Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Kelionės greičiau nei šviesa? Mokslininkai siūlo realų planą, bet tam trūksta vieno elemento
Nauja idėja apie „warp“ variklį priartina mus prie kelionių kaip fantastikos filmuose nors tai dar tik pirmi žingsniai. Mokslininkai siūlo kitokį būdą kaip būtų galima iškreipti erdvę aplink laivą ir taip keliauti greičiau už šviesą nepažeidžiant fizikos dėsnių. Skamba kaip pasaka bet šios idėjos jau remiasi rimtais skaičiavimais ir teorijomis.
Kelionės į tolimas žvaigždes šiuo metu mums vis dar per lėtos net su geriausiais raketiniais varikliais. Tačiau fizikai vis drąsiau nagrinėja idėjas kurios anksčiau atrodė neįmanomos. Vienas iš jų Haroldas White pasiūlė paprastą mintį vietoj vienos didelės energijos struktūros naudoti kelias mažesnes kurias būtų lengviau valdyti.
Anksčiau daug kas rėmėsi Miguelo Alcubierre pasiūlymu kuriame erdvė prieš laivą suspaudžiama o už jo ištempiama. Laivas pats šviesos greičio neviršija juda tarsi ant bangos bet pati erdvė aplink jį keičiasi. Didžiausia bėda buvo ta kad toks modelis reikalavo milžiniškų energijos kiekių ir kėlė pavojingas jėgas laivo aplinkoje.
Gondolos vietoj žiedo
H. White nusprendė pažvelgti į šią problemą kaip praktikas o ne tik kaip teoretikas. Jis pasiūlė atsisakyti vieno didelio žiedo aplink laivą ir vietoj jo išdėstyti aplink burbulą kelis cilindro formos energijos modulius. Kiekvienas jų kreipia erdvę truputį ir kartu jie sudaro bendrą kelionės efektą.
Mažesnius modulius lengviau valdyti todėl jėgos aplink laivą tampa tolygesnės ir mažiau pavojingos. Juos galima prireikus pridėti panaikinti arba pakeisti jų dydį ir išdėstymą. Taip susidaro ilgesnė kapsulę primenanti forma kuri primena dvi gondolas iš žinomo žvaigždžių laivo bet šį kartą jau su paaiškinimu iš fizikos pusės.
Kaip tai turėtų veikti laivo viduje?
Siūloma kad pats laivas „warp“ burbulo viduje būtų saugus ir ramus. Ten neturėtų būti nei didžiulės gravitacijos nei staigių traukos pokyčių todėl įgula jaustųsi tarsi įprastame kosminiame laive. Laikrodžiai burbulo viduje tiktų su laikrodžiais Žemėje todėl misiją būtų lengva planuoti ir sekti.
Aplink esanti erdvė tuo metu būtų švelniai stumiama ir tempiama taip sudarydama kelionės efektą. Pati erdvė judėtų o laivas liktų tarsi burbulo centre nesudraskytas milžiniškų jėgų. Tai dar tik teorinis modelis bet jis jau atrodo artimesnis realiems inžineriniams sprendimams nei ankstesnės idėjos.
Keista materija ir ateities vizijos
Vis dėlto vieno pagrindinio sunkumo naujas modelis nepašalina. Vis dar reikia labai ypatingos medžiagos kuri turėtų tarsi neigiamą energiją. Tokios medžiagos kasdienybėje neturime ją matome tik labai ypatinguose fizikos eksperimentuose todėl kol kas tai didžiausias stabdys.
Dabar mes neturime technologijų kurios leistų pastatyti net mažą tokio variklio prototipą. Tačiau segmentuotas modelis yra pirmas kuris bent jau teoriškai atrodo įgyvendinamas jei kada nors išmoksime valdyti tokią energiją. Gal tai įvyks po kelių dešimtmečių po kelių šimtmečių o gal niekada bet svarbiausia kad atsirado aiški kryptis kuria gali judėti ateities tyrimai.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.