Dar vienas „Tesla“ fiasko: savarankiškai važiavęs automobilis kliudė kitą transporto priemonę

Danielius Mažeikis , 2025-07-09, 06:30
0
Dar vienas „Tesla“ fiasko: savarankiškai važiavęs automobilis kliudė kitą transporto priemonę

„Tesla“ Robotaksi programa dar tik žengia pirmuosius žingsnius, tačiau jau užfiksuotas pirmasis incidentas. Nors susidūrimas buvo labai lengvas, jis atkreipė dėmesį į sistemos ribotumus ir iškėlė klausimų dėl jos patikimumo.

Autonominis vairavimas, tai viena iš ambicingiausių šiuolaikinių automobilių pramonės krypčių, kurios tikslas yra sukurti visiškai savarankiškai važiuojantį automobilį be žmogaus įsikišimo. 

„Tesla“ šioje srityje laikoma viena iš novatorių, tačiau net ir pažangiausi sprendimai gali susidurti su iššūkiais realiame pasaulyje.

Kaip įvyko incidentas?

Vaizdo įraše, paskelbtame socialiniuose tinkluose, užfiksuotas epizodas, kai autonomiškai važiuojanti „Tesla“ mašina švelniai atsitrenkia į šalikelėje stovintį „Toyota Camry“. Incidentas įvyko šalia picerijos, kur automobilis bandė įvažiuoti į automobilių stovėjimo aikštelę, tačiau po nesėkmingo bandymo tiesiog sustojo prie įvažiavimo ir pabaigė kelionę.

Išlipęs keleivis, tai technologijų entuziastas ir „Tesla“ programos bandytojas Chris, pradėjo filmuoti automobilį, kai šis netikėtai pasuko ratus ir pradėjo važiuoti tiesiai į šalia stovintį automobilį. Nors iš pradžių buvo manyta, kad susidūrimo pavyko išvengti, vėliau vaizdo medžiaga parodė, kad automobilio padanga vis dėlto palietė „Camry“ dureles.

Ką reiškia ši avarija?

Nors incidentas nesukėlė žalos žmonėms ir vargu ar padarė didesnę žalą automobiliui, jis simboliškai svarbus, nes tai pirmasis realiai užfiksuotas susidūrimas, kuriame dalyvavo „Tesla“ Robotaksi programa. Tai iš karto suaktyvino diskusijas tarp technologijų entuziastų ir kritikų, keliančių klausimus apie šių sistemų tikrąjį pasirengimą kasdieniam naudojimui.

Tai taip pat priminė apie ankstesnį „Tesla“ sprendimą atsisakyti ultragarsinių jutiklių ir naudoti tik vaizdo kameras kaip pagrindą automatinio vairavimo funkcijoms. Nors technologija teoriškai pažangi, praktikoje net nedidelė klaida gali turėti pasekmių, šiuo atveju tai buvo nesugebėjimas laiku pastebėti stacionaraus objekto.

Saugumo klausimas išlieka atviras

Elonas Muskas yra ne kartą minėjęs, kad autonominiai automobiliai ateityje važinės be vairuotojo ar net keleivio priekyje. Tačiau realybėje „Tesla“ vis dar naudoja saugos operatorius, tiesa, keleivio sėdynėje. Tokia praktika rodo, kad net ir pažangiausia sistema dar nepasirengusi pilnam savarankiškumui.

Šis nedidelis incidentas taip pat primena apie didesnį kontekstą. Pastaraisiais mėnesiais autonominio vairavimo sistemoms tenka nemažai kritikos, tiek iš vartotojų, tiek iš reguliavimo institucijų. Nors „Tesla“ neabejotinai turi potencialą, pirmieji žingsniai į visiškai autonominį vairavimą, panašu, dar bus kupini iššūkių ir „greičio kalnelių“.

Tad net jei šis pirmas susidūrimas buvo tik švelnus prisilietimas, jis gali būti įspėjimas ir galimybė dar labiau tobulinti tai, kas žada būti viena svarbiausių XXI amžiaus transporto inovacijų.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas