Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Didžiausia elektrinių automobilių problema: kai kurių modelių nuvažiuojamas atstumas yra gerokai mažesnis
Pastaraisiais metais elektromobiliai vis sparčiau skinasi kelią į vairuotojų kasdienybę. Vienas iš svarbiausių veiksnių, lemiančių jų pasirinkimą, yra nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu. Gamintojai pateikia optimistinius skaičius, kurie neretai vilioja pirkėjus, tačiau realybėje šie rodikliai ne visada sutampa su tikrove.
Naujas Australijos automobilių asociacijos tyrimas atskleidė, kad skirtumai gali siekti net šimtą kilometrų. Australijos automobilių asociacija jau daug metų lygina laboratorinių bandymų rezultatus su realiomis sąnaudomis. 2025 metais pirmą kartą į šį tyrimą buvo įtraukti elektromobiliai.
Bandymuose automobiliai buvo tikrinami viešuosiuose keliuose, naudojant kasdieniam vairavimui būdingus maršrutus. Juose sumontuota įranga matavo energijos sąnaudas ir kitus techninius parametrus, leidžiančius įvertinti tikrąsias galimybes.
Testavimo procedūra buvo paremta Europos Euro 6 standartu, tačiau pritaikyta vietos klimatui ir eismo taisyklėms. Šalyje greitkeliuose leidžiama važiuoti 100 - 110 km/h, o miestuose, tai apie 50 km/h. Australijoje vyraujantis šiltesnis klimatas taip pat gali turėti įtakos baterijų veikimui, todėl realūs rezultatai gali skirtis nuo gamintojų deklaracijų.
Bandymų trasa ir patikimumas
Bandomasis maršrutas driekėsi per Geelong miestą ir jo apylinkes, jo ilgis siekė 93 kilometrus. Jame buvo tiek miesto gatvių, tiek užmiesčio kelių bei greitkelio atkarpų. Prieš pagrindinius bandymus atlikta daugiau nei trisdešimt važiavimų tam, kad būtų užtikrintas rezultatų tikslumas.
Etaloniniu automobiliu pasirinkta „Toyota RAV4“, kurios bandymų sąnaudų skirtumas siekė vos 2,5 procento. Tyrime dalyvavo penki populiarūs modeliai, tai „BYD Atto 3“, „Tesla Model 3“, „Tesla Model Y“, „Kia EV6“ ir „Smart #3“. Nė vienas iš jų nepasiekė gamintojo deklaruoto atstumo.
„BYD Atto 3“ vietoje žadėtų 480 kilometrų nuvažiavo tik 369 kilometrus, todėl skirtumas siekė net 111 kilometrų arba 23 procentus. „Tesla Model 3“ buvo deklaruotas 513 kilometrų atstumas, tačiau realiai pavyko nuvažiuoti 441 kilometrą, tad skirtumas sudarė 72 kilometrus arba 14 procentų.
„Tesla Model Y“ iš žadėtų 533 kilometrų pasiekė 490 kilometrų, skirtumas 43 kilometrai arba 8 procentai. „Kia EV6“ pagal gamintoją turėtų įveikti 528 kilometrus, tačiau testuose nuvažiavo 484 kilometrus, tad skirtumas siekė 44 kilometrus arba 8 procentus. Mažiausias nuokrypis užfiksuotas „Smart #3“ modelyje, vietoje deklaruotų 455 kilometrų pasiekta 432 kilometrai, skirtumas 23 kilometrai arba 5 procentai.
Ką rodo rezultatai?
Tyrimas atskleidžia, kad laboratoriniai bandymai vyksta idealiomis sąlygomis, kurios retai pasitaiko realiame gyvenime. Temperatūra, kelio danga, eismo intensyvumas ir vairavimo stilius gali ženkliai sumažinti elektromobilio nuvažiuojamą atstumą.
Todėl gamintojų pateikiami duomenys turėtų būti vertinami kaip orientaciniai, o ne absoliučiai tikslūs. Elektromobilio pirkimas yra svarbus sprendimas, o baterijos talpa ir nuvažiuojamas atstumas dažnai tampa lemiamais kriterijais.
Skirtumas, viršijantis 100 kilometrų, gali pakeisti kelionės planus, prailginti maršrutą ir padidinti sugaištą laiką. Todėl renkantis automobilį verta neapsiriboti vien tik gamintojo skaičiais, o atsižvelgti į nepriklausomų bandymų rezultatus bei kitų vairuotojų patirtį.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti