Milžiniškai „Tesla“ praradimai Europoje: užleido lyderės poziciją, sužinokite, kas šiuo metu veržiasi į viršūnę

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Milžiniškai „Tesla“ praradimai Europoje: užleido lyderės poziciją, sužinokite, kas šiuo metu veržiasi į viršūnę

Europos elektromobilių rinka sparčiai kinta, ir šios permainos vis labiau išryškėja kiekvieną mėnesį. Nors bendri elektromobilių pardavimai toliau auga, vien birželį užfiksuotas net 23 procentų augimas, pasiekus daugiau kaip 361 tūkstantį parduotų vienetų už šių įspūdingų skaičių slypi svarbi tendencija, ilgą laiką dominavusi „Tesla“ pozicija tampa vis labiau pažeidžiama.

Į areną sparčiai žengia ne tik senosios automobilių gamintojos, bet ir nauji kinų ženklai, o dar vienas netikėtumas, įspūdingas iš tinklo įkraunamų hibridų sugrįžimas. Iki šiol elektromobilių rinka daugiausia buvo siejama su grynaisiais elektriniais automobiliais, tačiau dabar vis aiškesnė tampa kita kryptis. 

Nors BEV (baterijomis varomų automobilių) pardavimai birželį augo 16 procentų, įkraunamų hibridų pardavimai šoktelėjo net 40 procentų. Šie modeliai tampa patrauklia alternatyva tiems vartotojams, kurie dar nesijaučia pasirengę visiškai pereiti prie elektromobilių.

Vienas geriausių to pavyzdžių yra „BYD Seal U“, vidutinio dydžio visureigis, kurio įkraunamas hibridinis variantas tapo tikra sėkmės istorija. Jo kaina prasideda nuo maždaug 40 tūkstančių eurų, o tai leidžia konkuruoti net su kai kuriais vidaus degimo varikliais varomais modeliais. 

Šis automobilis turi 217 arklio galių bendrą galią bei apie 80 kilometrų elektrinio režimo nuvažiuojamą atstumą, tai pakankamą kasdienėms kelionėms mieste. „Volkswagen“ taip pat prisideda prie šio augimo su savo naujuoju „Tiguan PHEV“, galinčiu įveikti daugiau nei 100 kilometrų elektra ir turinčiu greitojo įkrovimo galimybę.

„Tesla“ pozicija yra vis mažiau stabili

Nepaisant to, kad birželį „Tesla Model Y“ išlaikė populiariausio elektromobilio titulą Europoje su 24 073 registracijomis, padėtis vis dėlto tampa sudėtinga. Ypač nerimą kelia „Model 3“ situacija, šio sedano pardavimai per metus sumažėjo net 48 procentais, birželį siekdami vos 10 807 vienetus. 

Tokį nuosmukį dalinai lemia tai, kad bendrovės dėmesys ir nuolaidų politika orientuota į Vokietijoje gaminamą „Model Y“. Tai reiškia, jog „Model 3“ pamažu praranda pozicijas rinkoje. Tuo tarpu Europos gamintojai didina tempą. „Škoda“ pristatė itin sėkmingą modelį „Elroq“, kompaktišką visureigį, kuris yra kiek trumpesnė ir pigesnė „Enyaq“ versija. 

Birželį šis modelis pasiekė beveik 10 tūkstančių registracijų. Jo kaina prasideda nuo 34 tūkstančių eurų, todėl jis tampa itin patraukliu pasirinkimu. Kartu su išskirtiniais modeliais, tokiais kaip „Renault 5“ ar sportiškasis „Alpine A290“, rinkoje formuojasi naujos nišos, kurios išplečia elektromobilių pasiūlą.

Po trejų metų dominavimo „Tesla“ neteko Europos elektromobilių rinkos lyderės pozicijos. Dabar pirmauja „Volkswagen“ su 11,2 proc. rinkos dalimi, o „Tesla“ nukrito į ketvirtą vietą su 6,1 proc. BMW ir „Mercedes-Benz“ šiuo metu užima atitinkamai antrą ir trečią pozicijas. 

„Škoda“ pakilimas į septintą vietą rodo, kad elektromobiliai tampa vis labiau prieinami ir neapsiriboja vien aukštos klasės ar technologijų entuziastų segmentu. Kinijos gamintojas „BYD“ taip pat įgauna pagreitį ir šiuo metu užima apie 4,1 proc. Europos rinkos.

Rinkos struktūra ir nišų atgimimas

Palyginus automobilių grupes, „Volkswagen Group“ dominuoja su 27,8 proc. Europos įkraunamų transporto priemonių rinkos. „BMW Group“ laikosi antroje vietoje, tuo tarpu „Stellantis“ vis dar bando išlaikyti tempą. Tarp įdomesnių tendencijų, daugėja nišinių modelių populiarumo. Vienas tokių yra „Volkswagen ID.Buzz“, padedantis atgaivinti MPV (daugiafunkcinių automobilių) kategoriją, kurios pardavimai per metus beveik padvigubėjo.

Visa tai rodo, kad elektromobilių rinka Europoje bręsta ir diversifikuojasi. Pirkėjams siūloma vis daugiau pasirinkimų, tai ne tik visureigių, bet ir miesto automobilių, MPV ar hibridų. Kartu tai žymi naują etapą, kuriame „Tesla“ nebeužima vienintelės lyderės pozicijos, o kova dėl pirkėjų dėmesio tampa vis įvairesnė ir įdomesnė.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas