Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Ar jūsų automatinės šviesos tikrai veikia žiema? Atskleista realybę, apie kurią daugelis net nežino
Ar jūsų automatinės šviesos tikrai veikia žiema? Sužinoję tiesą galvosite kitaip
Žiemą vairuotojai tikisi vieno – kad automobilis elgsis patikimai, net kai lauke siautėja šlapdriba, temperatūra šokinėja aplink nulį, o keliai padengti ledo plutomis. Tačiau technologijoms užvaldžius šiuolaikinius automobilius, kartais pamirštame nepatogią tiesą: net ir pažangiausi jutikliai gali tyliai pasiduoti žiemos išbandymams. O kartu su jais – ir mūsų saugumo pojūtis. Išmaniosios sistemos, kurios vasarą veikia nepriekaištingai, šaltymečiu gali imti staiga „gyventi savo gyvenimą“, todėl vairuotojas lieka ne tik sutrikęs, bet ir rizikuojantis pažeisti taisykles ar sugadinti automobilio detales.
Šaltasis sezonas į dienos šviesą iškelia daugybę problemų, kurių paprastai nesusimąstome – nuo automatinio apšvietimo iki elementariausių valytuvų. Todėl verta išsiaiškinti, kodėl elektronika kartais pasiduoda šalčiui, ir ką galime padaryti, kad žiema netaptų sudėtingų gedimų priežastimi.
Automatinės šviesos: patogumas, kuris žiemą gali virsti pavojumi
Automobiliai, kuriuose gausu kamerų, ultragarsinių jutiklių, lazerių ir kitų modernių įrangų, iš pirmo žvilgsnio atrodo nenugalimi. Tačiau net ir tokia technika dažnai kapituliuoja prieš elementarias oro sąlygas. Viena iš dažniausių problemų – automatinis apšvietimas, kuris žiemą gali veikti visiškai priešingai, nei tikisi vairuotojas.
Dienos metu tvyrant rūkui, sniegui ar intensyviam lietui, automobilis gali nesuprasti, kad kelio matomumas stipriai suprastėjęs. Tokiu atveju jis palieka įjungtas tik dienos šviesos žibintus. Vairuotojas, įpratęs, kad automobilis „viską padaro už jį“, gali net nepastebėti, kad gale nešviečia jokie žibintai. Rezultatas – reali avarijos rizika ir, jei sustabdys policija, administracinės nuobaudos.
Automatinio apšvietimo klaidos tampa ypač ryškios žiemos sezonu, kai ryto prieblanda, tirštas rūkas ir nuolatinė drėgmė tęsiasi beveik visą dieną. Todėl atėjus rudeniui ir žiemai vairuotojai turėtų prisiminti seną gerą taisyklę – šviesas įjungti rankiniu būdu, nepasitikint vien tik elektronika.
Kai žiema pavirsta priešų armija: lietaus jutiklio veikimas šaltuoju metų laiku
Lietaus jutiklis yra vienas iš tų išradimų, kurie kasdienybę tikrai palengvina. Jis reaguoja į lašus, atsirandančius ant stiklo, ir įjungia valytuvus be jokio vairuotojo įsikišimo. Daugumos automobilių savininkai jau seniai priprato, kad valytuvai tiesiog „žino“, kada dirbti.
Tačiau žiemą ši sistema ima klaidžioti. Pakanka vos plonos ledo plėvelės ant stiklo – ir jutiklis nusprendžia, kad lyja. Snigo gūsis? Valytuvai taip pat gali staiga pradėti veikti, nors realiai jie tik braukia per suledėjusį paviršių ir smukdo matomumą. Dar blogiau – purvinas šlapio sniego vanduo, kuris atskrenda nuo priešais važiuojančių automobilių, gali paskatinti jutiklį įjungti valytuvus tuo metu, kai geriau būtų viską atlikti rankiniu būdu.
Per didelis jutiklio aktyvumas gali sukelti ir techninius gedimus. Žiemą valytuvai dažnai prišąla prie stiklo, o jutiklis, aptikęs „nešvarų paviršių“, bando juos pajudinti. Čia prasideda tikras žiemos siaubo scenarijus: nuo įbrėžto stiklo iki sugadintų varikliukų ar net pačių valytuvų tvirtinimų.
Nematomi pavojai: kaip žiema naikina valytuvų gumeles
Jeigu valytuvai užšalę prie stiklo, bandymas jiems judėti gali nuplėšti gumeles, palikti jas prilipusias prie stiklo ar net suplyšusias gabalais. Tokie pažeisti valytuvai žiemą tampa didžiule problema – jie ne tik nevalo stiklo, bet ir teplioja purvą, palikdami pavojingus ruožus, mažinančius matomumą.
Ką daryti? Paprasčiausia, bet dažnai pamirštama taisyklė – prieš išlipant iš automobilio visada išjungti valytuvų automatiką. Taip išvengsite netikėto jų įsijungimo ryte, kai stiklą dar dengs ledas. Rytinis braukimas ledo gremžtuku taip pat turėtų būti atliekamas atsargiai: geriausia švelniai pakelti valytuvus nuo stiklo ir ranka pašalinti susikaupusį ledą.
Kai kurie vairuotojai iš vakaro pakelia valytuvus į vertikalią padėtį. Tai veiksminga, tačiau ne kiekvienas automobilis tai leidžia – kai kuriuose modeliuose būtina įjungti specialų „aptarnavimo režimą“. Kitaip galima net pažeisti automobilio kapotą.
Sutemus – dar viena problema: kai sutinka žiema ir sutemų jutiklis
Sutemų jutiklis vairuotojams suteikia komforto – nereikia rūpintis, ar jau metas įjungti žibintus. Tačiau ši sistema taip pat nėra neklaidinga. Lietingą ar apsiniaukusią dieną jutiklis gali nesuprasti, kad matomumas ženkliai sumažėjęs.
Žiemą situacija tampa kritinė. Sniegas, lietus ar tirštos snaigės ne tik neįjungia žibintų, bet ir suklaidina sistemą. Todėl daug šiuolaikinių automobilių važiuoja vien su dienos žibintais, galiniais žibintais visai nešviesdami. Tai pavojinga tiek pačiam vairuotojui, tiek aplinkiniams.
Todėl šaltuoju sezonu šviesos – rankose, o ne elektronikos valioje. Šį įprotį verta sustiprinti, kad žiemos keliai būtų saugesni visiems.
Tyrinėju automobilių pasaulį, mokslo atradimus ir technologijų raidą, siekdama sudėtingas temas paversti suprantamomis ir įtraukiančiomis istorijomis. Mano tikslas – aiškiai ir tiksliai perteikti tai, kas formuoja mūsų ateitį kelyje, laboratorijose ir skaitmeninėje erdvėje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.