Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Ekspertai paskelbė automobilius, kurių rekomenduojama nepirkti, nes problemos niekada nesibaigs
Naujausia statistika rodo, kad 2024 metais kai kurie populiarūs automobilių modeliai gedo itin dažnai – tarp jų „Hyundai i20“, „Ford Kuga“, „Renault Clio“, „Toyota Yaris“, „VW Sharan“.
Dažniausios bėdos – akumuliatoriai (44 proc. visų atvejų), variklio gedimai, elektros trikdžiai, užraktai, prakiurusios padangos.
Net gerai žinomų gamintojų automobiliai pasižymi kokybės svyravimais. Tai gali lemti tiekimo grandinių problemos ar konkretaus modelio ypatumai.
Renkantis naudotą automobilį verta tikrinti modelio istoriją ir žinomas silpnas vietas – markės vardas nebūtinai reiškia patikimumą.
Tarp rečiau gendančių modelių minimi: „BMW X1“, „Audi Q5“, „Toyota Corolla“, „VW T-Roc“, „Mercedes-Benz GLA“.
Renkantis automobilį svarbu, kad jis būtų ekonomiškas, patikimas ir žinomos markės. Dauguma ieško tokio, kuris turėtų gerą reputaciją ir nekeltų rūpesčių. Tačiau net ir atidžiai pasirinkus, techniniai gedimai kartais pasirodo jau po kelių mėnesių – vienas, antras, trečias. Tada natūraliai kyla klausimas, ar pasirinkimas iš tikrųjų buvo teisingas.
Naujausi duomenys rodo, kad kai kurie automobilių modeliai 2024 metais gedo gerokai dažniau nei kiti. Tai remiasi realiais atvejais, kai vairuotojams prireikė pagalbos dėl netikėtų techninių problemų: akumuliatoriaus, variklio gedimų, elektros sutrikimų ar kitų dažnų trukdžių.
Ataskaitos atskleidžia, kokie modeliai susiduria su pasikartojančiomis problemomis, kurios detalės dažniausiai sukelia gedimus, ir kurie automobiliai buvo ne tokie patikimi, kaip apie juos kalbama. Tai naudinga informacija tiek svarstantiems apie naują pirkimą, tiek planuojantiems naudoto automobilio įsigijimą.
Kas pateko į dažniausiai gendančiųjų sąrašą?
Remiantis „ADAC“ duomenimis, dažniausiai kelyje palikdavę savo vairuotojus buvo tokie modeliai kaip:
„Hyundai i20“ (2014 metų modelis);
„Opel Meriva“ (2016–2017 metų);
„Renault Clio“, „Megane“, „Kadjar“, „Scenic“ – ypač 2014–2019 metų gamybos;
„Ford Focus“, „Kuga“, „S-MAX“ – skirtingi metai, bet ypač 2014–2021;
„Mazda 3“, „Nissan Qashqai“ – kai kurie 2019 metų modeliai;
„Toyota Yaris“, „C-HR“, „RAV4“ – nors ir žinomi dėl patikimumo, tačiau pastarųjų metų modeliuose buvo pastebėtas gedimų šuolis;
„VW Sharan“ – ypač 2015 metų.
Pastebima, kad net ir markės, kurios ilgą laiką buvo siejamos su patikimumu, pavyzdžiui, „Toyota“, nėra apsaugotos nuo banguojančio kokybės lygio. Kai kuriuose modeliuose problema slypi ne gamyklose, o tiekimo grandinėse, elektronikos komplektuose, kurių tiekimas buvo paveiktas pandemijos ir logistikos sutrikimų.
Kas dažniausiai genda?
Net 44 proc. visų gedimų 2024 metais kilo dėl akumuliatorių. Tai ne tik šalto sezono problema: dalis vairuotojų važinėja trumpus atstumus, automobiliai stoviniuoja, akumuliatoriai sensta, o elektronikos kiekis sparčiai auga.
Kitos dažnos priežastys:
Variklio ar jo priedų gedimai (apie 23 proc.)
Starterio ir generatoriaus problemos (11 proc.)
Prakiurusios padangos (9 proc.)
Užraktų, imobilizatoriaus ar raktelių trikdžiai (apie 7 proc.)
Tai rodo, kad net ir su visiškai techniškai tvarkingu automobiliu galima likti ant kelio, jei dėmesys skiriamas tik dideliems komponentams, o ne mažesnėms, bet svarbioms detalėms.
Ką reiškia tokie duomenys pirkėjui?
Ši statistika naudinga ne tik tiems, kurie perka naują automobilį. Ji vertinga ir planuojant naudoto automobilio įsigijimą. Jeigu modelis dažnai minimas tarp gendančiųjų, tai nereiškia, kad jis blogas iš esmės, bet tai ženklas, kad būtina tikrinti konkrečias vietas.
Pavyzdžiui, jei planuoji pirkti „Ford Kuga“ 2020 metų – verta pasitikrinti, ar jo akumuliatorius buvo keistas, ar nėra užfiksuotų startavimo problemų. Arba „Renault Clio“, ar buvo problemų su elektronika, kurios kartojasi tarp daugelio tų pačių metų modelių.
Patikimumas – tai ne tik markė
Įdomu tai, kad kai kurios markės turi gerą reputaciją, bet gedimų skaičiai vis tiek nemaži. Kodėl? Nes patikimumą lemia ne tik gamintojas. Lemiamas faktorius – modelio kartos amžius, variklio tipas, vairavimo stilius, priežiūra.
Vienas „Toyota“ modelis gali būti puikus, o kitas – turėti konstrukcinių silpnybių. Vienas „VW“ modelis važiuos be bėdų, o kitas – sugers visą šeimos biudžetą. Tai priminimas, kad į markę žiūrėti kaip į absoliutą – klaidinga. Reikia vertinti konkretų modelį, jo metus ir net gamybos vietą.
Kaip elgtis, jei tavo automobilis sąraše?
Panikos nereikia, bet verta atkreipti dėmesį į silpnąsias vietas. Jei žinai, kad tavo modelis turi problemų su elektros sistema, tuomet neignoruok mirksinčio signalo. Jei kiti vairuotojai dažnai mini akumuliatorių, galbūt verta jį pasikeisti ne laukiant, kol sustosi.
Taip pat svarbu nuosekliai atlikti techninę priežiūrą. Ne tik dėl įrašo, bet todėl, kad kai kurie gedimai išryškėja anksčiau, nei jie tampa rimti. Laiku pastebėtas trūkumas kainuoja mažiau nei iškvietimas kelyje ir priverstinis vilkikas.
Ką rodo statistika iš kitos pusės?
Tarp modelių, kurie buvo pripažinti vienais rečiausiai gendančių, 2024 metais išsiskyrė:
„BMW X1“ (naujesni modeliai)
„Audi Q5“ (ypač nuo 2019 metų)
„Toyota Corolla“ (hibridiniai modeliai)
„VW T-Roc“ (2020–2022 metų)
„Mercedes-Benz GLA“
Tai nereiškia, kad šie modeliai niekada negenda. Bet pagal ADAC statistiką: jie patenka tarp tų, kuriems rečiausiai prireikia pagalbos kelyje. Tai gera atspirtis renkantis. Jei prioritetas kuo mažesnė rizika būti nutemptam į servisą be įspėjimo, šie modeliai gali būti tarp stipresnių kandidatų.
Ar verta aklai pasitikėti patikimų markių mitu?
Ne, nes nė viena markė nėra nepažeidžiama. Kiekviena turi silpnesnių ir stipresnių modelių, kartais net metų skirtumas nulemia viską. Svarbu ne tiek markės vardas, kiek informacija apie tai, kas genda, kada ir kodėl.
Jei planuoji keisti automobilį, verta ne tik peržiūrėti skelbimus, bet ir pasitikrinti modelio patikimumo statistiką. Keli papildomi paspaudimai, o kartais išgelbsti nuo ilgų valandų servise ir išlaidų, kurios iš anksto buvo visiškai nenumatytos.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti