Prisijunkite
Prisijunkite
Dauguma vairuotojų, keisdami padangas, pasitiki autoservisų specialistais, tikėdami, kad šie tiksliai žino, ką daro. Visgi realybėje ne visi padangų montuotojai dirba kruopščiai ir atsakingai. Dėl neatsargumo ar klaidingų įsitikinimų kai kurie jų gali padaryti klaidų, kurios ilgainiui sukelia rimtų padarinių. Netinkamai sumontuotos padangos gali ne tik greitai susidėvėti, bet ir tapti tiesiog netinkamos saugiai eksploatacijai.
Automobilių padangos skiriasi ne tik pagal sezoniškumą ar dydį, bet ir pagal konstrukciją. Kiekvienai jų būdingas specifinis montavimo būdas. Netinkamai sumontavus bet kurio tipo padangas, blogėja sukibimas su kelio danga, padidėja triukšmo lygis, trumpėja padangų tarnavimo laikas, o kai kuriais atvejais kyla pavojus saugumui.
Simetrinės padangos yra paprasčiausios, nes jų protektoriaus raštas yra vienodas abiejose pusėse, todėl jos gali būti montuojamos bet kuria kryptimi. Tokios padangos vis rečiau naudojamos lengvuosiuose automobiliuose, bet vis dar pasitaiko tam tikruose modeliuose ar komercinėse transporto priemonėse.
Kryptinės padangos, tai dažna, bet pavojinga montavimo klaida
Kryptinėms padangoms gamintojai nurodo konkrečią riedėjimo kryptį. Tai dažniausiai pažymima rodykle ant padangos šono. Protektoriaus raštas šiose padangose dažniausiai primena eglutės formą ir efektyviausiai veikia tada, kai padanga sukasi teisinga kryptimi. Tokiu būdu užtikrinamas tinkamas vandens pašalinimas nuo padangos paviršiaus, sumažinant slydimo riziką.
Tačiau neretai servisuose tokios padangos sumontuojamos neteisingai. Kai kurios klaidingos nuomonės teigia, kad atvirkščiai sumontuotos galinės padangos pagerina stabdymą. Toks teiginys neturi jokio pagrindo ir gali būti labai pavojingas. Netinkamas montavimas ypač pavojingas važiuojant per lietų, nes neteisingas vandens pašalinimas gali lemti slydimą ar praradimą kontrolės.
Asimetrinės padangos, kai svarbi ne tik kryptis, bet ir pusė
Asimetrinės padangos turi skirtingas vidines ir išorines puses, todėl būtina atkreipti dėmesį į žymėjimus „Inside“ ir „Outside“. Montuojant tokias padangas būtina laikytis gamintojo nurodymų. Kai kurios asimetrinės padangos yra ir kryptinės, todėl čia montuotojai gali padaryti net dvi klaidas vienu metu. Netinkamai sumontuotos padangos greičiau dėvisi, tampa triukšmingesnės ir praranda efektyvumą.
Ilgainiui gali išsivystyti netolygus nusidėvėjimas, vadinamas „dantytumu“. Tai sukelia vibracijas, triukšmą ir sumažina komfortą, o galiausiai tokios padangos tampa netinkamos naudoti.
Keitimas vietomis, ar tikrai priekines padangas reikia perkelti į galą?
Tarp vairuotojų paplitęs mitas, kad labiau susidėvėjusias priekines padangas reikia perkelti į galinę ašį, kur apkrova yra mažesnė. Visgi iš saugumo pusės geresnės padangos turėtų būti sumontuotos gale. Galinė ašis dažniausiai nėra apkrauta, tad slydimo tikimybė didesnė. Jei galinės padangos praras sukibimą, vairuotojui bus sunkiau suvaldyti transporto priemonę, ypač posūkiuose ar ant slidaus paviršiaus.
Tuo tarpu priekinės padangos dėl didesnio svorio (dėl variklio) dažniausiai geriau sukimba su kelio danga. Priekinės ašies slydimą paprasčiau suvaldyti, nes vairuotojas turi tiesioginę įtaką krypties koregavimui.
Verta stebėti, kas vyksta servise
Nors padangų keitimas atrodo kaip kasdienė ir paprasta procedūra, jos metu padarytos klaidos gali turėti rimtų pasekmių. Todėl būtina atidžiai rinktis, kam patikėti šį darbą, o dar geriau yra stebėti, kaip jis atliekamas. Jei montuotojas neatsižvelgia į padangos žymėjimus ar elgiasi atmestinai, verta apsvarstyti galimybę keisti servisą. Jūsų saugumas kelyje prasideda nuo tinkamai sumontuotų padangų.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti