Milimetrų karas: ekspertai pasakė, kuris populiarus krosoveris iš tiesų turi daugiau vietos šeimai ir daiktams

Pranešimas spaudai , 2025-05-28, 14:54
0
Milimetrų karas: ekspertai pasakė, kuris populiarus krosoveris iš tiesų turi daugiau vietos šeimai ir daiktams

Pristatydami naujus automobilius gamintojai vis pabrėžia, kad jų modeliai kažkuria prasme erdviausi: vienų bagažinė didžiausia, kiti turi daugiausia vietos gale, treti giriasi įvairių dėtuvių gausa. Tačiau tarp tos pačios klasės modelių tie skirtumai dažniausiai būna ne itin dideli, dešimtys litrų, keli procentai. Ar tie papildomi litrai ir milimetrai sudaro reikšmingą skirtumą?

Erdvė automobilyje yra didelis privalumas, su erdviu automobiliu lengviau gyventi: patogiau vežti keleivius, daiktus. Gamintojai tai suvokia, dėl to inžinieriai dirba viršvalandžius dėliodami komponentus kėbule taip, kad kuo daugiau erdvės liktų keleiviams ir jų bagažui.

Žinoma, kuo didesnis automobilis, tuo daugiau jame bus vietos, tačiau ne visuomet didelis automobilis yra patogus. O ir automobiliai būna skirtingų klasių.

Šiuo metu viena populiariausių Europoje – C segmento krosoverių kategorija: Senajame žemyne jie sudaro daugiau nei penktadalį visų naujų parduotų automobilių. Tai kompaktiški, patogūs mieste, tačiau ir ne visai maži, erdvūs automobiliai, su kuriais patogu keliauti.

Šių krosoverių kėbulo ilgis sukasi apie 4,5 metro. Jų gamintojai išties stipriai kovoja reklamuodami ne tik įrangą, variklius ar komforto ypatybes, bet ir erdvę, nes šios klasės modelius perka šeimos.

Vis dėlto paanalizavus erdvės rodiklius matyti, kad skirtumai yra, tik jie nedramatiški. 4539 mm ilgio „Volkswagen Tiguan“ turi 550 litrų bagažinę, 4600 mm ilgio „Toyota RAV4“ bagažinės tūris svyruoja tarp 520–580 litrų, 4510 mm ilgio „Renault Austral“ modelio, priklausomai nuo versijos, bagažo talpa siekia 430–500 litrų.

4542 mm ilgio „Peugeot 3008“ bagažinės talpa – 520 litrų, 4645 mm ilgio „Ford Kuga“ – 482 litrai, naujasis 4540 mm ilgio „Kia Sportage“ turi 562–587 litrų dydžio bagažinę ir labai erdvias galines sėdynes: ten vietos beveik tiek pat, kiek ir priekyje – 1052 mm ir 996 mm.

Erdvė nelygi praktiškumui

Skirtumas tarp mažiausią ir didžiausią bagažines turinčių „Ford Kuga“ ir „Kia Sportage“ – kiek daugiau nei 100 litrų, o tai jau gana reikšmingas skaičius, tačiau, žiūrint į visų tūrių vidurkį, skirtumai nedideli.

„Litrai labai didelio skirtumo nerodo. Jei bagažinės dydis skiriasi 200 litrų, tai taip, skirtumas juntamas, bet didesnę įtaką turi bagažinės forma: jei ji siaura ir gili, nieko į ją nesudėsi, o jei yra viena didelė plati erdvė, bagažinė bus patogi“, – sako „Autoplius.lt“ automobilių apžvalgininkas Gintenis Dauparas.

„Regis, paprastas vairuotojas nesuka galvos, kiek ten litrų ar erdvės. Įvertins atidaręs bagažinę. Jei žmonės iš tiesų džiovintų galvą dėl erdvės, nebūtų išnykę tradiciniai vienatūriai, nes ten buvo visko daugiau ir patogiau. O kadangi visi persėdo į krosoverius, ko gero, ne taip ir reikia tos didelės erdvės“, – G. Dauparui antrina laidos „Autopilotas“ vedėjas Vytenis Kudarauskas.

Aišku, kuo didesnė bagažinė, tuo geriau, tačiau pašnekovai išskiria kitus kasdienį patogumą užtikrinančius elementus, kaip antai dvigubą dugną, po kuriuo galima susidėti mažiau reikalingus rakandus, tvirtus pirkinių kabliukus ir, svarbiausia, – tvarkingos formos erdvę, nes dėl lyg origamio išlankstytų šoninių sienelių sunkiau sukrauti krovinius.

V. Kudarauskas pastebi, kad kai kurie anksčiau komunikuoti praktiškumo elementai net išnyko iš gamintojų reklamų. Netolimoje praeityje daug dėmesio buvo skiriama tam, kad nulenktos galinės sėdynės sudarytų lygias grindis, o dabar šis ypatumas nebereklamuojamas. Ar tai reiškia, kad pirkėjams jis nebėra aktualus?

Greičiausiai krosoverių rinkoje jis tapo standartu, kurį įgyvendinti leidžia dvigubos grindys. Pavyzdžiui, „Kia Sportage“ jas galima nuleisti žemyn ar iškelti aukštyn; patraukus vos vieną svirtelę galima nulenkti galines sėdynes ir atverti net 1776 litrų erdvę.

Gale svarbu ne tik erdvė, bet ir patogumas

O kaip vieta gale? Kai kurie gamintojai pateikia ir tokius skaičius: „Toyota RAV4“ modelyje yra 96 cm keleivių kojoms, „Kia Sportage“ – beveik metras kojoms ir 99,8 cm galvai. Ekspertai sako, kad erdvė sėdintiems gale taip pat yra svarbi, ypač jeigu dažnai keliaujama su žmonėmis, nes jie turi jaustis patogiai. Tačiau be milimetrų yra ir kitų svarbių aspektų.

„Šeimos modernėja, tad poreikiai jau kitokie. Paaugus vaikams svarbesni tokie dalykai kaip USB lizdai įrenginiams įsikrauti, klimato kontrolė – antrame plane. Galbūt vairuotojai į kai kurias technologijas neatkreipia dėmesio, bet tam, kas važiuos gale, jos yra didelis prioritetas“, – aiškina V. Kudarauskas.

Didžiosios dalies gamintojų kompaktiniai krosoveriai turi šiuos privalumus, jei įsigyjama papildoma įranga. O štai jau standartinėje „Kia Sportage“ modelio komplektacijoje įrengti du USB įkrovikliai, sumontuotos šildomos priekinės ir galinės sėdynės, savo ruožtu atskira klimato zona sėdintiems gale diegiama jau antrame įrangos lygyje.

Nors didesnė erdvė automobilyje tikrai yra privalumas, regis, persėsdamos į krosoverius šeimos parodė, kad tai nėra pats svarbiausias argumentas renkantis automobilį ir kad praktiškumo sąvoka apima gerokai daugiau kriterijų, tarp kurių ne paskutinėje vietoje – ir technologijos.

Ar patiko šis įrašas?
 
Temos: Kia

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas