Prisijunkite
Prisijunkite
Praėjusią savaitę Lietuva išsiskyrė didžiausiu degalų kainų kritimu tarp visų Baltijos šalių bei mūsų kaimynių Lenkijos ir Vokietijos. Vidutinės benzino ir dyzelino kainos mūsų šalyje sumažėjo po 1,7 proc., o tai reikšmingas pokytis, kurį pastebi tiek vairuotojai, tiek ekonomistai.
Palyginimui, visoje Europos Sąjungoje benzino kainos vidutiniškai smuko 0,7 proc., dyzelino – 0,8 proc., tad Lietuvoje kainų pokytis dvigubai ryškesnis nei ES vidurkis.
Šiuo metu Lietuvoje degalų kainos yra vienos žemiausių visoje ES. Benzinas kainuoja 13,8 proc. mažiau nei ES vidurkis, o dyzelinas beveik 4 proc. pigesnis. Tai, be kita ko, padeda išlaikyti konkurencingą logistikos ir transporto sektorių, kuris šalyje yra itin svarbus.
Naftos kaina - svyravimai dėl geopolitikos
Svarbus veiksnys, lemiantis degalų kainas, yra žaliavinės naftos svyravimai pasaulinėje rinkoje. Nors pastaraisiais mėnesiais „Brent“ naftos kaina augo dėl neramumų Artimuosiuose Rytuose, praėjusią savaitę ji smuko iki 68 JAV dolerių už barelį.
Tai 0,6 proc. mažiau nei ankstesnės savaitės lygis. Šis sumažėjimas yra nedidelis, bet reikšmingas ženklas, kad rinkos emocijos gali slūgti.
Degalinėse – kainos grįžta į balandžio lygį
Liepos 7-ąją vidutinė benzino kaina šalies degalinėse siekė 1,40 Eur/l, o dyzelinas – 1,49 Eur/l. Tokios kainos pastarąjį kartą buvo fiksuotos dar balandžio viduryje, o tai rodo, kad po kainų šuolių gegužę ir birželį, situacija vėl stabilizuojasi.
Įdomus ir kainų skirtumo klausimas. Šiuo metu dyzelinas Lietuvoje vidutiniškai kainuoja 9 centais daugiau nei benzinas.
Toks skirtumas išlieka pastovus jau tris savaites ir primena kovą, kai kainų skirtumas buvo labai panašus. Paprastai šis skirtumas priklauso nuo paklausos, sezoniškumo, taip pat nuo pasaulinių tendencijų.
Benzinas: kainų lygis Lietuvoje ir Lenkijoje pagaliau susilygino
Lietuvos ir Lenkijos degalų kainos visuomet buvo jautri tema, tiek dėl gyventojų įpročių apsipirkti kitoje sienos pusėje, tiek dėl konkurencijos tarp šalių.
Šią savaitę fiksuotas įdomus faktas - vidutinė benzino kaina Lietuvoje ir Lenkijoje pirmą kartą nuo kovo pabaigos susilygino – 1,40 Eur/l. Šių metų vasarį ir kovo pabaigoje buvo vos kelios dienos, kai benzinas Lietuvoje kainavo mažiau nei Lenkijoje.
Tuo tarpu Latvijoje ir Estijoje vidutinės benzino kainos vis dar aukštesnės, atitinkamai 1,58 ir 1,59 Eur/l. Tai rodo, kad šiuo metu Lietuva turi vienas palankiausių sąlygų vairuotojams regione.
Europiniu mastu benzinas labiausiai pabrangęs Danijoje, Nyderlanduose ir Graikijoje – ten kainos siekia net iki 1,94 Eur/l. Pigiausios kainos užfiksuotos Kipre, Maltoje ir Bulgarijoje – nuo 1,24 iki 1,37 Eur/l. Lietuva, šiuo metu, turi pigesnį benziną nei 6 kitos ES narės.
Dyzelinas: kainos mažėjo visur, išskyrus Vokietiją
Kalbant apie dyzeliną, jis atpigo beveik visame regione, nuo 0,2 iki 1,7 proc. Vienintelė šalis, kur kaina ūgtelėjo – Vokietija, ten dyzelinas pabrango 0,4 proc. Lietuvoje dyzelinas brango per metus, kitaip nei daugelyje šalių, tai išskirtinė tendencija, kuri kelia klausimų dėl vietinio tiekimo struktūros ir paklausos šuolių.
Lenkijoje dyzelinas šiuo metu kainuoja 1,41 Eur/l – tai 8 centais mažiau nei Lietuvoje. Estijoje – 1,45 Eur/l, Latvijoje – 1,54 Eur/l.
Tarp ES šalių dyzelinas brangiausias Danijoje, Airijoje ir Nyderlanduose – nuo 1,68 iki 1,77 Eur/l. Mažiausios kainos – Čekijoje, Bulgarijoje ir Maltoje (1,21–1,37 Eur/l). Lietuva šiuo metu yra brangiausiųjų viduryje – net 11 šalių turi pigesnį dyzeliną.
Didmeninės kainos – nedideli svyravimai
Liepos pradžioje didmeninė benzino kaina šalyje šiek tiek sumažėjo – 0,005 Eur/l. Tuo tarpu dyzelino kaina išaugo 0,045 Eur/l. Birželį fiksuoti kiek didesni pokyčiai, benzinas pabrango 1 centu, dyzelinas – 4 centais. Gegužę didmeninės kainos abiejų rūšių degalams augo po centą.
Šie pokyčiai rodo, kad degalų tiekimo grandinėje išlieka spaudimas, bet mažesni didmeninių kainų svyravimai leidžia tikėtis, kad mažmeninės kainos greitu metu nepatirs staigių šuolių.
Nafta atkeliauja iš keturių valstybių
Birželį žaliavinė nafta į Lietuvą atgabenta iš keturių šaltinių - Norvegijos, Saudo Arabijos, Alžyro ir Jungtinės Karalystės. Tai rodo diversifikuotą tiekimo politiką.
Balandį ir gegužę taip pat importuota iš JAV. Turint kelis tiekimo partnerius, šalies naftos sektorius tampa atsparesnis išorės sukrėtimams.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti