Gruodį prognozuojamas smulkių avarijų skaičiaus augimas: pasakė, kaip žalos išmoką gauti greičiau

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Gruodį prognozuojamas smulkių avarijų skaičiaus augimas: pasakė, kaip žalos išmoką gauti greičiau

Atlėgus neigiamoms emocijoms po eismo įvykio, dažniausiai vairuotojams kylantis klausimas – kaip paspartinti žalos administravimo procesą, kad avarijoje nukentėjęs automobilis būtų operatyviai sutaisytas arba būtų išmokėta žalos išmoka. 

Visgi draudikai pastebi, kad neretai pasitaikantis trukdis šiame procese – netiksliai arba ne iki galo užpildyta eismo įvykio deklaracija. Būtent nuo šio veiksmo didžiąja dalimi priklauso, kaip greitai ir tiksliai bus apskaičiuota ir atlyginta patirta žala.  

Kaip pabrėžia „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas, gruodį išaugus eismo intensyvumui paprastai padidėja ir smulkių eismo įvykių skaičius – palyginus su įprastu mėnesiu avarijų skaičius gali išaugti iki 20 proc. Todėl siekiant greičiau gauti draudimo išmoką po avarijos, svarbiausia yra teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją ir pateikti visus prašomus duomenis. 

„Pildant eismo įvykio deklaraciją, itin svarbu tiksliai nurodyti prašomus duomenis, ypač transporto priemonių valstybinius numerius ir vairuotojų kontaktus. Būtina nufotografuoti eismo įvykį iš įvairių pusių ir bendrą vaizdą su kelio ženklais iš tolimesnės perspektyvos. Eismo įvykio deklaracijoje taip pat svarbu nurodyti įvykio aplinkybes, kiek įmanoma tiksliau pavaizduoti transporto priemonių susidūrimo schemą ir, žinoma, nurodyti transporto priemonės sugadinimus“, – sako G. Petrikas.

Pasak eksperto, siekdami greičiau ir patogiau išspręsti su avarija susijusius formalumus, vis daugiau vairuotojų renkasi eismo įvykio deklaracijas pildyti skaitmeniniu būdu – tiesiog telefonu svetainėje draudimoivykiai.lt. 

„Šiuo metu apie 45 proc. visų eismo įvykių deklaracijų jau pildoma per šią platformą. Taip draudikai informaciją gauna iškart, todėl žalos apdorojimo procesas yra kur kas spartesnis, nes vairuotojai padaro mažiau klaidų“, – pabrėžia G. Petrikas. 

Ekspertas priduria, kad pildant deklaraciją puslapyje draudimoivykiai.lt dabar jau galima pateikti balso įrašą iš įvykio vietos. Tai leidžia aiškiau ir paprasčiau paaiškinti susiklosčiusią situaciją ir pateikti svarbias įvykio aplinkybes, kurias būtų sudėtinga perteikti raštu eismo įvykio deklaracijos formoje. 

„Vis dėlto jei dėl kokių nors priežasčių asmuo negali naudotis telefonu, o popierinės eismo įvykio deklaracijos neturi – deklaraciją galima užpildyti ant paprasčiausio popieriaus lapo, nurodant svarbiausius duomenis ir nupiešiant eismo įvykį“, − komentuoja ekspertas. 

Jis pažymi, kad nesutariant dėl eismo įvykių aplinkybių, patariama kreiptis į policiją, kuri konsultacijas teikia ir telefonu, o esant būtinybei kelių policijos pareigūnai atvyksta ir į eismo įvykio vietą. Tokiose situacijose itin praverčia ir vaizdo registratoriaus fiksuota medžiaga. Ji gali padėti patikslinti eismo įvykio detales, nustatyti kaltininką.

Kokių klaidų vengti iškart po avarijos

G. Petrikas pabrėžia, kad po eismo įvykio svarbiausia – atgauti vidinę ramybę. Specialistas rekomenduoja trumpam stabtelėti, giliai įkvėpti ir, esant galimybei, paskambinti artimam žmogui. Trumpa konsultacija su žmogumi, kuriuo pasitikite, gali padėti aiškiau įvertinti situaciją ir nusiraminti.

Ekspertas taip pat primena, kad eismo įvykio vietoje nereikėtų pasiduoti emocijoms. Sprendimai turi būti grindžiami tik faktais – kelio ženklais, šviesoforo signalais, juostų žymomis ir kitomis objektyviomis aplinkybėmis. Verta prisiminti, kad aplink susitelkę patarėjai gali būti subjektyvūs ar šališki, todėl svarbiausia remtis tuo, ką matote ir žinote patys.

Norint, kad žalos apdorojimo procesas vyktų greitai ir sklandžiai, G. Petrikas išskiria atidumo svarbą, nurodant pačius svarbiausius duomenis. 

„Padarius klaidą eismo įvykių dalyvių automobilių valstybiniuose numeriuose, žalos sureguliavimo procesas gali labai išsitęsti, nes tokiu atveju reikia tikslintis duomenis, prašyti paaiškinimų žodžiu arba raštu“, – atkreipia dėmesį draudimo ekspertas. 

Pasak G. Petriko, ne mažiau svarbu iš įvykio vietos išvykti tik tada, kai jau yra sutarta, kas atsakingas už įvykį. Skubėti pripažinti kaltės taip pat nereikėtų – eismo įvykio deklaraciją pasirašyti galima tik nuosekliai išsiaiškinus situaciją ir abiem pusėms ją supratus vienodai. 

Taip pat patariama išsaugoti liudininkų duomenis ir kontaktus – jų parodymai gali būti itin vertingi vėliau prireikus aiškintis situaciją.

Kaip padėti kitiems, atsidūrusiems tokioje situacijoje

Eismo įvykis iš vėžių gali išmušti bet kurį vairuotoją, o išgąstis ir stresas – apsunkinti gebėjimą racionaliai mąstyti. Todėl kiekvienas iš mūsų, atsidūręs šalia tokios situacijos, gali stabtelti ir padėti eismo įvykio dalyviams. 

Draudimo ekspertas dalijasi keliais paprastais, bet svarbiais žingsniais, kaip pagelbėti kelyje įvykį patyrusiems vairuotojams. 

Užtikrinkite saugumą. Pirmiausia sustokite saugioje vietoje, įjunkite avarinius žibintus ir pastatykite avarinį ženklą. Svarbiausia užkirsti kelią papildomam pavojui tiek įvykio dalyviams, tiek kitiems asmenims.

Padėkite žmonėms nusiraminti ir suprasti situaciją. Priėję prie vairuotojų, kalbėkite ramiai, lėtai. Daugelis išsigąsta ir ne iš karto suvokia, kas tiksliai įvyko. Net paprastas fakto konstatavimas, kad visi esame saugūs gali padėti stabilizuoti emocijas.

Padėkite aiškiai įvardyti faktus. Žmonės po įvykio neretai ima painiotis. Švelniai nukreipkite pokalbį prie faktų: kur stovėjo automobiliai, kaip vyko manevrai, kas matė artėjančius automobilius. Tai ypač svarbu pildant dokumentus.

Perimkite iniciatyvą, jei to reikia. Jeigu matyti, kad emocijos kaista, perimkite iniciatyvą. Priminkite, kad svarbiausia – sveikata, o turtiniai nuostoliai yra išsprendžiami. 

Padėkite pildyti eismo įvykio deklaraciją ir užfiksuoti įvykio vietą. Ne visi turi pakrautą telefoną ar gali juo naudotis dėl streso ir patirtų emocijų. Galite padėti užpildydami eismo įvykio deklaraciją ar nufotografuodami automobilių pozicijas. Svarbu padaryti nuotraukas iš kelių kampų, užfiksuoti numerius ir platesnį vaizdą su kelio ženklais.

Paaiškinkite, kaip paprastai vyksta draudimo procesai. Daugelis vairuotojų nežino, kas vyksta po deklaracijos pateikimo. Galite paaiškinti, kad internetu užpildyta deklaracija iš karto keliauja į draudimo bendrovę, kurios ekspertai įvertina įvykio aplinkybes. Žala dažniausiai atlyginama pagal kaltininko draudimą, o procesas įprastai trunka nuo kelių dienų iki kelių savaičių.

Jei situacija reikalauja – pasiūlykite kviesti policiją. Jei yra sužeistų žmonių, dideli nuostoliai, nesutampantys įvykio vertinimai arba įtariama neblaivumo situacija, būtina skambinti bendruoju pagalbos numeriu 112. 

Pasisiūlykite būti liudininku. Jei matėte įvykį, tai gali palengvinti visą procesą. Pasiūlykite palikti kontaktus, kad vėliau galėtumėte patvirtinti faktus, jei draudimo bendrovės ar policija jų paprašys.

Temos: Eismas
Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas