Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Vairuotojai rado būdą kaip apgauti greičio matuoklius: atskleidžiamas triukas, kuris gali turėti labai skaudžias pasekmes
Kelių eismo taisyklės daugeliui vairuotojų turėtų būti saugumo garantas, tačiau realybėje dalis žmonių jas vis dar suvokia kaip trukdį. Vietoje to, kad važiuotų laikydamiesi nustatytų ribojimų, kai kurie vairuotojai ieško kūrybiškų, nors ir neteisėtų būdų, kaip apeiti įstatymą.
Internete nuolat atsiranda įvairių išradingų „patentų“, kurių tikslas yra išvengti baudos už greičio viršijimą ar kitus pažeidimus. Vienas iš anksčiau garsiai aptarinėtų triukų buvo vadinamasis „užsieniečio metodas“, kai fiktyviai nurodomas asmuo iš užsienio kaip tariamas automobilio vairuotojas. Tokiu būdu tikimasi, kad baudos laiškas nepasieks tikrojo pažeidėjo.
Pastaraisiais mėnesiais virtualioje erdvėje išpopuliarėjo naujas triukas, pavadintas „lapo“ metodika. Jo esmė yra uždengti automobilio valstybinį numerį taip, kad greičio matuoklio padaryta nuotrauka negalėtų būti panaudota identifikuoti pažeidėjo. Šis būdas išgarsėjo socialiniuose tinkluose, kur jį pristatantis vaizdo įrašas per trumpą laiką sulaukė milijonų peržiūrų, o komentaruose pasipylė diskusijos apie jo „genialumą“ ir „pigumą“.
Kaip veikia „lapo“ triukas?
Anksčiau kai kurie vairuotojai naudojo specialius dirbtinius lapus, pritvirtintus elektromagnetu prie numerio ženklo. Tokius priedus buvo galima įsigyti už maždaug keliasdešimtis eurų. Važiuojant lapas uždengdavo numerį, o sustabdžius policijai elektromagnetas būdavo išjungiamas ir lapas nukrisdavo.
Naujasis variantas yra dar paprastesnis ir pigesnis jam nereikia nei magnetų, nei pultelių. Šio metodo sumanytojas siūlo lapą pritvirtinti prie žvejybos valo, kurio vienas galas tvirtinamas prie priekinio stiklo valytuvo svirties, o kitas prie paties lapo, uždedamo ant numerio.
Kai reikia pašalinti lapą, tereikia įjungti valytuvą. šis patraukia valą ir nuplėšia lapą nuo numerio. Iš pirmo žvilgsnio paprasta ir pigiai įgyvendinama, tačiau praktikoje kyla daug klausimų dėl tokio būdo veiksmingumo. Važiuojant didesniu greičiu lapą gali nupūsti vėjas, o valas, pritvirtintas prie valytuvo, neabejotinai patrauktų pareigūnų dėmesį.
Teisinės pasekmės ir griežtos sankcijos
Pagal galiojančius kelių eismo įstatymus draudžiama uždengti ar kitaip dekoruoti valstybinio numerio ženklus taip, kad jie taptų sunkiai įskaitomi. Už tokį pažeidimą numatyta nuo 240 iki 340 eurų siekianti bauda ir (arba) su teisės vairuoti atėmimu nuo 6 iki 12 mėnesių.
Jei policijos pareigūnai nustato, kad numeriai buvo uždengti tyčia siekiant išvengti fiksuoto greičio viršijimo baudos, gali būti skirta papildoma sankcija už patį greičio viršijimo faktą pagal maksimalius tarifus.
Tai reiškia, kad vietoje kelių dešimčių eurų baudos už greitį, vairuotojas gali sulaukti žymiai didesnių finansinių nuostolių ir prarasti nemažą dalį eismo taškų. Nors „lapo“ metodas gali atrodyti kaip pigus ir sumanus sprendimas, realybėje jis kelia daug rizikos ir mažai tikėtina, kad padės išvengti atsakomybės.
Verta pastebėti, kad greičio matuokliai vis dažniau įrengiami taip, kad fotografuotų ne tik galinę, bet ir priekinę automobilio dalį, todėl numerio uždengimas lapu gali būti visiškai neveiksmingas. Be to, socialiniuose tinkluose išpopuliarėję tokie triukai greitai patraukia teisėsaugos dėmesį, todėl jų naudojimas tampa lengvai atpažįstamas.
Galiausiai verta paminėti, kad patikimiausias ir visiškai nemokamas būdas nesulaukti laiško su fotoradaro nuotrauka vis dar išlieka vienas, tai važiuoti laikantis leistino greičio ir kitų kelių eismo taisyklių. Nors kai kam gali pasirodyti viliojanti mintis „apeiti sistemą“, tokie bandymai dažnai baigiasi dar didesnėmis problemomis nei pradinis pažeidimas.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti