Tegyvuoja vidaus degimo varikliai! Europos Sąjungos planuojami draudimai gali žlugti, štai kas vyksta

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Tegyvuoja vidaus degimo varikliai! Europos Sąjungos planuojami draudimai gali žlugti, štai kas vyksta

Briuselyje tvyro įtampa, nes didžiausi Europos automobilių gamintojai laukia sprendimo dėl rinkos krypties. Neapibrėžtumas juntamas visoje pramonėje, kuri jaučia didelį finansinį spaudimą ir politinių debatų įtaką. Kiekviena diena be aiškumo verčia bendroves dar atsargiau planuoti ateitį.

Europos auto sektorius sunkiai pereina prie elektrinių automobilių, nes toks pokytis kainuoja milijardus. Kartu tenka konkuruoti su Kinijos gamintojais ir susitaikyti su tarifais, kurie mažina pelno maržas. Todėl sprendimai dėl investicijų į naujas platformas ir baterijų gamybą tampa ypač rizikingi.

Pramonė tikisi, kad Europos Sąjunga pateiks paramos paketą, kuris suteiks laiko ir finansinio oro. Šis paketas laikomas galimybe sušvelninti griežtą 2035 metų terminą tradiciniams varikliams. Gamintojai viliasi, kad reglamentai bus pritaikyti taip, jog perėjimas vyktų sklandžiau.

Gamintojų lūkesčiai

Automobilių bendrovės laukia ne tik finansinės paramos, bet ir aiškesnių taisyklių, leidžiančių planuoti gamybą. Jos nori, kad sprendimai padėtų išlaikyti darbo vietas ir pelningumą, kol elektrinių modelių paklausa dar auga. Be tokio atokvėpio dalis investicijų gali būti pristabdyta arba perkelta į kitus regionus.

Paramos paketas tapo pramonės vilties centru, nes jis galėtų suteikti lankstumo pereinamuoju laikotarpiu. Gamintojai mato jame šansą išvengti staigaus lūžio, kuris keltų riziką tiek gamykloms, tiek tiekimo grandinėms. Todėl Briuselyje aktyviai vyksta dialogas, kuriame kiekvienas žodis turi svorį.

Prašomas lankstumas dėl 2035 metų

Gamintojai prašo ne atšaukti tikslą, o leisti tam tikras mažai taršias technologijas šalia elektromobilių. Jie siūlo pripažinti CO2 neutraliais degalais varomus automobilius ir palikti vietos įkraunamiems hibridams. Tokį kelią pramonė vadina realistišku kompromisu tarp klimato tikslų ir ekonomikos saugumo.

Pasak gamintojų, tokios išimtys leistų pereiti prie elektrifikacijos nuosekliau ir be staigių nuostolių. Įkraunami hibridai jiems atrodo kaip tarpinis sprendimas, ypač regionuose, kur infrastruktūra dar silpna. Taip pat pabrėžiama, kad alternatyvūs degalai gali tapti svarbūs sunkesniam transportui.

Galimas sprendimų vėlavimas

Nors paramos paketą planuota skelbti gruodžio 10 dieną, pramonėje sklando kalbos apie nukėlimą. Šaltiniai teigia, kad Komisija gali užtrukti ilgiau, nes derinimai tampa vis sudėtingesni. Oficialiai vėlavimas nepatvirtintas, tačiau automobilių sektorius stebi datą su nerimu.

Kai tokie gandai pasiekia beveik visus gamintojus vienu metu, tai paprastai rodo intensyvų darbą užkulisiuose. Bendrovės siekia suprasti, ar jų planai dėl elektromobilių ir hibridų bus suderinti su galiojančiomis taisyklėmis. Nežinia didina spaudimą, nes investicijų ciklai automobilių pramonėje trunka ilgai.

Politinis spaudimas ir Komisijos atsakas 

Į diskusiją įsitraukė ir aukšto rango politikai, tarp jų Vokietijos kancleris Friedrichas Merzas. Jis laišku primygtinai prašė išimčių įkraunamiems hibridams ir itin efektyviems vidaus degimo varikliams. Toks kreipimasis sustiprino pramonės pozicijas derybose.

Komisijos atstovai teigia, kad terminai yra orientaciniai, o sprendimas bus priimtas įvertinus visus pasiūlymus. Ši formuluotė palieka pramonę laukimo būsenoje, bet kartu suteikia vilčių dėl galimų korekcijų. Todėl artimiausios savaitės sektoriui bus lemtingos, nes jos nubrėš kelią iki 2035 metų ir vėliau.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas