160 tūkstančių kilometrų ir vis dar kaip naujas? Elektromobilis, kuris nepalūžo net po 4 metų kankinimų

Danielius Mažeikis , 2025-07-18, 13:00
0
160 tūkstančių kilometrų ir vis dar kaip naujas? Elektromobilis, kuris nepalūžo net po 4 metų kankinimų

Elektromobilių populiarumas auga visame pasaulyje, tačiau kartu su tuo kyla ir nauji klausimai. Vienas iš svarbiausių, ar šie automobiliai ilgainiui išlaiko savo vertę, ypač kalbant apie jų baterijų patvarumą. Vis dar yra nemažai skeptikų, kurie abejoja, ar elektromobilio baterija tarnaus pakankamai ilgai, o jos keitimas gali tapti brangia našta.

Vis dėlto naujas Vokietijos automobilių klubo ADAC atliktas ilgalaikis bandymas leidžia pažvelgti į situaciją optimistiškiau. Vokietijos automobilių klubas ADAC ėmėsi išsamaus tyrimo, siekdamas išsiaiškinti, kaip „Volkswagen ID.3“ modelis atlaiko ilgalaikį naudojimą. 

Ketverius metus ADAC inžinieriai nuosekliai eksploatavo šį elektromobilį, sukdami ratus įvairiomis sąlygomis ir stebėdami tiek techninę būklę, tiek baterijos veikimą. Per šį laikotarpį automobilis įveikė net 160 tūkstančių kilometrų. 

Svarbu pabrėžti, kad jis buvo naudojamas taip, kaip neretai jį naudotų paprastas vairuotojas be ypatingo rūpesčio. Didelė dalis įkrovimų buvo atliekama greitaisiais įkrovikliais, kurie paprastai laikomi labiau kenksmingais baterijos ilgaamžiškumui. Automobilis neretai stovėdavo visiškai įkrautas, kartais net kelias dienas iš eilės, tai irgi nėra rekomenduojama praktika baterijų priežiūroje.

Po ketverių metų ir dešimčių tūkstančių kilometrų buvo atlikta detali automobilio baterijos patikra. Rezultatas išties nustebino net skeptiškai nusiteikusius stebėtojus baterijos talpa vis dar siekė net 91 procentą pradinės vertės. Tokie rezultatai ne tik pranoko daugelio lūkesčius, bet ir parodė, kad baimės dėl greito baterijos susidėvėjimo gali būti perdėtos.

Gamintojas „Volkswagen“ oficialiai suteikia garantiją, kad po aštuonerių metų arba 160 tūkstančių kilometrų baterijos talpa nebus mažesnė nei 70 procentų. Tad šis konkretus atvejis akivaizdžiai viršija šiuos minimalius standartus.

Programinė įranga daugiau nei atnaujinimai

Testo metu ypatingas dėmesys buvo skiriamas ir programinės įrangos vaidmeniui. Per visus ketverius metus „ID.3“ gavo ne vieną atnaujinimą, kurie neapsiribojo vien tik klaidų taisymu. Vienas iš atnaujinimų leido padidinti maksimalų įkrovimo greitį iki 170 kilovatų, kas sutrumpino laiką, reikalingą įkrovimui. 

Kitas atnaujinimas pagerino maršrutų planavimo sistemą, leidžiančią išmaniau suplanuoti keliones pagal eismo sąlygas ir įkrovimo stotelių prieinamumą.

Dar viena svarbi naujovė, tai padidėjęs energijos vartojimo efektyvumas. Naujieji programiniai sprendimai padėjo sumažinti energijos suvartojimą ypač trumpų atstumų metu bei esant žemai oro temperatūrai.

Techninė būklė išliko nepriekaištinga

Ne tik baterija, bet ir visas automobilis laikėsi puikiai. Po tokios ilgos eksploatacijos nebuvo nustatyta jokių rimtų problemų su važiuokle, kėbulu ar pakaba. Automobilis išlaikė savo valdymo savybes ir stabilumą net ir važiuojant dideliais atstumais.

Šis tyrimas dar kartą patvirtina, kad šiuolaikiniai elektromobiliai gali būti ne tik ekologiški, bet ir patikimi. Baterijos sveikatos rodikliai po 160 tūkstančių kilometrų patvirtina, jog tokio tipo transporto priemonės gali būti ilgalaikis sprendimas, o jų vertė išlieka aukšta net ir po kelių metų naudojimo. 

„Volkswagen ID.3“ atvejis rodo, kad technologinė pažanga neapsiriboja tik naujomis funkcijomis, ji kuria vertę ilgalaikėje perspektyvoje.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas