Skrydis privačiu lėktuvu už lojalumą: lietuvių įkurtos įmonės sprendimai stebina visą rinką

Pranešimas spaudai , 2025-07-14, 11:59
0
Skrydis privačiu lėktuvu už lojalumą: lietuvių įkurtos įmonės sprendimai stebina visą rinką

Vasara daugeliui darbdavių tampa tikru išbandymu. Registruotas nedarbo lygis Lietuvoje šiuo metu siekia 8,4 proc., o Užimtumo tarnybos duomenimis darbo ieško daugiau nei 200 tūkst. žmonių. Vis dėlto vien šie skaičiai neatskleidžia visos problemos – per birželį įsidarbino beveik 117 tūkst. žmonių, o darbo ieškoti pradėjo per 26 tūkst. Tai rodo ne tik didelį aktyvumą, bet ir aukštą darbuotojų kaitą, dėl kurios darbdaviai nuolat konkuruoja dėl motyvuotų kandidatų.

Tokiame kontekste išsiskirti tampa sudėtinga, o trumpalaikius darbus siūlančioms įmonėms – dar sunkiau. Įmonių grupei „Laista“ priklausanti įdarbinimo ir darbuotojų nuomos bendrovė „Retiva“, pasirinko ne tik ieškoti žmonių, bet ir su jais kurti ilgalaikį ryšį. Jos inicijuota lojalumo programa numato unikalų paskatinimą – skrydį privačiu lėktuvu labiausiai atsidavusiems darbuotojams.

Kiekvieną vasarą Lietuvos įmonės susiduria su tuo pačiu iššūkiu – darbuotojų aktyvumas sumažėja, motyvacija dirbti – taip pat. Tai ypač jaučiama paslaugų, logistikos, gamybos ir prekybos srityse, kur pozicijos reikalauja greitos reakcijos į rotaciją ir stabilaus žmonių srauto. Oficialūs skaičiai šio paradokso dažnai net neatspindi - bedarbių skaičius išlieka, tačiau realiai įdarbinti žmones tampa vis sunkiau.

Tad nenuostabu, kad darbdaviai griebiasi ne tik tradicinių, bet ir kūrybiškų priemonių. Ieško darbuotojų netikėtose platformose, tokiose kaip „Tinder“, siūlo išmaniąsias motyvacines schemas, netgi žada... skrydžius privačiais lėktuvais. Tiesa, toks pažadas – ne visai tiesioginis.

Skrydis – kaip simbolis, o ne triukas

Įmonė „Retiva“, dirbanti personalo nuomos ir atrankų srityje, neseniai pasiūlė unikalią lojalumo programą, kurios dalimi tapo ir skrydžių motyvacijos koncepcija. Visi lojalūs darbuotojai, išdirbę tam tikrą laiką, kaip padėką gauna ne tik finansinį atlygį, bet ir išskirtinę patirtinę dovaną – skrydį privačiu lėktuvu virš Lietuvos.

„Tai nėra vienkartinė akcija ar išimtis – šis pasiūlymas skirtas visiems mūsų lojaliems žmonėms. Taip norime parodyti, kad kiekvienas darbuotojas mums rūpi ir vertas daugiau nei tik atlyginimo“, – teigia UAB „Retiva“ direktorė Reda Starkuvienė.

Pasak jos, svarbiausia čia – ne pats skrydis, o pagarba žmogui. Toks gestas tampa simboliniu įvertinimu už lojalumą, atsakomybę ir bendrą rezultatą. Skatinimo sistema yra dalis platesnės įmonės strategijos, kurioje dėmesys skiriamas ne tik naujų darbuotojų pritraukimui, bet ir ilgalaikiam santykiui su jais. Įmonė atskleidžia, kad tai tik pradžia – jau netrukus lojaliems darbuotojams bus pasiūlyta ir pilnai apmokama kelionė į egzotinę šalį.

Darbuotojai nori ne premijų, o stabilumo ir žmogiško santykio

Šį požiūrį pagrindžia ir „Retiva“ atliktas vidinis tyrimas, kuriame laikinųjų darbuotojų buvo klausiama, kas juos labiausiai motyvuoja. Net 60 proc. atsakiusiųjų nurodė, kad jiems svarbiausia – galimybė dirbti nuolatinį darbą. Kitaip tariant, žmonės vertina aiškumą ir ilgesnio laikotarpio perspektyvą. 51 proc. pažymėjo gerą darbo atmosferą kaip esminį motyvacinį veiksnį. Darbo grafikas – 45 proc., atlyginimo dydis – 36 proc.

Rezultatai iškalbingi: dauguma darbuotojų nori jaustis užtikrinti dėl rytojaus, dirbti aiškiomis sąlygomis, būti gerbiami ir girdimi. Priedai, papildomos dovanos ar net piniginės premijos veikia tik tada, kai šie baziniai poreikiai jau patenkinti. Kitaip tariant, darbuotojai motyvaciją randa ne vien materialiuose paskatinimuose, o santykyje – kai darbdavys juos mato ne kaip skaičius, o kaip žmones.

Pasiekti žmogų – reikia ne tik žinutės, bet ir kanalo

Didelė dalis įmonių investuoja į reklamą – nuo „Meta“ socialinio tinklo iki „Google” reklamos, bet vis dažniau darbuotojų ieškoma ir netradiciniais kanalais. Vieni išbando partizaninį marketingą – pavyzdžiui, darbo pasiūlymai pažinčių programėlėje „Tinder“ ar kūrybišką reklamą lauko stenduose. Tokie sprendimai sulaukia dėmesio, bet tikroji vertė slypi ne vien matomume – svarbiausia, kad žinutė pasiektų tinkamą žmogų ir būtų nuoširdi.

„Retiva“ šią komunikaciją derina su vidine kultūra – siekia ne tik būti matoma, bet ir suprasta. Pasak jų, vien kartais netikėtas pasiūlymas (kad ir skrydis) neveikia, jei neužtikrinama elementari pagarba, aiškus atlyginimas ir lankstus požiūris į darbo sąlygas. Kitaip tariant, ne idėja „pakelia“, o visuma.

Darbo rinka keičiasi – reikia keistis ir darbdaviams

Nors vasaros metu darbuotojų pritraukimas tampa iššūkiu, tai tuo pačiu – puiki proga įmonėms atnaujinti savo požiūrį. Įvertinti, kas iš tikrųjų motyvuoja žmones, kokie pasiūlymai turi ilgalaikę vertę ir kaip išlaikyti santykį net tada, kai darbo rinkoje konkurencija pasiekia piką.

Užuot siūlę daugiau tik vienkartinių paskatinimų, darbdaviai turėtų galvoti apie tai, kaip užtikrinti ilgalaikį pasitikėjimą ir pagarbą. Nes žmonės pasirenka ne tik darbą – jie renkasi santykį. Ir būtent nuo jo priklauso, ar darbuotojas sugrįš kitą vasarą, ar liks visam laikui.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas