Techninės apžiūros tvarka keisis iš esmės: vieną naštą nuims, bet kitą užkraus

Paskelbė Lina Snarskienė
Paskelbta

Techninės apžiūros tvarka keisis iš esmės: vieną naštą nuims, bet kitą užkraus

Diskusijų sukėlusi iniciatyva, pagal kurią visi daugiau nei dešimt metų eksploatuojami automobiliai privalėtų techninę apžiūrą atlikti kasmet, o ne kas dvejus metus, panašu, pasitraukia iš darbotvarkės. 

Šis siūlymas nuo pat pradžių susilaukė daug kritikos – tiek iš ekspertų, tiek iš vairuotojų bendruomenės, o dabar tampa akivaizdu, kad jam palaikymo nebepakanka. Sprendimas trauktis nuo idėjos grindžiamas kelių institucijų išvadomis, jog dažnesnė apžiūra savaime neužtikrina saugesnių kelių. 

Taip pat pabrėžta, kad toks reikalavimas sukurtų didelę finansinę ir laiko naštą automobilių savininkams, ypač tiems, kurie vairuoja senesnį, bet techniškai tvarkingą automobilį. Vokietijos automobilių klubas ADAC šį sprendimą įvardijo kaip pergalę sveikam protui ir akcentavo, kad dabartinis techninės apžiūros intervalas yra pakankamas.

„eCall“ sistemos neveikimas nebebus trūkumas

Be kasmetinės apžiūros idėjos atšaukimo, Taryba priėmė dar vieną svarbų sprendimą, susijusį su automatinės pagalbos iškvietimo sistema „eCall“. 

Europoje vis sparčiau išjungiami seni 2G ir 3G ryšio tinklai, todėl daugelyje senesnių automobilių „eCall“ sistema nustoja veikti ne dėl gedimo, o dėl technologinės pažangos. Atsižvelgus į tai, nutarta, kad toks sistemos neveikimas nebus laikomas techninės apžiūros trūkumu. 

Vairuotojai nebus baudžiami ir nebus verčiami atnaujinti ar modernizuoti įrangos vien dėl to, kad keičiasi ryšio technologijos. Tai palengvins situaciją tūkstančiams automobilių savininkų visoje Europos Sąjungoje.

Nauja aktualija – taršos kontrolė

Vis dėlto ne visi sprendimai sulaukė tokio pozityvaus vertinimo. Tiek Taryba, tiek Europos Komisija palaiko idėją į techninės apžiūros procedūrą įtraukti atskirą azoto oksidų (NOx) matavimą. 

Šiuolaikiniai automobiliai jau turi integruotus sensorius, kurie fiksuoja teršalų rodiklius realiu laiku, todėl ekspertai naująją iniciatyvą vadina pertekliniu ir brangiu sprendimu.

Įvedus papildomą matavimą, techninės apžiūros centrai turėtų investuoti į naują įrangą ir skirti daugiau laiko kiekvieno automobilio tikrinimui, o tai tiesiogiai didintų paslaugos kainą. Todėl vairuotojų laukia papildoma finansinė našta, jei galiausiai šiam pokyčiui bus pritarta.

Europos Parlamentas savo poziciją dėl visų siūlomų pakeitimų formuos 2026 metų balandį. Po to prasidės derybos, kurios nulems, kaip ateityje atrodys techninė apžiūra ir kokie reikalavimai bus taikomi visiems Europos vairuotojams.

Kol kas aišku viena – kasmetinė apžiūra senesniems automobiliams nebus įvedama, tačiau kitų pokyčių išvengti greičiausiai nepavyks.

Ar patiko šis įrašas?
 

Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas