Prisijunkite
Prisijunkite
Kelių eismo taisyklės vis dažniau tampa diskusijų objektu tiek tarp vairuotojų, tiek tarp pėsčiųjų. Vienas iš dažniausiai keliamų klausimų ar galima pradėti važiuoti, jei pėsčiasis jau praėjo priešais stovintį automobilį, bet dar visiškai nepaliko perėjos? Nors iš pirmo žvilgsnio atsakymas gali atrodyti paprastas, praktikoje vis dar kyla nemažai neaiškumų.
Pagal galiojančias taisykles pėsčiasis turi pirmumo teisę tuomet, kai jis yra ant perėjos arba ketina į ją žengti. Tai reiškia, kad vairuotojas turi stebėti ne tik pačią perėją, bet ir jos aplinką. Artėjant prie perėjos būtina sumažinti greitį, o pamačius pėsčiąjį, pasirengti sustoti. Tačiau labai svarbu pabrėžti, kad pirmumo teisės neturi žmogus, kuris tik artėja prie perėjos, bet dar nežengė nė vieno žingsnio į važiuojamąją dalį.
Taisyklės taip pat draudžia pėsčiajam žengti į važiuojamąją dalį staiga, prieš pat artėjantį automobilį. Net jeigu tai vyksta per perėją, tokie veiksmai yra pavojingi ir gali būti laikomi pažeidimu.
Kada vairuotojas gali pradėti judėti?
Kai pėsčiasis perėja jau eina, bet dar neišėjo į šaligatvį, o jūs stovite ir laukiate, natūraliai kyla klausimas, ar jau galima pradėti važiuoti. Formaliai žiūrint, eismo taisyklės nereikalauja laukti, kol pėsčiasis visiškai paliks perėją. Tačiau egzistuoja viena esminė sąlyga, kurią vairuotojas privalo įvertinti jo veiksmai neturi priversti pėsčiojo keisti judėjimo.
Jeigu automobilis pajuda taip, kad pėsčiasis išsigąsta, paspartina žingsnį ar sustoja, tai laikoma pirmumo teisės pažeidimu. Tai reiškia, kad vairuotojas iš esmės nesuteikė pirmenybės, o sukėlė stresinę situaciją. Tokiais atvejais vairuotojui gali būti skirta bauda, o kartu skiriami ir baudos taškai.
Dėl to geriausia vadovautis ne vien formalumu, bet ir sveiku protu. Jei matote, kad pėsčiasis dar yra ant perėjos, net ir kitame jos gale, palaukite kelias sekundes. Tai ne tik saugiau, bet ir parodo pagarbą kitam eismo dalyviui.
Ką privalo žinoti pėstieji?
Pėsčiasis, kaip ir vairuotojas, yra eismo dalyvis, turintis ne tik teises, bet ir pareigas. Viena svarbiausių, tai elgtis atsakingai perėjose. Nors daugelis galvoja, kad perėja automatiškai suteikia visišką neliečiamybę, tai nėra visiška tiesa.
Pėsčiajam draudžiama:
Pavyzdžiui, asmuo, einantis per perėją žiūrėdamas į telefono ekraną, kelia pavojų ne tik sau, bet ir vairuotojams. Už tokį elgesį gali būti skiriamos baudos, kurios priklauso nuo pažeidimo pobūdžio.
Saugumas visiems, tai bendras tikslas
Eismo taisyklės ir jų taikymas neturėtų būti vertinami tik kaip privaloma tvarka ar grėsmė gauti baudą. Svarbiausias jų tikslas yra užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą. Tiek vairuotojai, tiek pėstieji turi vadovautis atsakingu elgesiu. Vairuotojas turi būti kantrus ir supratingas, o pėsčiasis tai budrus ir susikaupęs.
Laiku sustojęs vairuotojas ir atidus pėsčiasis gali išvengti nelaimių, nesusipratimų ir konfliktų. Tokia kultūra keliuose yra būtina, jei norime, kad eismas būtų ne tik tvarkingas, bet ir draugiškas.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti