Automobilių rinkoje laukiama kardinalių pokyčių: kinai rimtai pasiryžę pakeisti žaidimo taisykles

Danielius Mažeikis , 2025-07-08, 14:55
0
Automobilių rinkoje laukiama kardinalių pokyčių: kinai rimtai pasiryžę pakeisti žaidimo taisykles

Kinijos bendrovė „Anhui Anwa New Energy Technology“, turinti stiprią automobilių gamintojos „Chery“ paramą, paskelbė pradėjusi pirmosios partijos kietojo kūno baterijų gamybą. Tai vienas reikšmingiausių pastarojo meto žingsnių elektromobilių srityje, nes kietojo kūno baterijos laikomos potencialiu sprendimu, galinčiu iš esmės pakeisti elektrinio transporto ateitį.

Įmonė „Anwa“ buvo įkurta 2020 metų birželio mėnesį. Ji nėra vieniša naujokė rinkoje, nes apie dešimtadalį akcijų valdo automobilių pramonės milžinė „Chery New Energy“, o dar beveik šešis procentus baterijų gamybos bendrovė „Gotion High-Tech“. Tokia struktūra rodo, kad tai rimtai finansuojamas projektas, turintis ilgalaikių tikslų ir stiprų technologinį pagrindą.

Liepos pradžioje bendrovė paskelbė apie pirmųjų inžinerinių pavyzdžių pagaminimą gamykloje Vuho mieste. Nors šie baterijų vienetai dar nėra skirti galutiniams vartotojams, jie yra labai svarbūs bandymams, sertifikavimui ir technologijos tobulinimui. Baterijos energijos tankis siekia 300 vatvalandžių kilogramui, o tai reiškia didesnį elektromobilio nuvažiuojamą atstumą be papildomo svorio.

Technologija, orientuota į saugumą ir tvarumą

Naujos kartos baterijos atitinka aukštus saugumo reikalavimus, jos sukurtos pagal principą, kad neužsidega ir nesprogsta net esant kritinėms sąlygoms. Tai labai svarbus faktorius, ypač turint omenyje, kad ličio jonų baterijoms neretai būdingi perkaistami atvejai.

Gamykloje naudojamas pažangus penkių etapų sausasis gamybos procesas. Anot bendrovės, toks metodas leidžia sumažinti energijos sąnaudas penktadaliu ir sumažina įrangos poreikį trečdaliu, palyginti su tradicinėmis gamybos linijomis. Pradinė gamyklos metinė galia yra apie 1,25 gigavatvalandės. Toks kiekis galėtų būti naudojamas dešimtims tūkstančių elektromobilių per metus.

Ambicingas tolesnis planas

Bendrovė „Anwa“ neketina sustoti ties tuo. Ji jau pradėjo antrosios kartos baterijų, kurių energijos tankis sieks 400 vatvalandžių kilogramui, bandomąją gamybą. O 2027 metams planuojama trečiosios kartos baterijų serijinė gamyba, kurioje žadamas net 500 vatvalandžių kilogramui tankis. Tai reikštų ne tik ilgesnį elektromobilių veikimo laiką vienu įkrovimu, bet ir galimybę naudoti mažesnius akumuliatorius, taip sumažinant transporto priemonės kainą ir svorį.

Nors kol kas neatskleidžiama, kuriuose automobilių modeliuose bus naudojamos šios baterijos, galima numanyti, kad „Chery“ planuoja savo elektromobiliuose įdiegti šią pažangią technologiją. Viename jų, tai „Exeed Exlantix ET“, kur jau buvo pastebėtas ženklinimas, nurodantis, kad tai gali būti vienas pirmųjų tokios technologijos pavyzdžių.

Realus žingsnis į pažangesnę elektromobilių erą

Nors iki šios technologijos plačios integracijos dar liko nemažai darbo nuo masinės gamybos parengimo iki sąnaudų optimizavimo, nors pirmieji žingsniai jau žengti. Ir tai nėra vien abstrakti idėja. Pirmųjų bandymų gamyba realioje gamykloje rodo, kad kietojo kūno baterijos iš laboratorijų pamažu keliauja į realybę. Tikėtina, kad artimiausioje ateityje tai padės elektromobiliams tapti ne tik efektyvesniems, bet ir pigesniems, saugesniems bei ilgaamžiškesniems.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas