Automobilyje įsižiebė raudona lemputė? Ši klaida gali kainuoti labai brangiai, neignoruokite jos

Danielius Mažeikis , 2025-07-09, 17:55
0
Automobilyje įsižiebė raudona lemputė? Ši klaida gali kainuoti labai brangiai, neignoruokite jos

Daugelis vairuotojų yra įpratę matyti įvairias spalvotas lemputes automobilio prietaisų skydelyje. Kai kurios iš jų būna žalios, kitos geltonos arba oranžinės, tačiau būtent raudonos spalvos indikatoriai turėtų sukelti didžiausią susirūpinimą. Šie ženklai signalizuoja apie rimtas problemas, kurių ignoruoti nevalia.

Pagrindinės automobilio lemputės skirstomos į tris spalvų grupes: žalią, geltoną ir raudoną. Žalia lemputė dažniausiai reiškia, kad tam tikra sistema veikia arba yra aktyvuota. 

Geltona arba oranžinė spalva signalizuoja apie galimą problemą ar būtiną techninį patikrinimą artimiausiu metu. Tačiau raudonas indikatorius, tai aiškus įspėjimas, jog būtina nedelsiant sustoti ir įvertinti situaciją. Dažniausiai raudonas signalas reiškia mechaninį gedimą ar grėsmę saugumui.

Mėlynas aušinimo skysčio indikatorius

Kai kuriuose automobiliuose galima išvysti ir mėlyną aušinimo skysčio lemputę. Tai nereiškia gedimo, šis indikatorius tik informuoja, kad variklis dar nėra pasiekęs optimalios darbinės temperatūros. Dažniausiai mėlyna lemputė įsijungia iš karto po variklio užvedimo ir po kelių minučių išsijungia. Kol ji šviečia, patartina neapkrauti variklio ir vengti staigių įsibėgėjimų ar aukštų apsukų.

Raudonas aušinimo skysčio įspėjimas 

Jei prietaisų skydelyje įsižiebia raudonas indikatorius, kuriame pavaizduotas termometras skystyje, tai rodo rimtą aušinimo sistemos problemą. Dažniausiai tai reiškia, kad variklio temperatūra viršija saugų lygį. Kuo greičiau sustokite saugioje vietoje ir patikrinkite variklio temperatūros rodyklę. Jeigu ji viršija 90 laipsnių Celsijaus arba rodo kritinę ribą, būtina imtis veiksmų, kad būtų išvengta variklio perkaitimo ar net sugadinimo.

Kaip elgtis sustojus?

Pirmiausia, palaukite, kol variklis atvės. Atvėsinus, atsargiai atidarykite aušinimo skysčio talpos dangtelį, būkite itin atsargūs, nes viduje esantis skystis gali būti spaudžiamas ir karštas. Patikrinkite skysčio lygį. Jei jo trūksta, papildykite aušinimo skysčiu arba, laikinai, vandeniu. Jei po papildymo skysčio vis dar greitai trūksta, tikėtina, kad sistema yra nesandari. Taip pat gali būti pažeista galvutės tarpinė.

Vienas iš būdų įsitikinti dėl galvutės tarpinės pažeidimo yra apžiūrėti alyvos kamštelį. Jei ant jo pastebite balkšvą, primenančią sviestą, masę, tai rodo skysčio patekimą į variklio alyvą. Kiti ženklai yra burbuliukai aušinimo skystyje ar dūmai, kylantys iš jo talpos.

Ar galima toliau važiuoti, jei šviečia raudona lemputė?

Jeigu gedimas susijęs su aušinimo skysčio nutekėjimu, teoriškai galima toliau važiuoti, jei nuolat stebimas skysčio lygis ir jis papildomas, o variklio temperatūra neviršija ribos. Taip pat rekomenduojama įjungti šildymą salone iki maksimalios temperatūros, taip padedama sumažinti šilumos kiekį variklio bloke. Visgi tai yra tik laikinas sprendimas. Ilgalaikė kelionė su tokia problema gali baigtis variklio gedimu, ypač jei problema, pažeista galvutės tarpinė.

Raudonas aušinimo skysčio indikatorius, tai ne šiaip lemputė. Tai įspėjimas, kurį būtina vertinti rimtai. Nepaisymas gali lemti dideles automobilio remonto išlaidas ar net visišką variklio sunaikinimą. Todėl labai svarbu atkreipti dėmesį į prietaisų skydelį, suprasti signalus, kuriuos siunčia jūsų automobilis, ir laiku imtis reikiamų veiksmų. Tai padės ne tik išvengti gedimų, bet ir užtikrins jūsų saugumą kelyje.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas