Prisijunkite
Prisijunkite
Automobilio variklis yra sudėtingas mechanizmas, kuriam reikalinga ne tik tinkama priežiūra, bet ir nuolatinė stebėsena. Vienas svarbiausių skysčių šiame mechanizme yra variklio alyva. Ji užtikrina dalių sutepimą, padeda aušinti sistemą, mažina trintį ir prisideda prie variklio ilgaamžiškumo. Tačiau pasitaiko atvejų, kai alyva ima nykti sparčiau nei įprastai. Ar tai visada ženklas apie gedimą?
Kai kurie vairuotojai susiduria su reiškiniu, kai reikia dažnai papildyti alyvą, net jei automobilis neturi matomų gedimo požymių. Įprasta manyti, kad variklis neturėtų „valgyti“ tepalo. Vis dėlto kai kurie varikliai konstrukciškai pasižymi tuo, jog jų alyvos suvartojimas gali būti didesnis.
Gamintojai dažnai nurodo leistiną alyvos sunaudojimo normą, kuri gali siekti iki vieno litro tūkstančiui kilometrų. Tačiau tai nereiškia, kad tai ideali situacija, ypač jei alyva prarandama greitai ir pastebimai.
Alyvos svarba variklio darbui
Be tinkamo sutepimo joks vidaus degimo variklis neveiks. Alyva ne tik mažina trintį tarp judančių dalių, bet ir padeda aušinti variklį, užtikrina sandarumą tarp cilindrų ir stūmoklių. Reguliarus alyvos lygio tikrinimas turėtų būti įprasta kiekvieno vairuotojo rutina, taip pat ir jos keitimas pagal gamintojo rekomendacijas.
Net jei per ilgą laiką automobilis mažai važinėjo, alyva vis tiek sensta ir praranda savo savybes. Tuomet ji gali nebeužtikrinti tinkamo variklio apsaugos, o tai ilgainiui gali sukelti rimtų gedimų.
Kodėl variklis gali suvartoti daugiau alyvos?
Yra keletas pagrindinių priežasčių, kodėl variklis pradeda vartoti daugiau alyvos. Viena jų, tai intensyvi arba neekonomiška važiavimo maniera. Jei dažnai važinėjama trumpais atstumais, variklis gali nespėti įšilti iki darbinės temperatūros, todėl didėja alyvos kondensavimosi rizika ir jos garavimas.
Kita priežastis, tai mechaniniai defektai, tokie kaip susidėvėję stūmoklių žiedai, vožtuvų sandarikliai ar net prastai užsandarintas alyvos filtras. Taip pat pasitaiko atvejų, kai alyva teka iš variklio, bet jos nutekėjimo žymių ant žemės nematyti, nes ji kaupiasi variklio apsaugose.
Varikliai, kuriems dažnas alyvos papildymas būdingas
Kai kurie varikliai dėl savo konstrukcinių ypatumų alyvą vartoja dažniau. Pavyzdžiui, „Mazda RX-8“ su rotaciniu „Wankel“ varikliu alyvą degina kartu su degalų mišiniu – tai technologinė ypatybė. Taip pat sportinių automobilių varikliai ar itin galingi agregatai dažnai turi padidintą tepalo poreikį. Reikėtų paminėti ir kai kurias „Volkswagen“, „Toyota“, BMW, „Honda“ ar „Fiat“ modelių versijas, kurių varikliai, nors ir patikimi, pasižymi didesniu alyvos suvartojimu.
Ką daryti, kad išvengtumėte problemų?
Svarbiausias dalykas, tai nuolat stebėti alyvos lygį. Jei jūsų automobilis priklauso grupei, kuriai būdingas padidintas alyvos suvartojimas, alyvą tikrinti derėtų kas tūkstantį kilometrų. Taip pat verta rinktis alyvą su tinkama klampa, kuri labiau atitinka variklio konstrukciją ir eksploatacijos sąlygas. Nepamirškite keisti alyvos dažniau, jei dažnai važinėjate mieste, trumpais atstumais ar naudojate automobilį intensyviai.
Pabaigai galima pasakyti viena, jog alyva yra gyvybiškai svarbus skystis jūsų automobiliui. Net jeigu variklis veikia be priekaištų, reguliari jo priežiūra ir alyvos stebėjimas gali padėti išvengti labai brangių gedimų ateityje. Tinkama priežiūra, tai ne tik rūpestis technika, bet ir saugumas kelyje.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti