Milijonai automobilių gali likti be jokios pagalbos po avarijos, štai kas keičiasi jau nuo kitų metų

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Milijonai automobilių gali likti be jokios pagalbos po avarijos, štai kas keičiasi jau nuo kitų metų

Automobiliuose jau beveik aštuonerius metus veikia „eCall“ sistema, kuri pati iškviečia pagalbą po avarijos. Nuo 2026 metų pradžios ši technologija pereis į naują kartą. Iš pirmo žvilgsnio vairuotojai pokyčio net nepastebės, bet jo reikšmė bus didelė.

Pagrindinė priežastis paprasta senasis „eCall“ naudojasi 2G ir 3G ryšiu, o šios mobiliojo ryšio kartos daugelyje šalių pamažu išjungiamos. Sistema, kuri turi gelbėti gyvybes, negali priklausyti nuo nykstančios infrastruktūros. Todėl įvedamas naujasis „NG eCall“ standartas.

Naujoji versija bus privaloma visuose naujuose automobiliuose ir lengvuosiuose komerciniuose modeliuose. Ji leis greičiau perduoti duomenis ir tiksliau nustatyti situaciją avarijos vietoje. Tuo pačiu senesni automobiliai gali netekti automatinio skambučio funkcijos, kai senieji tinklai bus galutinai išjungti.

Kodėl reikėjo naujo standarto?

Iki šiol „eCall“ nuo 2018 metų buvo privalomas naujuose automobiliuose, tačiau jo techninė bazė sensta. 2G ir 3G ryšys buvo pakankamas balsui ir minimaliems duomenims, bet jo aprėptis ir palaikymas mažėja. Tai kuria riziką, kad kritiniu momentu sistema tiesiog neturės ryšio.

„NG eCall“ sprendžia būtent šį pavojų, nes pereina prie 4G ir 5G tinklų. Šie tinklai užtikrina didesnį pralaidumą, stabilesnį signalą ir ilgesnę perspektyvą ateičiai. Taip garantuojama, kad avarinė pagalba bus pasiekiama net ir tada, kai senesnės technologijos išnyks.

Kada pokytis taps privalomas?

Nuo 2026 metų sausio pirmos dienos naujai homologuojami lengvųjų automobilių ir lengvųjų furgonų modeliai turės būti komplektuojami su „NG eCall“. Tai reiškia, kad visi visiškai nauji modeliai rinkoje startuos jau su naujos kartos sistema. Senasis „eCall“ dar galės būti naudojamas tik ribotą laiką.

Nuo 2027 metų sausio pirmos dienos reikalavimas sugriežtės dar labiau. „NG eCall“ taps būtinas visiems naujai registruojamiems automobiliams, nepriklausomai nuo to, kada modelis buvo sukurtas. Automobiliai su sena sistema bus registruojami tik iki 2026 metų pabaigos.

Kaip veiks „NG eCall“ kasdienybėje?

Vairuotojams valdymas liks toks pats kaip ir anksčiau. Po avarijos, kai suveikia oro pagalvės arba fiksuojamas didelis smūgis, automobilis automatiškai skambins numeriu 112. Į centrą bus išsiųstas svarbiausias informacijos paketas su tiksią buvimo vieta ir keleivių skaičiumi.

Skirtumas slypės ryšio kokybėje ir duomenų perdavimo greityje. 4G ir 5G leis perduoti informaciją efektyviau ir be ryšio trukdžių. Pirmosios minutės po avarijos dažnai lemia išgyvenimą, todėl net kelios sutaupytos sekundės gali tapti lemiamos.

Ką tai reiškia senesniems automobiliams?

Ekspertai įspėja, kad didžiausias klausimas yra senųjų tinklų išjungimo tempas. „eCall“ visada prisijungia prie prieinamo tinklo, tačiau kai operatoriai visiškai atsisakys 2G ir 3G, senesni automobiliai nebegalės automatiškai iškviesti pagalbos. Tai gali paliesti milijonus transporto priemonių.

Tokiu atveju avarinis skambutis tektų daryti patiems vairuotojams arba pasikliauti įprastu telefonu. Nors naujasis „NG eCall“ iš esmės gelbsti sistemą nuo technologinio išnykimo, jis kartu atskleidžia pereinamojo laikotarpio spragą. Todėl vairuotojams svarbu žinoti, kokį „eCall“ tipą turi jų automobilis.

Temos: Eismas
Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas