Prisijunkite
Prisijunkite
Švieselė su užrašu „check engine“ yra viena nemaloniausių, kurią gali išvysti vairuotojas. Dažnai ignoruojama arba nuvertinama, ji iš tiesų gali signalizuoti ir visai nereikšmingą smulkmeną, ir rimtą automobilio variklio gedimą.
Tačiau prieš skubant į servisą ir paliekant ten šimtus eurų, verta išbandyti paprastą metodą, galintį šią problemą pašalinti vos per kelias minutes.
Ši lemputė yra OBD-II diagnostikos sistemos dalis. Ši sistema įdiegta daugelyje automobilių, pagamintų po 2001 metų, ir apima daugybę jutiklių, išdėstytų po visą automobilį.
Jie nuolat stebi svarbiausių sistemų, tokių kaip variklio, išmetimo, degalų tiekimo, darbą. Vos tik kuris nors jutiklis pastebi nukrypimus nuo normos, automobilio kompiuteris užfiksuoja klaidą ir įjungia lemputę „check engine“.
Tai gali būti signalas dėl pačios įvairiausios problemos, nuo netinkamai užsukto kuro bako dangtelio iki rimtos turbinos ar uždegimo sistemos bėdos.
Kaip išjungti „check engine“?
Vienas seniausių ir dažnai veiksmingų metodų – atjungti akumuliatorių. Tokiu būdu automobilio kompiuteris pamiršta visus įrašytus klaidų kodus.
Procesas paprastas - atidarote variklio dangtį, susirandate akumuliatorių, atsukate ir nuimate minusinę klema (paprastai žymima „–“ simboliu). Svarbu ją palikti atjungtą bent pusvalandžiui, kai kurie specialistai rekomenduoja net valandą.
Norint dar efektyviau iškrauti sistemą, galima trumpai paspausti garso signalą ar įjungti žibintus.
Po to klemą vėl prijungiate, užvedate automobilį ir stebite, ar lemputė užgeso. Jei taip – tai buvo laikinas trikdis.
Kodėl tai ne visada veikia?
Deja, bet naujesniuose automobiliuose ši gudrybė nebeveikia. Juose naudojama EOBD sistema, kurioje klaidų kodai išlieka net ir atjungus akumuliatorių. Tad nors „check engine“ trumpam užgęsta, ji dažnai greitai vėl įsižiebia.
Jei taip nutiko – vadinasi, problema neišnyko ir reikia ieškoti jos priežasties. Tokiu atveju jau nepadės jokie triukai, teks gilintis rimčiau.
Patogesnis būdas – OBD skaitytuvas
Jei norite patys diagnozuoti problemą, verta įsigyti paprastą OBD-II skaitytuvą – kainuoja nuo 50 iki 150 eurų. Jį prijungiate prie specialios jungties po vairu, paprastai po prietaisų skydeliu, o informacija išvedama į ekraną arba išmanųjį telefoną per programėlę, pavyzdžiui, „Torque“, „Piston“ ar „SDProg“.
Šie įrenginiai ne tik leidžia identifikuoti klaidas, bet ir jas ištrinti, jei norite pabandyti atstatyti sistemą po remonto ar kitokio trikdžio.
Ar verta rizikuoti pačiam?
Svarbu prisiminti, jog jei nežinote, kas sukėlė lemputės užsidegimą, jos išjungimas aklai gali būti pavojingas. Pavyzdžiui, sugedusi lambda zonda gali ilgainiui sugadinti katalizatorių. O jei variklio aušinimo sistema neveikia tinkamai, varikliui gresia perdegimas ar net užkalimas.
Todėl visada verta būti atsargiems. Jei abejojate – geriau kreipkitės į specialistus.
Nauji automobiliai – naujos taisyklės
Modernūs automobiliai yra pilni elektronikos, todėl atjungus akumuliatorių gali išsitrinti ne tik radijo stotys, bet ir navigacijos duomenys ar net sėdynių padėtys. Kartais kai kurios funkcijos veikia netinkamai, kol jų neperprogramuoja serviso specialistai.
Kai kurių gamintojų modeliuose rekomenduojama niekada neliesti akumuliatoriaus be būtinybės. Todėl visada patikrinkite naudotojo vadovą, gal ten nurodyta, kad tai daryti draudžiama.
Kada kreiptis į servisą?
Jei lemputė vėl užsidega po kelių dienų ar net valandų – tai ženklas, kad problemos šaknys gilios. Net jei dabar automobilis važiuoja be trukdžių, vėliau tai gali kainuoti kur kas daugiau. Todėl nesprendžiant priežasties, o tik slopinant pasekmes, rizikuojate savo pinigine – ir saugumu.
Stebėkite, domėkitės savo automobiliu ir nenuvertinkite net mažiausių ženklų, kad kažkas ne taip. Jei „check engine“ užsidegė, nes tai automobilio būdas pasakyti: „atkreipk į mane dėmesį“. Ir geriau tai padaryti laiku.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti