Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Įprotis, kuris kainuoja šimtus eurų: vairuotojai vis dar daro šią klaidą, kuri kenkia automobilio sankabai
Kiekvienas vairuotojas turi savus įpročius, tačiau ne visi jie naudingi nei automobiliui, nei piniginei. Vienas dažniausių pavyzdžių yra stabdymas prie šviesoforo. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad nėra didelio skirtumo, kaip automobilis sustoja, tačiau nuo pasirinktos technikos priklauso ne tik transporto priemonės ilgaamžiškumas, bet ir išlaidos jos priežiūrai.
Daugelis vairuotojų įpratę laikyti nuspaustą sankabą iki visiško sustojimo. Iš pirmo žvilgsnio tai patogu, tačiau šis įprotis smarkiai dėvi sankabą, kurios keitimas kainuoja šimtus ar net tūkstančius eurų. Be to, toks vairavimo būdas nesuteikia realaus kuro taupymo, todėl naudos čia nėra, tik didesnė tikimybė, kad reikės remonto.
Kiti pasirenka važiuoti „laisva eiga“, tai išjungus pavarą ir leidžiant automobiliui riedėti iki šviesoforo. Anksčiau tai buvo laikoma ekonomišku būdu, tačiau šiandien žinome, kad tai labiau kenkia nei padeda. Riedant laisva eiga tenka dažniau naudoti stabdžius, todėl jie dėvisi greičiau, o avarinėje situacijoje automobilį sunkiau suvaldyti.
Kodėl verta vengti sankabos ir laisvos eigos?
Važiuojant be įjungtos pavaros ar su nuolat nuspausta sankaba automobilis praranda stabilumą. Tokiu atveju vairuotojas turi mažiau kontrolės ir negali greitai pagreitėti ar pakeisti važiavimo krypties. Ekspertai pabrėžia, kad šios technikos ne tik mažina saugumą, bet ir didina kuro sąnaudas, nes variklis vis tiek dirba, nors energijos panaudojimas minimaliu režimu tampa mažiau efektyvus.
Sankabos pedalo laikymas taip pat turi dar vieną trūkumą, tai apkraunama išminimo šakutė ir guolis, kurie ilgainiui dėvisi greičiau. Tai reiškia ne tik papildomas išlaidas, bet ir galimą transporto priemonės sutrikimą. Tokie pažeidimai dažnai atsiranda nepastebimai, todėl jų priežastis daugelis supranta tik atvykę į servisą.
Geriausias būdas stabdyti yra varikliu
Efektyviausia ir saugiausia technika, pasak vairavimo ekspertų, yra stabdymas varikliu. Tai reiškia, kad prie šviesoforo reikia važiuoti įjungus pavarą ir palaipsniui ją mažinti, kol automobilis sulėtėja. Tokiu būdu variklis mažina greitį be papildomo kuro naudojimo, o stabdžiai ir sankaba dėvisi lėčiau.
Šis būdas reikalauja šiek tiek praktikos, bet greitai tampa įpročiu. Be to, automobilis išlieka visiškai kontroliuojamas, o prireikus vairuotojui tereikia spustelėti akceleratorių, kad vėl įsibėgėtų. Tokia technika ne tik tausojanti, bet ir ekonomiška.
Įpratimas stabdyti varikliu leidžia sutaupyti kuro, prailginti sankabos bei stabdžių tarnavimo laiką ir užtikrina didesnį saugumą kelyje. Tai paprastas sprendimas, dėl kurio atsipūsti gali ir mechanikas, ir jūsų piniginė.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
1 komentarų
Ozzy
Stabdymas varikliu - iš mokslinės pusės yra apkrova! O, sakykit, kaip apkrova gali nedidinti kuro sąnaudų? Ar jūs iš viso smegenus įjungiat rašydami, blamba... Ar visiški manageriniai rašinėtojai?
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
1 komentarų
Stabdymas varikliu - iš mokslinės pusės yra apkrova! O, sakykit, kaip apkrova gali nedidinti kuro sąnaudų? Ar jūs iš viso smegenus įjungiat rašydami, blamba... Ar visiški manageriniai rašinėtojai?
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.