Prisijunkite
Prisijunkite
Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (ICAO) išreiškė didelį susirūpinimą dėl iš Rusijos Federacijos sklindančių GNSS signalų trikdžių, kurie kelia tiesioginę grėsmę tarptautinių skrydžių saugai ir saugumui. Šie trikdžiai paveikė pasaulinės navigacijos sistemas naudojamas oro navigacijai, o jų poveikis ypač juntamas virš šešių Europos šalių – Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos, Suomijos ir Švedijos.
Taryba pabrėžia, kad tokie veiksmai ne tik pažeidžia Čikagos konvenciją, bet ir rodo akivaizdų tarptautinės teisės ignoravimą. ICAO įpareigojo Rusiją per 30 dienų pateikti paaiškinimą, kokių veiksmų ji ėmėsi situacijai nutraukti. Jei to nebus padaryta, klausimas bus perduotas svarstyti ICAO Asamblėjai kaip galimas tarptautinės teisės pažeidimas.
„Skrydžių sauga ir saugumas – tai visų valstybių bendras interesas ir atsakomybė. Pastarieji navigacijos signalų trikdžiai virš Europos, kylantys iš Rusijos teritorijos, kelia rimtą susirūpinimą ir reikalauja skubių sprendimų. Lietuva palaiko ICAO Tarybos sprendimą ir ragina Rusijos Federaciją konstruktyviai bendradarbiauti, kad būtų užtikrinta patikima ir saugi tarptautinės aviacijos veikla,“ – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
ICAO Taryba susipažinusi su bendru šešių šalių atliktu darbu pateikė oficialius reikalavimus Rusijos Federacijai:
Be to, ICAO pavedė:
Sprendimas priimtas remiantis šešių valstybių – Estijos, Suomijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir Švedijos – pateiktais duomenimis. Be to, Tarptautinė telekomunikacijų sąjunga (ITU), remdamasi šalių pateiktais atliktų trikdžių stebėsenos duomenimis, konstatavo, kad GNSS radijo trikdžių šaltinis yra Rusijos Federacijos teritorijoje ir kreipėsi į Rusijos Federaciją. ITU taip pat su dideliu susirūpinimu pažymėjo augantį žalingų trikdžių skaičių, kurie tiesiogiai veikia civilinės aviacijos skrydžių saugą ir saugumą.
„GNSS signalų trikdžiai oro erdvėje – tai ne šiaip techninis trikdis, o trikdis įtakojantis orlaiviuose esančias GPS sistemas Tai reali grėsmė skrydžių punktualumui, efektyvumui, oro erdvės pralaidumui ir padidėjusiam skrydžių vadovų ir orlaivių įgulų darbo krūviui naudojant alternatyvias navigacines priemones. Tokia veiksnių visuma sukelia nepatogumus civilinės aviacijos skrydžiams, ir yra vienas iš rizikos veiksnių užtikrinant skrydžių saugą ir saugumą“, – priduria Transporto kompetencijų agentūros CAD direktorius Vidmantas Plėta.
Reaguodami į dažnėjančius GNSS trikdžius ES, susisiekimo ministras E. Sabutis ir dar 12 ES šalių transporto ir telekomunikacijų ministrų birželį bendru laišku kreipėsi į Europos Komisiją.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti