„Tesla“ situacija blogėja ne tik Europoje: elektromobilių milžinės rezultatai jau kone katastrofiniai ir JAV

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

„Tesla“ situacija blogėja ne tik Europoje: elektromobilių milžinės rezultatai jau kone katastrofiniai ir JAV

Jungtinėse Valstijose elektromobilių rinkoje vyksta dideli pokyčiai. Daugiau nei dešimtmetį „Tesla“ buvo beveik sinonimas žodžiui „elektromobilis“. Ši kompanija valdė daugiau kaip 80 proc. rinkos ir atrodė nepalaužiama. Tačiau dabar jos dominavimas aiškiai traukiasi.

Naujausi duomenys rodo, kad „Teslos“ dalis JAV elektromobilių pardavimuose sumažėjo iki žemiausio lygio per aštuonerius metus. Tai ženklas, kad pirkėjai vis dažniau renkasi kitų gamintojų automobilius, o konkurencija tampa vis rimtesnė.

Šis pokytis vyksta paradoksaliu metu nes elektromobilių rinka išgyvena tikrą bumą. JAV pirkėjų skuba įsigyti elektromobilį dar prieš pasibaigiant 7 500 JAV dolerių (6 410 eurų) federalinei mokesčių lengvatai, todėl pardavimai išaugę, bet „Tesla“ iš to negauna tokios naudos kaip kiti gamintojai.

Rinkos dalies kritimas

Pasak „Cox Automotive“ duomenų, rugpjūtį „Tesla“ turėjo tik 38 proc. JAV elektromobilių rinkos. Tai pirmas kartas nuo 2017 metų, kai įmonės dalis nukrito žemiau 40 proc. ribos. Birželį dar buvo beveik 49 proc., liepą vos 42, o per vieną mėnesį nukrito iki 38.

Bendra elektromobilių rinka sparčiai auga, liepą pardavimai šoktelėjo daugiau kaip 24 proc., rugpjūtį dar 14 proc. Tuo tarpu „Tesla“ pardavimai kilo vos 7 proc. liepą ir vos 3,1 proc. rugpjūtį. Skaičiai rodo, kad įmonė praranda tempą, kai konkurentai įsibėgėja.

Konkurencijos stiprėjimas

Šiandien pirkėjai turi daugiau pasirinkimų nei bet kada anksčiau. „Ford“, „Hyundai“, „Kia“ ir „Toyota“ pristato naujus elektromobilių modelius, siūlo patrauklias kainas bei nuolaidas. Tai reiškia, kad „Tesla“ nebe vienintelė rimta žaidėja rinkoje.

Problema slypi ir pačioje „Tesla“ gamoje. Paskutinis didesnis pristatymas buvo 2023 metais, kai pasirodė prieštaringai vertinamas „Cybertruck“. Tačiau jis nesulaukė tokios sėkmės kaip „Model 3“ ar „Model Y“. Pastarojo atnaujinimas taip pat nesužavėjo pirkėjų.

Užuot investavusi į naujų, įperkamesnių elektromobilių kūrimą, „Tesla“ pasirinko kitą kryptį, tai humanoidinius robotus ir autonominius „robotaksius“. Tai ateities vizija, bet dabartiniam pirkėjui, ieškančiam šeimai tinkamo automobilio, tokios idėjos mažai padeda.

Globalūs iššūkiai

Ne tik JAV, bet ir pasaulinėje rinkoje „Tesla“ susiduria su problemomis. Europoje pardavimai sumažėjo net iki 40 proc., o pasauliniai skaičiai krenta nuo 2023 metų. Tai rodo, kad iššūkiai nėra vien regioniniai, tai įmonė patiria spaudimą visur.

Analitikai perspėja, kad situacija dar gali pablogėti, kai rugsėjo pabaigoje baigs galioti mokesčių lengvata elektromobiliams. Tuomet rinkoje gali įvykti pardavimų griūtis, kuri smogs visiems gamintojams.

Kas laukia toliau?

„Tesla“ atsidūrė keblioje padėtyje. Jei įmonė mažins kainas, ji pritrauks daugiau pirkėjų, bet dar labiau sumažins savo pelną. Jei laikysis dabartinių kainų, rizikuoja prarasti dar didesnę rinkos dalį.

Kaip teigė „Cox Automotive“ analitikė Stephanie Valdez Streaty, automobilių rinkoje svarbiausia nuolat siūlyti naujus produktus. Jei naujų modelių nėra, rinkos dalis mažėja. Šiuo metu „Tesla“ būtent tai ir išgyvena, tai klientai ieško alternatyvų, o konkurentai mielai jiems jas siūlo.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas