Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Pokyčiai „Ford“ automobilių gamyboje: vienas populiariausių modelių daugiau nebebus gaminamas
Pokyčiai Ford automobilių gamyboje: vienas populiariausių modelių daugiau nebebus gaminamas
Europos keliuose šį rudenį nuaidėjo nebylus istorinis lūžis. Modelis, kurį kadaise buvo galima pamatyti kone kiekvienoje gatvėje, – „Ford Focus“ – tyliai paliko Senąjį žemyną. Lapkričio 14-ąją, 2025 m. vakarą, iš gamyklos Saarluise išriedėjo paskutinis baltas hečbekas, simboliškai uždaręs beveik tris dešimtmečius trukusį vieno sėkmingiausių Ford istorijos projektų. Tačiau ši istorija turi ir kitą pusę – kartu su modeliu traukiasi ištisos gamyklos, darbo vietos ir klasikinės automobilių eros dvasia.
Pabaiga, kurios visi tikėjosi – bet niekas nenorėjo
„Focus“ ilgam buvo Ford Europos vizitinė kortelė. Debiutavęs prieš 27 metus, jis tapo ne tik pardavimų lyderiu, bet ir modeliu, formavusiu visą klasę. Daugelį metų tai buvo automobilis, atstovavęs patikimumą, prieinamą kainą ir amerikietiškos inžinerijos įtaką europiniam dizainui. Todėl natūralu, kad jo pabaiga – net jei seniai planuota – kelia emocijų.
Dar prieš kelerius metus buvo aišku, kad Ford atsisakys tradicinių modelių. 2022-aisiais iš „Mondeo“ atsisveikino Valensijos gamykla. 2023-iaisiais Kelne baigėsi legendinio „Fiesta“, gaminto nuo 1976-ųjų, era. „Focus“ buvo paskutinė klasikinės gvardijos tvirtovė, kuri laikėsi iki dabar.
Elektrifikacijos vizija ir skaudi realybė
Galutinis sprendimas nutraukti „Focus“ gamybą – Ford strategijos dalis. Dar 2022 m. bendrovė paskelbė, kad Europoje nuo šiol orientuosis į elektrinius SUV, atsisakydama ilgamečių populiarių modelių.
Iš pirmo žvilgsnio planas atrodė ambicingas, tačiau pardavimų statistika rodo kitokią realybę. Taip, Ford šiandien siūlo elektrinius „Explorer“ ir „Capri“, tačiau juos kuria remdamasis „Volkswagen“ MEB platforma, skirta ID.4 ir ID.5 modeliams. Tai automobiliai, kuriuose beveik neliko Ford DNR, o pirkėjai tą jaučia.
Dar prieš dešimtmetį Ford buvo antras pagal populiarumą naujų automobilių gamintojas Europoje. Dabar – vos dvyliktas. Vos per dešimt metų gamintojas prarado didžiąją dalį savo rinkos dalies. Ir tai nutiko nepaisant to, kad pirkėjai vis dar rinkosi tradicinius modelius: 2024 m. „Puma“ buvo perkamiausias Ford automobilis (virš 149 tūkst. vnt.), antroje vietoje – „Kuga“ (105 tūkst. vnt.), o trečioje – vis dar „Focus“, kurį pasirinko daugiau nei 85 tūkst. europiečių.
Viskas rodo, kad pereiti prie elektrinių modelių Ford nori greičiau, nei pirkėjai pasirengę tą padaryti.
Naujas lyderis ir nauji atleidimai
Lapkritį Europos padalinio vairą perėmęs Jim Baumbick – ilgametis Ford inžinierius – turi misiją, kuri greičiau primena krizių valdymą nei strateginį augimą. Europos padalinys be generalinio direktoriaus gyveno net trejus metus. Dabar Baumbick perima ne tik kritusius pardavimus, bet ir socialinę įtampą, kurią kelia masiniai atleidimai.
Vien rugsėjį Ford paskelbė atleidžiantis 1000 darbuotojų Kelno gamykloje. Nuo 2026 m. pradžios ji pereis prie vienos pamainos – tai drastiškas sumažinimas vietoje, kur metų metus buvo gaminami vieni mėgstamiausių europiečių automobilių.
Kelnas šiandien gamina elektrinius „Capri“ ir „Explorer“, tačiau gamybos tempai gerokai mažesni nei tada, kai čia riedėjo benzininiai „Fiesta“.
Saarlouis: gamykla be ateities?
„Focus“ išnykimas iš gamybos tiesiogiai palietė Saarlouis miestą. Gamykla, kadaise klestėjusi ir eksportavusi automobilius į visą pasaulį, šiandien balansuoja ties neegzistavimo riba. Ford paskelbė, kad naujų modelių čia nebegamins. Artimiausiais mėnesiais darbuotojai daugiausia suksis gamindami komponentus ir atsargines dalis.
Oficialiai skelbiama, kad gamykla bus išlaikyta iki 2032-ųjų, tačiau jos svarba – tik formali. Didžioji dalis darbuotojų greičiausiai bus perkelti arba pasinaudos savanoriško išėjimo programomis.
Tuo pat metu Ford jau parduoda dalį teritorijos. Vetter Pharma čia planuoja sukurti apie 2000 darbo vietų – tai suteikia vilčių miestui, bet ne automobilių gamybai.
Rinkoje sklinda kalbos, kad likusi gamyklos dalis gali būti parduota. Tarp potencialių pirkėjų minimos tokios kompanijos kaip BYD ir Chery iš Kinijos bei europietiškos Magna International ir VDL Nedcar. Tokie gandai rodo vieną: Ford nebemato savo ateities Saarlouis regione.
Ford stovint kryžkelėje
„Focus“ pabaiga yra daugiau nei vieno modelio išėjimas. Tai ženklas, kad Ford Europos padalinyje prasidėjo gili transformacija, lydima ne tik technologinių pokyčių, bet ir socialinių, ekonominių bei kultūrinių pasekmių. Elektrifikacijos kursas yra neišvengiamas, tačiau Ford jį pasirinko itin drąsiai – gal net per drąsiai. Pirkėjai vis dar labiau pasitiki vidaus degimo varikliais, o gamintojas jau pjauna šakas, ant kurių ilgus metus sėdėjo.
Stebėti, kaip išnyksta tokie modeliai kaip „Mondeo“, „Fiesta“ ar „Focus“, lyg žiūrėti, kaip ištisas automobilizmo laikotarpis nugrimzta į istoriją. Klausimas tik vienas – ar elektriniai Ford modeliai taps nauju simboliu, ar liks tik drąsi, bet nesėkminga vizija?
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.