Vokietijos milžinė jau pagamino milijoną elektromobilių, tačiau bendrovės problemos nesibaigia

Viktoras Baliulis , 2025-05-03, 07:55
0
Vokietijos milžinė jau pagamino milijoną elektromobilių, tačiau bendrovės problemos nesibaigia

Elektromobilių populiarumas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje stabiliai auga. Tai atsispindi ir naudotų automobilių rinkoje, nes vis daugiau vairuotojų domisi galimybe įsigyti pigesnę elektra varomą transporto priemonę.

Šią savaitę Vokietijos Cvikau gamykloje „Volkswagen“ pasiekė svarbų etapą – čia buvo pagamintas milijonasis bendrovės elektromobilis. Garbės atiteko „ID.3 GTX“ modeliui, vienam iš šešių elektrinių automobilių, kuriuos šioje gamykloje surenka skirtingiems „Volkswagen“ grupės prekių ženklams. 

Elektromobilių pardavimai Europoje 2025 metų pirmąjį ketvirtį padvigubėjo, o tai rodo augantį pirkėjų susidomėjimą. Visgi sėkmė neužmaskuoja vieno nemalonaus fakto – tokie automobiliai kol kas kainuoja daug, o uždirbama iš jų mažai.

Skaičiai kalba patys už save. Nuo sausio iki kovo mėnesio kas penktas „Volkswagen“ grupės parduotas automobilis buvo elektrinis. Tai akivaizdus rinkos posūkis, bet kartu ir rimtas galvosūkis vadovybei. Elektromobilio gamyba vis dar brangesnė nei vidaus degimo variklio modelio, tad bendras pelningumas mažėja, pelno marža nukrito iki vos 4 proc.

Tai ženkliai mažiau nei ankstesnių metų rodikliai. Nepaisant to, „Volkswagen“ laikosi ilgalaikės strategijos ir žvelgia į ateitį ir investuoja į pigesnius, masinei rinkai skirtus modelius. Vienas iš svarbiausių artėjančių žingsnių – naujasis „ID.2“, kuris turėtų pasirodyti 2026 metais, o jo preliminari kaina – apie 25 tūkst. eurų. 

Kartu su šiuo kompaktišku hečbeku rinksis ir susiję modeliai – SUV versija, „Cupra Raval“ bei „Škoda Epiq“. Šie automobiliai bus gaminami Ispanijoje ir turėtų naudoti supaprastintą, pigesnę MEB platformos priekinio varomojo tilto versiją. Tikimasi, kad jie taps pirmieji elektromobiliai iš Vakarų Europos, galintys uždirbti tiek pat kaip ir tradiciniai automobiliai.

Kol laukia geresnių laikų, „Volkswagen“ turi atlaikyti sunkų finansinį spaudimą. Nors bendras automobilių pristatymų skaičius per pirmąjį šių metų ketvirtį ūgtelėjo 1,4 proc., įmonės priešmokestinis pelnas krito net 40 proc., iki 3,1 milijardo eurų. 

VW finansų vadovas Arno Antlitz pripažino, kad šio nuosmukio priežastis yra auganti elektromobilių dalis pardavimų struktūroje.

Didėjantis elektromobilių populiarumas atrodo tarsi dvigubas kardas, vienu metu didina rinkos dalį ir mažina pelną. Tai ypač ryšku pereinamuoju laikotarpiu, kai infrastruktūra dar nėra visiškai paruošta, o technologijų tobulinimas reikalauja milžiniškų investicijų.

Situaciją dar labiau komplikuoja įtampa susijusi su JAV administracijos sprendimais. „Volkswagen“, valdanti ir „Audi“, ir „Porsche“ ženklus, neturi elektromobilių gamyklų JAV teritorijoje. Tai reiškia, kad bendrovė gali tapti pažeidžiama planuojamų papildomų tarifų. 

Vokiečiai jau įspėjo investuotojus ruoštis mažiau pelningiems metams, dalinai dėl augančių sąnaudų, bet ir dėl galimų prekybos barjerų.

Šiandieninis milijoninis elektromobilis Cvikau gamykloje ne tik šventė, bet ir atspirties taškas mąstant apie ateitį. Rinka sparčiai keičiasi, bet kartu reikalauja ir išskirtinio finansinio lankstumo. Klausimas, ar „Volkswagen“ pavyks rasti pusiausvyrą tarp augančio elektromobilių populiarumo ir ilgalaikio pelningumo, vis dar lieka atviras.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas