Ar pirkėjai nusisuko nuo kiniškų automobilių? Pardavimų rezultatai rodo netikėtą lūžį rinkoje

Danielius Mažeikis , 2025-07-08, 13:00
0
Ar pirkėjai nusisuko nuo kiniškų automobilių? Pardavimų rezultatai rodo netikėtą lūžį rinkoje

Pastaruoju metu kiniški automobiliai tapo rimtu konkurentu rinkoje. Jie pasižymi patrauklia kaina, šiuolaikiniu dizainu ir vis dažniau siūloma pažangia įranga. Visgi birželio mėnesio duomenys rodo, kad Lietuvoje ir visoje Europoje šių transporto priemonių pardavimai patyrė staigų sulėtėjimą.

Ar tai tik laikinas stabtelėjimas, ar jau galima įžvelgti ilgalaikį pirkėjų nuotaikų pokytį? Remiantis registracijų statistika, birželio mėnesį Lietuvoje iš viso užregistruota beveik 50 tūkstančių naujų automobilių. Tai yra šiek tiek mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. 

Tačiau labiausiai išsiskyrė tai, kad pirmą kartą per keletą mėnesių buvo užfiksuotas kiniškos kilmės automobilių pardavimų mažėjimas. Gegužę jų buvo užregistruota apie 3 300 vienetų, o birželį 3 032. Nors skirtumas nedidelis, procentinis sumažėjimas siekia beveik devynis procentus.

Iki šiol kiniškų markių pardavimai nuolat augo, todėl šis pokytis stebina tiek rinkos ekspertus, tiek pačius gamintojus. Tiesa, tai nebūtinai reiškia sumažėjusį pasitikėjimą šiais automobiliais.

Auganti konkurencija tarp pačių kinų

Viena iš galimų priežasčių yra didėjanti konkurencija tarp kiniškų gamintojų. Į Lietuvos rinką nuolat įžengia nauji prekių ženklai, kurie dar net nespėja pasiekti didesnio pirkėjų ratų. Pavyzdžiui, tokios markės kaip „Chery“, „Jetour“, „Bestune“ ar „JAC“ šiuo metu dar tik pradeda veiklą. Nors jų pardavimai kol kas simboliniai, akivaizdu, kad artimiausiais mėnesiais jie pasiūlys daugiau modelių, kurie gali stipriai paveikti rinkos dinamiką.

Pirkėjai dažnai atidėlioja sprendimą įsigyti automobilį laukdami naujų modelių ar išsamesnių pasirinkimo galimybių. Tai visiškai suprantama, kai žinome, kad artėja rudens sezonas, o kartu su juo ir aktyvios rinkodaros kampanijos, nuolaidos bei demonstraciniai modeliai.

Lyderio pozicijos silpnėja

Iki šiol geriausiai parduodamas kiniškas automobilis Lietuvoje buvo „MG“. Tačiau birželio mėnesį ir šio gamintojo rezultatai sumažėjo. Gegužę buvo parduota per 1 200 automobilių, o birželį tik 828. Toks beveik trečdalio sumažėjimas rodo, kad net stipriausiems žaidėjams teks pasitempti.

Visgi neverta iškart manyti, kad tai ženklas apie besibaigiančią sėkmę. Gali būti, kad pirkėjai tiesiog laukia naujų modelių, o kai kurios konfigūracijos šiuo metu tiesiog nepasiekiamos dėl logistikos ar tiekimo iššūkių.

Kitos markės stiprina savo pozicijas

Tuo tarpu kiti kiniški gamintojai, tokie kaip „BAIC“ ar „BYD“, birželio mėnesį pagerino savo rezultatus. Tai rodo, kad pirkėjai aktyviai domisi alternatyvomis ir nebūtinai lieka prie vienos markės. Šis pokytis kuria sveiką konkurenciją, o tai visada naudinga vartotojui.

Kiniškų automobilių pardavimų sumažėjimas birželį dar nereiškia rimtos krizės. Greičiau tai yra laikinas rinkos koregavimas, susijęs su pirkėjų lūkesčiais ir sezoniškumu. Atsižvelgiant į tai, kiek naujų prekės ženklų ir modelių netrukus pasirodys, galima tikėtis, kad šis segmentas dar ne kartą nustebins tiek kainų, tiek technologijų požiūriu.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas