Kinijos automobilių milžinas GAC žengia į Europą: pirmasis automobilių salonas bus atsidarytas Lenkijoje

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Kinijos automobilių milžinas GAC žengia į Europą: pirmasis automobilių salonas bus atsidarytas Lenkijoje

Kinijos automobilių gamintojas „GAC Group“ paskelbė apie oficialų įžengimą į Europos rinką ir pasirinko netikėtą strategiją, tai debiutą pradėti nuo Lenkijos. Šis startas sutaps su dalyvavimu Miuncheno automobilių parodoje „IAA Mobility“, kur koncernas pirmą kartą plačiau pristatys savo elektromobilius europiečiams.

Sprendimas pradėti nuo Lenkijos nėra atsitiktinis. Būtent čia duris atvers pirmasis GAC (Guangzhou Automobile Group) salonas Europoje, kuriame bus galima susipažinti su naujais elektromobiliais. Importuotoju tapo bendrovė „Jameel Motors“, kuri jau anksčiau į mūsų regioną atvedė ir kitą Kinijos gamintoją „Geely“.

Nors GAC pastaruoju metu susiduria su finansiniais sunkumais, bendrovė neatsisako ambicingų planų ir siekia užimti vietą šalia tokių žaidėjų kaip BYD ar „Nio“. Pirmieji modeliai, kurie pasirodys Lenkijoje, yra elektrinis SUV (miesto visurėgis) „Aion V“ ir prabangesnis „Hyptec HT“, laikomas atsaku į „Tesla Model X“.

GAC kelias iki tarptautinės plėtros

Įkurta 1997 metais, GAC pradėjo kaip partneris, gaminęs komponentus „Toyota“ ir „Honda“. Iš pradžių tai buvo bendros įmonės, bet ilgainiui GAC sukūrė ir savo prekės ženklus.

Svarbiausia jų linija, tai „Trumpchi“ (tarptautiniu mastu žinoma kaip „GAC Motor“), siūlanti sedanus ir SUV modelius. 2017 metais gimė ir „GAC Aion“, tai atskiras elektromobilių prekės ženklas. Vos po kelių metų „Aion“ tapo trečiu pagal dydį EV gamintoju Kinijoje, atsilikdamas tik nuo „Tesla“ ir „BYD“. 2023 metais jis pardavė beveik pusę milijono elektromobilių.

Šiandien GAC veikia daugiau nei 70 pasaulio šalių, tai nuo Pietryčių Azijos iki Afrikos. Įmonė investuoja į montavimo gamyklas užsienyje, tačiau dabar nusitaikė į svarbiausią rinką, tai Europą.

„Aion V“ yra praktiškas SUV elektromobilis

Vienas pirmųjų modelių, pasirodysiančių Lenkijoje, bus „“Aion V“. Šis elektromobilis yra 4,6 m ilgio SUV, turintis 2775 mm ratų bazę, todėl žada erdvų saloną.

Automobilis varomas 204 AG elektros varikliu, kuris leidžia pasiekti 100 km/h per 7,9 sekundės, o maksimalus greitis siekia 160 km/h. Automobilyje sumontuota 75,3 kWh LFP baterija, užtikrinanti iki 700 km miesto sąlygomis ir apie 510 km mišriu režimu.

„Aion V“ palaiko greitąjį įkrovimą iki 180 kW, o su įprasta kintamosios srovės įkrovimo stotele priima iki 11 kW. Net bazinėje versijoje pirkėjai gaus itin gausią įrangą, tai šildomas ir ventiliuojamas sėdynes, šildomą vairą, garso izoliacinius stiklus, šilumos siurblį ir daugybę saugumo asistentų. Aukščiausios komplektacijos variantai pasiūlys odinę apdailą, masažo funkciją ir net automobilinį šaldytuvą.

„Hyptec HT“ yra atsakas į „Tesla Model X“

Antrasis modelis, tai „Hyptec HT“, kuriuo GAC nori užkariauti „premium“ klasės elektromobilių segmentą. Jis savo dizainu primena „Tesla Model X“, tačiau yra šiek tiek kompaktiškesnis. Automobilio ilgis siekia 4,9 metro, o į viršų pakeliamos durys akivaizdžiai orientuotos į įspūdį ir patogumą.

„HT“ varomas 244 AG elektros varikliu, kuris leidžia pasiekti 100 km/h per 7 sekundes ir maksimaliai įsibėgėti iki 183 km/h. 72,7 kWh LFP baterija suteikia iki 577 km miesto sąlygomis ir apie 445 km mišriu režimu. Įkrovimo galia siekia 163 kW.

Salone dominuoja prabanga, natūralios „Nappa“ odos apmušalai, panoraminis stogas su elektrine uždanga, elektra reguliuojamos sėdynės su 12 nustatymų. Modelis pristatomas tik vienoje, labai pilnoje įrangos versijoje.

Strateginė pradžia Lenkijoje

Nors kol kas oficialios kainos nepaskelbtos, žinoma, kad jos bus atskleistos per salono atidarymą rugsėjo 11 dieną. Tikėtina, jog GAC stengsis pasiūlyti konkurencingą kainodarą, kad greičiau pritrauktų pirmuosius klientus Europoje.

Pasirinkimas pradėti nuo Lenkijos gali būti strategiškai sumanus, tai viena sparčiausiai augančių elektromobilių rinkų Vidurio Europoje, be to, geografiškai patogi vieta plėtrai į kitas šalis.

Dar vienas naujas žaidėjas Europoje

„GAC Group“ įėjimas į Europą žymi dar vieną etapą Kinijos automobilių gamintojų ekspansijoje. „Aion V“ ir „Hyptec HT“ parodo, kad gamintojas nori užtikrinti platų pasirinkimą, tai nuo praktiško SUV iki prabangaus „premium“ segmento elektromobilio.

Nepaisant finansinių sunkumų, GAC neatsisako planų ir mato Europą kaip būtiną žingsnį tolesniam augimui. Artimiausi metai parodys, ar naujasis žaidėjas iš Kinijos sugebės įsitvirtinti tarp Europos vairuotojų ir tapti realia alternatyva įprastiems gamintojams.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas