuoja pažeidimą ir generuoja administracinę atsakomybę.
Ką daryti, jei netyčia viršijote greitį?
Svarbiausia taisyklė yra laikytis kelių eismo taisyklių. Tačiau jei jau įvažiavote į ruožą ir supratote, kad važiavote greičiau nei leidžiama, galite pabandyti sumažinti greitį likusioje kelio atkarpoje. Tai padės sumažinti bendrą vidutinį greitį ir galbūt išvengti baudos.
Tačiau šiuo būdu reikia naudotis atsargiai. Staigus greičio sumažinimas greitkelyje gali būti pavojingas tiek jums, tiek kitiems eismo dalyviams. Jeigu važiuojate per lėtai ar net norite sustoti, tai gali trukdyti aplinkiniam eismui arba sukelti avarines situacijas. Ypač svarbu nepiktnaudžiauti avarine juosta, nes ji skirta tik nelaimės ar gedimo atvejams, o ne bandymui koreguoti greitį.
Greičio ribotuvas, tai saugus sprendimas
Vairuotojai, kurie nori būti užtikrinti, kad neviršys leistino greičio, gali pasinaudoti technine pagalba, kuri yra greičio ribojimo funkcija. Daugelyje automobilių ji veikia kartu su pastovaus greičio palaikymo sistema ir padeda vairuotojui palaikyti maksimalų nustatytą greitį.
Ši funkcija aktyvuojama vos įjungus automobilį. Ji žymima užrašu „LIM“ arba simboliu, vaizduojančiu spidometrą su rodykle. Greitis nustatomas paspaudus mygtukus su žymomis „SET“, „RES“ arba simboliais „pliusas“ ir „minusas“. Informacija apie pasirinktą greitį ir sistemos būseną paprastai rodoma automobilio prietaisų skydelyje.
Reikia atkreipti dėmesį, kad ribotuvas gali būti laikinai išjungtas, jei stipriai nuspausite akseleratoriaus pedalą. Tai naudinga esant būtinybei greitai reaguoti į pavojų kelyje.
Pagrindiniai greičio apribojimai
Vairuotojas, norėdamas išvengti baudų, turi žinoti, kokie greičio apribojimai galioja Lietuvoje. Nors daugelis juos prisimena iš laikymo egzaminų, verta atnaujinti šias žinias.
Šiuo metu galiojantys greičio ribojimai yra šie:
gyvenvietėse ir miestuose leidžiama važiuoti ne greičiau kaip 50km/h.
vienos eismo juostos keliuose užmiestyje leidžiama važiuoti iki 90km/h.
dviejų važiuojamųjų dalių greitkeliuose leidžiama šimtas dvidešimt kilometrų per valandą,
automagistralėse vasaros metu galima važiuoti 130km/h, o žiemą iki110km/h.
Baudos už greičio viršijimą 2025 metais
Pagal galiojančius įstatymus, net ir nedidelis leistino greičio viršijimas gali lemti baudą. Taip pat galioja griežta recidyvo taisyklė. Jei per dvejus metus vairuotojas pakartotinai pažeidžia greičio ribojimą, jam skiriama dviguba bauda.
Baudos dydžiai yra šie:
Viršijus iki 10 km/val. – įspėjimas
Viršijus nuo 11 iki 20 km/val. – nuo 12 iki 30 eurų
Viršijus nuo 21 iki 30 km/val. – nuo 30 iki 90 eurų
Viršijus nuo 31 iki 40 km/val. – nuo 120 iki 170 eurų
Viršijus nuo 41 iki 50 km/val. – nuo 170 iki 230 eurų
Viršijus daugiau kaip 50 km/val. – nuo 450 iki 550 eurų
Neturintiems teisės vairuoti – daugiau kaip 50 km/val. – nuo 450 iki 700 eurų
Vidutinio greičio matuokliai yra priemonė, skirta užtikrinti didesnį saugumą keliuose. Nors kartais jie kelia nepatogumų, jų tikslas yra apsaugoti gyvybes. Laikantis leistino greičio, naudojantis technologinėmis pagalbinėmis funkcijomis ir vairuojant atsakingai, galima ne tik išvengti baudų, bet ir prisidėti prie saugesnės eismo kultūros kūrimo.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.