Europos gamintojai išvengė blogiausio scenarijaus: JAV mažina tarifus, automobiliai brangs mažiau nei tikėtasi

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Europos gamintojai išvengė blogiausio scenarijaus: JAV mažina tarifus, automobiliai brangs mažiau nei tikėtasi

JAV ir Europos Sąjunga pagaliau pasiekė susitarimą dėl automobilių prekybos, užbaigdami ilgą neapibrėžtumo laikotarpį, kuris kėlė įtampą visai pasaulinei automobilių rinkai. 

Rugsėjo 24 d. Federaliniame registre paskelbta, kad importuojamiems europietiškiems automobiliams taikomas 15 proc. tarifas. Naujoji tvarka galioja atgaline data nuo rugpjūčio 1 dienos.

Ši žinia suteikė palengvėjimą Europos gamintojams, ypač tokiems milžinams kaip „Volkswagen“, „Porsche“ ir „Mercedes-Benz“. Jų akcijų vertė biržoje pastebimai pakilo. Vis dėlto, nors 15 proc. tarifas yra gerokai geriau nei grasinimai įvesti 25 proc. mokestį, jis vis dar kelia nemažai iššūkių eksportuotojams.

Vokietijos automobilių pramonės asociacija (VDA) šį sprendimą pavadino „svarbiu žingsniu“, tačiau pabrėžė, kad tarifai vis dar lieka didelė kliūtis. „Mercedes-Benz“ savo ruožtu paragino politikus toliau siekti palankesnių susitarimų, kurie leistų išvengti ilgalaikių nuostolių.

Kaip gimė kompromisas?

15 proc. tarifas yra derybų rezultatas. JAV sumažino mokestį tik po to, kai Europos Sąjunga rugpjūčio 28 dieną priėmė sprendimą mažinti tarifus kai kuriems amerikietiškiems pramonės ir žemės ūkio produktams. Tik tada Vašingtonas sutiko galutinai patvirtinti lengvatinį tarifą automobiliams.

Anksčiau situacija buvo daug grėsmingesnė. Iki prekybos ginčų JAV standartinis tarifas Europos automobiliams siekė vos 2,5 proc., o SUV modeliams – net 25 proc. Donaldo Trumpo administracija grasino visiems automobiliams taikyti 25 proc. mokestį, kas sukėlė šoką visoje industrijoje.

Ši įtampa privertė gamintojus atidėti sprendimus dėl investicijų ir modelių gamybos planų. Todėl dabartinis 15 proc. lygis, nors ir nemažas, laikomas tikra deeskalacija palyginti su anksčiau gresiančiu scenarijumi.

Poveikis elektromobiliams

Ypač svarbus šis susitarimas yra elektromobilių rinkoje. JAV pirkėjai vis labiau domisi europietiškais modeliais, tokiais kaip „Porsche“, „Audi“, „Volkswagen“ ar „Mercedes-Benz“ elektriniai automobiliai. Tačiau dabar kiekvienam iš jų bus taikomas papildomas 15 proc. tarifas.

Praktiškai tai reiškia, kad europietiškas elektromobilis, kurio kaina siekia 77 tūkst. eurų, atkeliaus į JAV jau pabrangęs maždaug 11,5 tūkstančio eurų. Toks skirtumas gali apsunkinti konkurenciją su JAV gamintojais, kurie siūlo pigesnius vietoje gaminamus modelius.

Įdomu tai, kad lengvieji sunkvežimiai ir kai kurie SUV dabar netgi bus šiek tiek pigesni, nes jiems taikytas senasis 25 proc. tarifas buvo pakeistas švelnesniu. Tai gali šiek tiek pakeisti rinkos pusiausvyrą.

Ateities perspektyvos

Nors šis sprendimas užbaigia vieną etapą, jis toli gražu nereiškia visiškos ramybės. Ekspertai pabrėžia, kad tarifai yra tik viena dėlionės dalis, tai pasaulinę automobilių prekybą formuoja ir platesnės politinės įtampos, bei nereguliacinės kliūtys.

Automobilių gamintojai dabar bent jau turi aiškų skaičių, pagal kurį gali planuoti kainodarą ir logistiką. Tačiau palyginus su laikotarpiu prieš keletą metų, importo mokesčiai vis dar yra šešis kartus didesni.

Todėl Europos gamintojams teks ieškoti naujų strategijų arba didinti vietinę gamybą JAV, arba investuoti į dar konkurencingesnius modelius. Kol kas 15 proc. tarifas, tai kompromisas, suteikiantis laiko, bet negrąžinantis į buvusią normą.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas