Mini stebuklas iš Kinijos nuvertė „Tesla“: pigūs elektromobiliai perrašo automobilių rinkos taisykles

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Mini stebuklas iš Kinijos nuvertė „Tesla“: pigūs elektromobiliai perrašo automobilių rinkos taisykles

2025 metų spalį pasaulinė įkraunamų automobilių rinka parodė, kad dydis ir garsus vardas ne visada garantuoja pergalę. Pardavimai augo apie dešimt procentų, o registracijų skaičius viršijo 1,9 mln. vienetų. Pirmą vietą netikėtai užėmė mažytis kinų „mikro“ automobilis.

Didžiausio populiarumo sulaukė „Wuling Mini EV“, kuris aplenkė ilgai lyderiavusį „Tesla“ modelį „Model Y“. Tai signalas, kad pirkėjai vis dažniau renkasi prieinamus ir kompaktiškus variantus. Kinijos gamintojai šioje kovoje ima diktuoti naujas taisykles.

Toks pasikeitimas rodo platesnę tendenciją visame sektoriuje. Rinka sparčiai plečiasi, bet auga ne vien brangūs elektromobiliai, o labiausiai tie, kurie siūlo paprastą ir nebrangų judėjimą mieste. Dėl to tradiciniai lyderiai priversti persvarstyti strategiją.

Pardavimų lyderystės pasikeitimas

„Wuling Mini EV“ spalį pasiekė rekordinį rezultatą ir pardavė 61 515 automobilių. Šis skaičius leido jam pakilti į pirmą vietą pasauliniame reitinge ir tapti ryškiausiu mėnesio laimėtoju. Tai ypač įspūdinga, turint omenyje jo mažą dydį ir paprastą koncepciją.

Tuo metu „Tesla“ flagmanas „Model Y“ fiksavo ryškų nuosmukį ir per metus smuko iki 53 320 vienetų. Dar labiau stebino „Model 3“, kuris nukrito į keturioliktą vietą su 19 961 parduotu automobiliu. Tai buvo silpniausias jo mėnuo per daugiau nei trejus metus.

Regionų dinamika ir technologijų kryptys

„Tesla“ kritimą ypač lėmė Jungtinių Valstijų rinka, kur registracijos spalį sumažėjo beveik perpus. Kinijoje augimas sulėtėjo iki maždaug septynių procentų, tačiau Europa ir kiti regionai kompensavo dalį praradimų. Didžiausi šuoliai fiksuoti tokiose rinkose kaip Turkija ir Indonezija.

Spalį išryškėjo ir skirtis tarp technologijų. Grynieji elektromobiliai augo, o įkraunami hibridai pasaulyje traukėsi apie penkis procentus. Kinijoje jų paklausa krito dar labiau, nors kitur hibridai būtų rodę augimą, jei Kinijos duomenys nebūtų įskaičiuoti.

Kinijos prekių ženklų dominavimas

Žvelgiant į likusį pardavimų dešimtuką matyti akivaizdi Kinijos įtaka. Trečią vietą užėmė „Geely Xingyuan“ su daugiau nei 44 tūkst. registracijų. „BYD“ turėjo net septynis modelius tarp ketvirtos ir vienuoliktos vietų, todėl jų pasiūla tapo reitingo stuburu.

Nauji žaidėjai taip pat pasirodė garsiai. „Xiaomi“ naujasis visureigis „YU7“ iškart šoktelėjo į septintą vietą su daugiau nei 33 tūkst. registracijų. „BYD“ „premium“ padalinio „Fang Cheng Bao“ modelis „Tai 7“ per antrą mėnesį rinkoje jau pateko į dvidešimtuką.

Ilgesnės perspektyvos rodo dar didesnę konkurenciją. Metų eigoje „Model Y“ ir „BYD Song“ dar turėtų išlaikyti lyderystę, bet „Model 3“ pozicijas vis labiau spaudžia „Geely Xingyuan“. Prognozuojama, kad 2026 metais jis gali jį aplenkti, o 2027 metais į viršūnę taikysis tokie modeliai kaip „Wuling Mini EV“ ir „BYD Seagull“.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas