Degalinės darbuotojas rėžė atvirai: atskleidė, kodėl degalai iš skirtingų degalinių kardinaliai skiriasi

Danielius Mažeikis , 2025-07-07, 13:00
0
Degalinės darbuotojas rėžė atvirai: atskleidė, kodėl degalai iš skirtingų degalinių kardinaliai skiriasi

Daugelis vairuotojų turi savo pamėgtas degalines. Vieni renkasi artimiausią stotelę, kiti pasitiki tik konkrečiu prekės ženklu. Tačiau neretai pasitaiko situacijų, kai automobilis, užpildytas vienoje vietoje, nuvažiuoja trumpesnį atstumą nei po pildymo kitoje degalinėje. Iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti keista, tačiau tam yra logiškas paaiškinimas.

Degalų kokybė gali skirtis net ir tuo atveju, jei dokumentuose nurodytas tas pats oktaninis skaičius. Tai lemia daugybė veiksnių, nuo pridėtinių medžiagų ir gamybos technologijų iki degalų sandėliavimo bei transportavimo sąlygų. 

Degalinės darbuotojai patvirtina, kad ne visos degalų partijos yra identiškos. Kai kurios jų gali turėti daugiau priemaišų arba būti pagamintos naudojant pigesnes žaliavas.

Vairavimo stilius yra labai svarbus aspektas

Nereikėtų pamiršti ir vairavimo įpročių. Agresyvus važiavimas, dažnas stabdymas ir greitėjimas, važinėjimas trumpais atstumais ar intensyvaus eismo sąlygomis didina degalų sąnaudas. Todėl net ir ta pati degalų rūšis bus sunaudota skirtingai priklausomai nuo to, kaip vairuojama.

Ką reiškia oktaninis skaičius ir priedai?

Automobilių gamintojai nurodo, kokio oktaninio skaičiaus degalus rekomenduojama naudoti. Tačiau vairuotojai neretai pasirenka pigesnį variantą, manydami, kad skirtumas nedidelis. Šiuolaikiniai varikliai gali prisitaikyti prie skirtingų degalų, tačiau tai gali paveikti sąnaudas ir ilgainiui, net variklio ilgaamžiškumą.

Anksčiau degalų savybes pagerindavo švino junginiai, tačiau šiandien jie pakeisti alkoholinėmis ar parafininėmis medžiagomis. Kiekvienas gamintojas naudoja skirtingus priedus, kurie gali pagerinti degimo efektyvumą, tačiau taip pat gali turėti įtakos sąnaudoms. Dėl to net ir vizualiai identiški degalai iš skirtingų degalinių veikia skirtingai.

Dujų kondensatas, mažiau efektyvus komponentas

Kai kuriose degalinėse degalai gaminami pasitelkiant dujų kondensatą, tai angliavandenilių mišinys, kuris turi kitokių savybių nei įprastas benzinas. Degalai, kurių sudėtyje yra daugiau šio komponento, degimo metu gali būti mažiau efektyvūs, todėl jų sąnaudos padidėja. Vairuotojai tai pastebi kaip greičiau „išgaruojantį“ kurą.

Kai degalai žymimi neteisingai

Pranešimų apie atvejus, kai vienas degalų tipas buvo parduodamas kaip kitas, pasitaiko ir šiandien. Nors tai sunkiai įrodomas dalykas, tokia praktika turi tiesioginį poveikį tiek automobilio našumui, tiek vartotojo kišenei. Jei naudojamas ne tas degalų tipas, kuris numatytas gamintojo, ilgainiui gali atsirasti ir variklio gedimų.

Kaip elgtis, kad išvengtumėte nesklandumų?

  • Pirkite degalus tik patikimose degalinėse, kurios turi gerą reputaciją ir laikosi kokybės standartų.
  • Stebėkite savo automobilio degalų sąnaudas. Jei pastebite staigų padidėjimą, verta susimąstyti, ar ne laikas keisti degalinę.
  • Laikykitės gamintojo rekomendacijų, ypač dėl degalų rūšies ir oktaninio skaičiaus.
  • Nepasikliaukite vien tik kaina. Pigiausias degalų variantas ne visada reiškia ekonomiškiausią pasirinkimą.

Degalų kokybė yra daugiau nei tik skaičiai ant kolonėlės. Nors benzinas gali atrodyti tas pats, jo cheminė sudėtis, priemaišos ir gamybos būdas gali lemti visiškai skirtingą rezultatą. Todėl verta būti atidiems, stebėti automobilio elgseną ir rinktis tik patikimus degalų tiekėjus. Tokiu būdu ne tik sutaupysite pinigų, bet ir išvengsite nereikalingų remonto išlaidų ateityje.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas