Prisijunkite
Prisijunkite
Nors vairavimas daugeliui atrodo paprastas kasdienis veiksmas, kai kuriose šalyse net ir tai, ką avime, gali tapti pažeidimu. Įsėdus už vairo, dažnas apie avalynę net nesusimąsto, svarbiausia, kad būtų patogu.
Tačiau ne visur tokia laisvė toleruojama. Kai kuriose valstybėse net šlepetės ar aukštakulniai gali tapti teisinių nemalonumų priežastimi. Toks reguliavimas neatsirado iš oro. Daugelyje šalių, kur vairuotojo batai tampa teisėsaugos akiratyje, remiamasi saugumo argumentais.
Skirtinga avalynė gali labai stipriai paveikti vairavimo kontrolę, nuo stabdžių spustelėjimo iki pedalų slydimo. Ypač tai pasakytina apie šlepetes, kurios linkusios nuslysti nuo pėdos ar net įstrigti tarp pedalų.
Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad tai tik smulkmena. Visgi realybė tokia, kad netinkama avalynė kartais lemia skaudžias avarijas, o vairuotojai prisiima atsakomybę už tai, kad nebuvo tinkamai pasirengę valdyti transporto priemonės.
Todėl verta žinoti, kodėl tokie draudimai taikomi ir kokie pavojai slypi po iš pažiūros nekaltu sprendimu, įsėsti į automobilį su šlepetėmis ar aukštakulniais.
Ne patogumas, o saugumas
Pagrindinė priežastis, kodėl kai kuriose šalyse griežtai žiūrima į tai, kas avima vairuojant, yra saugumas. Net jei jums šlepetės atrodo patogios, jos lengvai gali nuslysti nuo pėdos, ypač staigiau paspaudus pedalą. Vairuojant tai gali lemti reakcijos laiką ar net nesugebėjimą spustelėti stabdžio, kai to labiausiai reikia.
Tuo tarpu aukštakulniai iš esmės keičia pėdos padėtį. Jie priverčia kulną laikyti pakeltoje pozicijoje, o tai mažina stabilumą ir kontrolę. Kai kurie aukštakulnių modeliai gali net įstrigti tarp pedalų ar grindų kilimėlio. Visi šie veiksniai kelia papildomą pavojų ne tik vairuotojui, bet ir kitiems eismo dalyviams.
Todėl tam tikros šalys nusprendė šią riziką suvaldyti prevenciniu būdu. Nors Lietuvoje nėra tiesiogiai draudžiama vairuoti su tam tikrais batais, kitose valstybėse, pavyzdžiui, Ispanijoje, Italijoje ar Vokietijoje, tai gali tapti net ir teisėsaugos dėmesio objektu.
Tiesa, dažniausiai ne dėl konkretaus įstatymo, o remiantis bendrąja saugaus vairavimo logika.
Kokios šalys taiko ribojimus?
Ispanija yra viena iš tų šalių, kur policija gali nubausti vairuotoją, jei jo avalynė, pavyzdžiui, šlepetės ar aukštakulniai, laikoma pavojinga eismo saugumui. Tai nėra fiksuotas apribojimas įstatyme, tačiau pagal bendrąsias taisykles pareigūnai gali konstatuoti, kad toks pasirinkimas kėlė pavojų.
Vokietijoje vairuotojams leidžiama vairuoti su bet kokia avalyne, tačiau eismo įvykio atveju draudimo bendrovės gali atsisakyti padengti žalą, jei bus nustatyta, kad avalynė turėjo įtakos nelaimei. Italijoje šis klausimas taip pat reguliuojamas per saugaus elgesio prizmę, ne pats batas draudžiamas, bet neatsakingas elgesys.
Jei kyla avarija, dėl kurios kalta neadekvati avalynė, kaltė bus aiški. Kai kuriose JAV valstijose, pavyzdžiui, Alabamoje, yra nurodymų, kurie konkrečiai rekomenduoja nevairuoti su flip-flop tipo šlepetėmis, tačiau tai labiau rekomendacinio pobūdžio gairės.
Tuo metu Australijoje pareigūnai dažnai įspėja, kad šlepetės ar basos pėdos nėra geras sprendimas už vairo, ypač ilgoms kelionėms.
Ką rinktis ir kaip pasiruošti?
Gerai, jei apie tai susimąstome dar prieš sėsdami į automobilį. Idealus pasirinkimas – uždari, tvirtai prie pėdos priglundantys batai su neslystančiu padu. Jie užtikrina stabilų pėdos kontaktą su pedalu ir leidžia geriau valdyti transporto priemonę net staigiose situacijose.
Jeigu keliaujate su šlepetėmis ar aukštakulniais, visada verta automobilyje turėti atsarginius, patogesnius vairavimo batus. Tai ypač aktualu keliaujant į užsienį, kur nežinant vietinių taisyklių galima susidurti su netikėtomis problemomis.
Verta prisiminti, kad ne batai yra problema, o tai, kaip jie veikia vairavimo saugumą. Todėl visose šalyse taikomas tas pats principas - vairuotojas privalo užtikrinti, kad gali visiškai valdyti automobilį. Jei avalynė tai apsunkina, net jei įstatymas jos tiesiogiai nedraudžia, jūs vis tiek galite būti laikomas atsakingu nelaimės atveju.
Maža detalė, galinti kainuoti daug
Atrodo, smulkmena, tačiau avėjimo pasirinkimas gali tapti svarbiu veiksniu kritiniu momentu. Nuo nesugebėjimo greitai spustelėti stabdžio iki bato įstrigimo tarp pedalų, visa tai yra realūs pavojai.
Todėl net jei jūsų šalyje nėra aiškaus draudimo, elkitės atsakingai. Sauga – ne tik įstatymo, bet ir asmeninės atsakomybės klausimas. Ir kartais teisingas sprendimas prasideda nuo to, ką apsiaunate prieš sėsdami prie vairo.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti