Prisijunkite
Prisijunkite
Pranešimas spaudai , 2025-04-01, 11:38 0
Vos prieš kiek daugiau nei du mėnesius „Škoda“ parodė atnaujinto populiariausio savo elektromobilio „Enyaq“ nuotraukas, o dabar naujieji modeliai jau išvažiavo pro gamyklos vartus į gatves.
Vienus pirmųjų egzempliorių Čekijoje išbandęs lenktynininkas Vaidotas Žala įsitikinęs, kad naujovės – ne tik kosmetinės. „Enyaq“ yra geriau sukomplektuotas, važiuoja efektyviau ir toliau nei pirmtakas, o pirmą kartą įrengtas dvipusis įkrovimas leis elektromobiliui tarnauti kaip energijos saugyklai.
„Škoda Enyaq“ – perkamiausias čekų gamintojo elektromobilis: nuo gamybos pradžios 2020-aisiais buvo parduota daugiau nei 250 tūkst. jo vienetų. „Enyaq“ ir toliau nepraranda populiarumo, kadangi praėjusiais metais tai buvo 3-ias geriausiai parduodamas elektromobilis Europoje, o Lietuvoje – antras.
„Aš manau, kad prie to prisidėjo pastarųjų metų „Škoda“ dizaino kalba, dėl kurios modeliai pasidarė patrauklesni akiai, o „Enyaq“ – vienas gražiausių iš gamos. Kita priežastis – tai gerai subalansuotas automobilis, užtenka nedidelį ratuką pravažiuoti, kad tai suprasti, maloniai dirba pakaba, salone tylu, gera ergonomika.
Kai iš vidaus degimo varikliu varomo automobilio persėdu į „Enyaq“, tokia ramybė užklumpa, kad pradedu galvoti: kodėl aš su benzinu ar dyzeliu važiuoju. Na, ir tai toks elektromobilis, prie kurio persėdus nereikia savęs daug pratinti“, - aiškino lenktynininkas, „Škoda“ ambasadorius Lietuvoje Vaidotas Žala.
Būtent universalus kėbulas, švelniai ir efektyviai veikianti elektros pavara, keliauti leidžianti didelė baterija bei racionali kaina tapo pirmojo „Škoda“ elektromobilio sėkmės receptu. Net ir vieną automobilį turinčioms šeimoms „Enyaq“ leido lengvai pereiti nuo vidaus degimo variklio prie tvarios elektros pavaros. Tačiau technologijos sparčiai tobulėja, atsiranda vis daugiau konkurentų, tad automobilių gamintojams stovėti vietoje – pavojinga.
Todėl čekai vietoje nestovi: kiek anksčiau pristatė tuos pačius elektros motorus ir to paties dydžio baterijas turintį ir dar nuosaikiau įkainotą „Elroq“ modelį kompaktiškesniu kėbulu – naujos prekių ženklo elektromobilių dizaino kalbos ir naujų technologijų įkūnijimą. Tai reiškė, kad markės elektromobilių vėliavnešiu tapęs „Enyaq“ taip pat turi atsinaujinti ir pakelti naujų standartų kartelę dar aukščiau.
Naujas dizainas – ne vien dėl grožio
Patys pirmieji atnaujinto „Enyaq“ modeliai jau išriedėjo pro gamyklos vartus. Naujiesiems elektromobiliams dar nespėjus pasiekti Lietuvos, lenktynininkas V. Žala juos išbandė Čekijos keliuose.
Atnaujinta elektromobilių šeima, kurią sudaro įprastas SUV ir „Coupe“ modelis, nuo pirmtako pastebimai skiriasi naujais „Modern Solid“ dizaino elementais priekyje. Jie įkomponuoja naują šviesos juostą, kurios kampuose – 36 segmentus turintys „LED Matrix“ žibintai, ir atnaujintą ženklelį ant priekinio gaubto.
Vis dėlto naujas dizainas – ne vien tik estetiniais sumetimais. Jis padėjo sumažinti aerodinaminį pasipriešinimo koeficientą: „Enyaq“ šis dydis siekia 0,245, o „Enyaq Coupe“ – 0,225. Tai leido gamintojams išgauti didesnį efektyvumą ir viena įkrova nuvažiuojamą nuotolį, kuris 77 kWh panaudojamos talpos bateriją turinčiame galiniais ratais varomame „Enyaq iV 85“ modelyje padidėjo iki 591 km pagal WLTP metodiką.
„Aerodinamika stipriai pagerėjo, dabar tai mažiausią aerodinaminį pasipriešinimą turintis „Škoda“ modelis, ir dėl to pagerėjo jo efektyvumas, jis toliau važiuoja, bet tai suteikia ir dar daugiau ramybės salone, jis dar tylesnis. Be to, pastebėjau, kad ir važiuoklė atrodo komfortiškesnė. Elektromobiliai neretai būna gana standūs, nes reikia išlaikyti didelę masę stabiliai ant kelio. Tai dabartinis „Enyaq“ pakabos komforto atžvilgiu neatsilieka nuo Kodiaq“, - sakė V. Žala.
Atnaujintas modelis gaminamas su dviem skirtingomis 59 ir 77 kWh panaudojamos talpos baterijomis, siūlomi trys variklių variantai: su mažesne baterija „Enyaq 60“ versijoje – 150 kW, su didesne „Enyaq 85“ versijoje – 210 kW galios. Abu varikliai montuojami ant galinės ašies. O „Enyaq 85x“, turintis didesnę bateriją ir taip pat pasiekiantis 210 kW galią, yra varomas visais ratais, nes turi dar vieną motorą, sukantį priekinę ašį.
Rinkoje yra modelių ir su didesne baterija, tačiau „Škoda“ koncentruojasi į efektyvumą, mat kelionėse ne ką mažiau svarbus yra laikas, praleistas įkrovimo stotelėje. „Enyaq 85x“ dabar gali priimti iki 175 kW įkrovimo galią, o bateriją nuo 10 iki 80 proc. geba papildyti per 28 minutes. Mažesnę bateriją turinčio „Enyaq 60“ krovimo galia taip pat padidinta iki 165 kW, todėl jis greitojoje stotelėje gali įsikrauti per 24 minutes.
Su naujomis technologijomis taps markės elektromobilių vėliavnešiu
Čekai pasirūpino ir vairuotojo bei keleivių gerove, kad ši atitiktų naują prabangiausio „Škoda“ elektromobilio statusą. Pirkėjai gali rinktis iš 6 skirtingų salono dizaino versijų. Dalis interjero komponentų yra pagaminta iš perdirbtų medžiagų.
Nuo šiol jau standartinėje įrangoje montuojamos šildomos priekinės sėdynės ir šildomas vairas, trijų zonų klimato kontrolė, „KESSY Advanced“ sistema, atrakinanti ir užrakinanti automobilį prie jo artėjant arba tolstant. Modelyje diegiama adaptyvioji greičio palaikymo sistema su spūsčių asistento funkcija, šoninio susidūrimo prevencijos bei nuotolinio parkavimo sistemos.
„Nesu didelis technologijų gerbėjas, man svarbiausia, kad jos neerzintų ir nepastebimai atliktų savo darbą. Tai pastebiu, kad technologijos iš tiesų sparčiai tobulėja, ir elgiasi prognozuojamai, atkartodamos žmogiškus įgūdžius: švelniai greitėja ir lėtėja, laikosi tiksliai tarp juostų“, - pažangesnę adaptyvią greičio palaikymo kontrolę įvertino lenktynininkas.
Tuo tarpu tiems, kuriems technologijos yra aktualu, „Škoda“ taip pat pateikė naujienų. Standartiškai visuose „Enyaq“ modeliuose montuojamas 13 colių įstrižainės pramogų ir informacijos sistemos ekranas. Ši sistema turi „ChatGPT“ dirbtinio intelekto pagalbininką, su kuriuo galima bendrauti balsu. Papildomos įrangos sąraše – projekcinis ekranas su papildytos realybės funkcijomis.
Atnaujinta „MyŠkoda“ programėlė integruoja „Powerpass“ funkciją, leidžiančią naudotis daugiau nei 800 000 įkrovimo stotelių Europoje, o „Plug & Charge“ supaprastina viešąjį įkrovimą. Nauja funkcija – nuspėjamoji techninė priežiūra – įvertina automobilio būklę ir perspėja apie galimas problemas dar prieš joms atsirandant.
Viena įdomiausių naujovių – „Enyaq 85“ ir 85x modeliuose įdiegtas dvipusis Vehicle-to-home (V2H) įkrovimas, kuris leis automobilio bateriją per tam tinkamą stotelę prijungti prie namo ir elektros energija maitinti savo būstą, jei šiame dingtų elektra, arba naudoti automobilį kaip energijos kaupiklį: įkrauti jį tuo metu, kai elektra pigi, ir maitinti namus iš automobilio baterijos tuomet, kai elektra brangi.
Atnaujintas „Enyaq“ Lietuvoje debiutuos balandžio mėnesį, jo kaina prasidės nuo 42 540 eurų.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti