Prisijunkite
Prisijunkite
Audros metu daugelis žmonių nerimauja, ypač netikėtai atsidūrę kelyje. Kyla klausimas, ar automobilis gali apsaugoti nuo žaibo. Nors gali pasirodyti, kad metalas traukia žaibus, iš tiesų automobilis gali būti viena saugiausių vietų, jei laikomasi tam tikrų taisyklių. Straipsnyje aptarsime, kaip tai veikia ir ką būtina žinoti vairuotojams.
Automobilio gebėjimas apsaugoti nuo žaibo grindžiamas vadinamuoju Faradėjaus narvo principu. Tai reiškinys, kai metalinė konstrukcija paskirsto elektros srovę savo paviršiumi, neleisdama jai patekti į vidų.
Kitaip tariant, jeigu žaibas trenkia į automobilį, srovė teka per jo metalinį korpusą ir nukreipiama į žemę per ratus ir ašis, apeidama keleivių erdvę. Tuo metu automobilio viduje esantys žmonės išlieka apsaugoti, jei tik nepažeidžia tam tikrų taisyklių.
Labai svarbu, kad langai ir durys būtų sandariai uždaryti. Tik tada automobilio korpusas veikia kaip uždara apsauginė kapsulė. Jei langas praviras ar durelės nevisiškai uždarytos, apsauga tampa nepilnavertė, o žaibo srovė gali prasiskverbti vidun.
Kur slypi pavojai?
Nors automobilis ir gali apsaugoti keleivius nuo žaibo, tai nereiškia, kad visos jo dalys yra vienodai saugios. Kai kurios išorinės detalės, pavyzdžiui, antenos, veidrodėliai ar stogo bagažinės, gali būti pažeidžiamos.
Smūgio metu jos gali apdegti, deformuotis ar net visiškai sugesti. Taip pat žaibas gali paveikti automobilio elektros sistemą, tai yra sugadinti kompiuterinę įrangą, jutiklius ar navigacijos sistemas. Tačiau tai yra daug mažesnis pavojus nei tiesioginis poveikis žmogaus organizmui.
Reikėtų paminėti, kad kabrioletai ar automobiliai su plastikiniu stogu neužtikrina tokios pat apsaugos kaip įprasti modeliai su metaliniu stogu. Tokiais atvejais rizika žymiai išauga, nes pažeidžiamas Faradėjaus narvo vientisumas. Taip pat reikėtų vengti liesti metalinius elementus automobilio viduje, tai gali būti rankenos, sėdynių rėmai ar net kai kurie valdymo mygtukai.
Ar žaibas gali sukelti gaisrą?
Teoriškai žaibas gali sukelti automobilio gaisrą, bet praktikoje tokie atvejai yra itin reti. Modernūs automobiliai gaminami taip, kad degalų tiekimo sistema būtų kiek įmanoma geriau apsaugota. Rizika išlieka tik tuo atveju, jei automobilis turi rimtų techninių defektų arba jeigu smūgis pažeidžia degalų baką. Dažniau pasitaiko atvejų, kai sugenda elektronika ar išsijungia variklis, tačiau tai nėra pavojinga keleivių gyvybei.
Kaip elgtis per audrą?
Jei audra jus užklumpa kelyje, geriausia yra sustoti saugioje vietoje toliau nuo aukštų medžių, elektros stulpų ar atvirų laukų. Jokiu būdu nereikėtų parkuoti automobilio po medžiu, nes smūgis į jį gali sukelti griūtį ant automobilio.
Svarbu taip pat išjungti visus įrenginius, prijungtus prie automobilio elektros lizdų, navigacijas, telefonų įkroviklius ar muzikos grotuvus. Jie gali sugesti nuo įtampos šuolio, jei žaibas vis dėlto trenktų.
Automobilis tikrai gali būti saugi vieta per žaibą, jei tik yra sandariai uždarytas, o keleiviai laikosi saugumo rekomendacijų. Žaibo srovė paskirstoma paviršiumi, o viduje esantys žmonės lieka apsaugoti.
Nors yra galimybė, kad bus pažeisti tam tikri elektronikos ar išorės komponentai, tai nėra pavojinga keleiviams. Todėl, jei audros metu neturite galimybės pasislėpti patalpoje, automobilis yra viena iš geriausių alternatyvų.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti