Realaus pasaulio prabanga: kodėl naujieji elektromobiliai tampa tikrąja šeimos prabanga ir aplenkia net BMW?

Pranešimas spaudai , 2025-07-05, 07:54
0
Realaus pasaulio prabanga: kodėl naujieji elektromobiliai tampa tikrąja šeimos prabanga ir aplenkia net BMW?

Vieniems prabanga yra išskirtiniai dizainerių drabužiai, prašmatnūs laikrodžiai ar kiti ypač brangūs atributai, kitiems – kokybė ar tiesiog unikalumas. Vieni vertina pinigus, kiti – galimybes, vieniems reikia jachtos ar privataus lėktuvo, kad galėtų pasipuikuoti, kiti tiesiog vertina laiką. 

Į prabangą galima žvelgti įvairiai, iš skirtingų perspektyvų. Ir ją nebūtina įvardyti pinigais. Kartais tai yra emocija, o kai kada – patogumas: jis svarbus ne tik turtingiausiems, bet ir visai visuomenei. Taip pat galima vertinti ir automobilius.

Kokia prabanga turėti garaže „Ferrari“, jei reikia keliauti su vaikais? Galbūt „Hyundai“ ar „Kia“ gali suteikti daugiau realaus pasaulio prabangos nei „Bentley“? Ką galima laikyti prabanga, kalbant apie šeimyninius automobilius?

Prabangią erdvę turinčių SUV gretos plečiasi

Šiuo metu automobilių rinkoje tiesiog dominuoja krosoveriai. Tačiau „Autoplius.lt“ komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas pastebi, kad toli gražu ne kiekvienas naujas SUV modelis bus tinkamas šeimoms, mat neretai esminė tokių automobilių problema yra jų dydis.

„Man prabanga visų pirma asocijuojasi su erdve ir patogumu. Beveik visi automobiliai komplektuojami bent su 5-iomis sėdynėmis, tačiau jos nėra lygiavertės. Svarbu, kad būtų vietos tiek kojoms, tiek galvai, rankoms, rakandams, kad būtų lengva įsodinti vaikus, šunį, kad būtų daug patogių dėtuvių, trumpai tariant, kad su automobiliu būtų paprasta ir gera gyventi. Bet tikrai ne visi modeliai tą gali pasiūlyti“, – pabrėžia pašnekovas.

Žinoma, dideli automobiliai yra brangūs ir ne visais atvejais patogūs, ypač miestų gatvėse, dėl to daugiausia žmonės renkasi kompromisinius variantus. Štai neįtikėtinai erdvūs yra furgonai, tačiau jie negali suteikti tokių atpalaiduojančio valdymo, važiavimo ir akustinio komforto savybių kaip lengvieji automobiliai.

Milžiniškų SUV galima rasti „premium“ segmente, tačiau po truputį prabangiais erdviais modeliais pildosi ir vidutinė klasė: „Hyundai“ pristatė dar didesnį „Santa Fe“, ištaigų, tačiau nuosaikiai įkainotą tris sėdynių eiles turintį SUV CX-80 pademonstravo ir „Mazda“.

Vis dėlto pastaruoju metu prabangia erdve stebina naujos kartos elektriniai SUV. Prieš daugiau nei metus Europoje debiutavo didžiausia „Kia EV9“, dabar šios korėjiečių markės motininis prekių ženklas „Hyundai“ ant tos pačios platformos sukūrė dar pažangesnį ir praktiškesnį „Ioniq 9“.

Elektros pavara nustato naujus standartus

Didžiausias elektromobilių privalumas, leidžiantis praplėsti saloną, – pati elektros pavara. Motorai montuojami ant ašių, o baterijos – po grindimis. Riedlentės principu išdėlioti komponentai leidžia daug geriau išnaudoti erdvę.

Štai specialiai elektros pavarai korėjiečių suprojektuota E-GMP platforma leido ratus nustumti į kėbulo kampus, taigi „Hyundai Ioniq 9“ gali pasigirti ilgesne ratų baze nei didžiausias BMW bendrovės SUV modelis X7 – 3 130 mm. Tarp ratų tilpo net 110 kWh baterija. O virš jos – itin erdvi kabina su visiškai lygiomis grindimis.

Ant jų jokių techninių ribojimų nevaržomi dizaineriai ir inžinieriai galėjo įgyvendinti naujas idėjas, tokias kaip tarp sėdynių važinėjanti konsolė ar besisukiojančios antrosios eilės sėdynės, ir automobilio naudotojus palepinti dar didesniu komfortu. „Ioniq 9“ bus galima pasirinkti ne tik su 7-iomis, bet ir su 6-omis sėdimosiomis vietomis. Pastaroji versija skirsis tuo, kad gale nebus suolo: vietoj jo bus du atskiri, patogūs krėslai.

„Jei pasirenki modelį su dviem atskiromis sėdynėmis gale, vietos dar padaugėja, daiktų gali daugiau pasidėti, patogiau pereiti į trečią eilę, be to, gali turėti staliuką“, – tokių didelių šešiaviečių automobilių privalumus apibūdina G. Dauparas.

Užtikrina erdvę, o kaip dėl įveikiamo atstumo?

Daugiau nei vieną mažametį turinčios šeimos taip pat žino, jog gale sumontavus dvi kėdutes trečiam asmeniui vietos nebelieka. Ir dar viena tiesa: kuo mažesni vaikai, tuo daugiau rakandų, tokių kaip vežimėliai, žaislai, vaikštynės ir t. t., tenka vežiotis.

Retame septynvietyje vaikišką vežimėlį pavyks įgrūsti į bagažinę už trečiosios sėdynių eilės, o „Hyundai Ioniq 9“ bagažinės tūris net ir su visomis pakeltomis sėdynėmis siekia 630 litrų. Palyginimui, minėto BMW X7 bagažinės erdvė siekia 750 litrų, kai jame paliktos 5 sėdimosios vietos, o septynviečiame telpa 326 litrai bagažo.

Nulenkus „Ioniq 9“ galines sėdynes ir palikus keturias atlenktas, bagažo talpa prilygsta vidutinės klasės krosoverių su nulenktomis antrosios eilės sėdynėmis talpai: 1 323 litrai. Smulkius rakandus arba įkrovimo laidus galima dėti į bagažo skyrių po priekiniu gaubtu, kurio tūris siekia iki 88 litrų.

„Tie didieji elektriniai SUV išties stebina erdve. Elektros pavara užtikrina didelę erdvę, tik kelia klausimų dėl tolesnio keliavimo“, – pastebėjimais dalijasi „Autoplius.lt“ ekspertas.

Elektromobilių energijos atsargų papildymas nėra toks greitas kaip benzino bako užpylimas, tačiau technologijos žaibiškai tobulėja. Aerodinamiškas kėbulas ir 110 kWh baterija teoriškai, pagal WLTP, leidžia „Hyundai Ioniq 9“ nuvažiuoti daugiau nei 600 km viena įkrova. Tikėtina, kad keliaujant magistralėmis realus įveikiamas atstumas sieks apie 400 km, taigi poilsį, važiuojant maksimaliu leistinu greičiu, reikės planuoti maždaug kas 3 valandas.

Visgi jis netruks ilgai, apie 25 minutes, nes 800 V elektros architektūra pasižymi itin sparčiu įkrovimo greičiu. Tiek laiko pakaktų papildyti korėjietiško modelio bateriją nuo 10 iki 80 proc. ir leistis į dar vieną bent 300 km ilgio kelionės atkarpą be sustojimo.

Taigi elektros pavara nustato naujus šeimyninių automobilių prabangos standartus. Tiems, kuriems pakanka su baterija nuvažiuojamo atstumo kelionėse, didieji elektromobiliai nevaržo mobilumo. O tokiais galima laikyti gana nedidelėse valstybėse gyvenančius Baltijos šalių vairuotojus. 

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas