Prisijunkite
Prisijunkite
Jaunimas, turintis verslo idėjų, kviečiamas dalyvauti verslumo programoje „Kickstart Lab“, kurios metu su ekspertų pagalba vystys savo verslo idėjas, turės galimybę gauti finansavimą ir pritraukti investicijų. Iš viso programai skirtas fondas sudaro 55 tūkst. eurų: 15 stipriausių komandų pasidalins 35 tūkst. eurų negrąžintiną finansavimą idėjos vystymui programos metu, o 2 geriausiai įvertintos komandos pritrauks investicijų net po 10 tūkst. eurų.
Programą, padedančią jaunimo idėjas užauginti iki perspektyvių startuolių, jau trečius metus organizuoja Inovacijų agentūra. Šiemet programa bus įgyvendinama Kaune, Klaipėdoje ir Panevėžyje.
„Jauni verslininkai yra dinamiški, atviri naujovėms ir nebijantys rizikuoti. Mūsų tikslas – suteikti jiems reikiamus įrankius ir palaikymą, kad jie galėtų augti ir stiprinti Lietuvos konkurencingumą globalioje rinkoje“, – sako Inovacijų agentūros Regioninės verslo transformacijos skyriaus vadovė Indrė Gendroliūtė-Gerulienė.
Pasak jos, programa „Kickstart Lab“ – unikali galimybė jaunimui iki 29 metų ne tik pradėti savo verslą, bet ir transformuoti drąsias idėjas į realius sprendimus. Programa suteikia dalyviams prieigą prie įvairių resursų: nuo mokymų programos ir mentorystės iki tinklaveikos galimybių bei investicijų pritraukimo. Šių metų naujiena – hakatonas, į kurį kviečiami tiek verslo idėjų turintys, tiek jų dar ieškantys jaunuoliai – vieni arba su draugais.
Registracija į šių metų programą jau prasidėjusi – jaunimas gali teikti savo verslo idėjas, kurias atrinks ir vertins profesionalai, dirbantys sėkminguose startuoliuose. „Kickstart Lab“ programą įgyvendina Inovacijų agentūra, bendradarbystės centrai „Spiečius“, fondas „Jaunaragiai“, padedantis ankstyvosios stadijos jaunimo startuoliams žiniomis kapitalu ir tinklaveika, ir „Civitta“, sėkmingai įgyvendinusi daugiau nei 30 verslumo programų visame pasaulyje.
Sėkmės istorija: nuo asmeninio poreikio iki SaaS sprendimo sporto treneriams
2024 m. programa sulaukė net 160 verslo idėjų, o komisijos išrinktos dvi geriausios komandos „Motifind“ ir „Garmio“ laimėjo po 10 tūkst. eurų investicijų savo idėjų vystymui.
„Motifind“ istorija prasidėjo nuo platformos bendraįkūrėjų Igno Kunicko, Edo Lakavičiaus ir Nerijaus Žarnausko asmeninio poreikio. „Norėjome sukurti įrankį, kuris leistų lengvai rasti sporto trenerį, atitinkantį individualius poreikius, ir vienoje vietoje sutelktų visas reikiamas paslaugas“, – pasakoja I. Kunickas.
Dalyvavimas „Kickstart Lab“ komandai tapo pirmuoju žingsniu, leidusiu ne tik ištestuoti idėją, bet ir suprasti, kaip reikia mąstyti apie verslą, tvirtina I. Kunickas. Programa padėjo suvokti, kas yra tikroji produkto vertė, kaip ją mato klientai, kaip į idėją žiūri investuotojai, kokie klausimai iškyla, kai bandai ją paversti realiu verslu.
„Mums paskirtas mentorius Dominykas Stankevičius tiesiai paklausė: „O kur čia pinigai?“ Tai privertė mus galvoti, ar mūsų idėja gali būti ne tik įdomi, bet ir finansiškai gyvybinga“, – prisimena I. Kunickas.
Pasibaigus programai, „Motifind“ nusprendė keisti kryptį. Iš pradinės sporto trenerių paieškos platformos jie perėjo prie SaaS (Software as a Service) sprendimo sporto treneriams: „Treneriai mėgsta vieną dalyką – treniruoti. O štai mokėjimais, apskaita, treniruočių planavimu, pinigų surinkimu ir paslaugų rezervacija pasirūpinsime mes.“
Per kelis mėnesius „Motifind“ padarė ir daugiau reikšmingų žingsnių: sustiprino produktą, užmezgė partnerysčių kūno rengybos srityje, pasirodė televizijos laidoje „Rykliai“, kur pristatė savo sprendimą platesnei auditorijai, pateko į „Plug and Play“ akceleratorių, ir pradėjo dirbti prie projekto pilnu etatu.
Kaip drabužių paieškos aplikacija virto AI stiliaus žaidimu
Kita praėjusių metų komanda laimėtoja „Garmio“ norėjo sukurti įrankį, padedantį lengviau įsigyti norimus rūbus, nepriklausomai nuo parduotuvės ar prekės ženklo.
„Ieškant drabužių, dažnai susiduriama su milžiniška pasiūla iš daugybės parduotuvių, neretai siūlančių tuos pačius ar panašaus stiliaus modelius. Kadangi šis varginantis procesas dažnai lemia skubotus sprendimus ir nekokybiškų drabužių įsigijimą, mūsų aplikacija siekia jį supaprastinti: pagal kelis kriterijus sumažinti milijonus pasirinkimų iki kelių, kuriuos bus galima stilizuoti su esamu įvaizdžiu“, – pasakoja vienas iš bendraįkūrėjų Rokas Ulys.
Dalyvavimas „Kickstart Lab“ programoje leido komandai pristatyti savo idėją, ištestuoti ją su ekspertų pagalba ir pamatyti, kaip ją vertina investuotojai: „Svarbi patirtis buvo darbas su mentoriais. Arvydas Plėta buvo tikrai stiprus mentorius, davęs labai konkrečių klausimų ir pastabų, parodęs, kur mūsų mąstyme yra spragos. Su juo dar ir dabar palaikome ryšį“, – dalijasi R. Ulys.
„Kickstart Lab“ buvo ne tik galimybė pristatyti idėją, bet ir svarbus postūmis – kaip pasakoja R. Ulys, kai komisija patiki tavo idėja, kai investuotojai sako „taip“, pats pradedi labiau tikėti savo projektu: „Rekomenduoju dalyvauti „Kickstart Lab“ visiems, kurie turi idėją ir nori ją išbandyti. Tai vieta, kur gali „palaužyti“ savo mintis, gauti grįžtamąjį ryšį, išsinešti patirtį, kuri liks ilgam – nesvarbu, ar tęsi savo projektą, ar pradėsi kurti naują.“
„Kickstart Lab“ prizą – 10 tūkst. eurų – „Garmio“ investavo į įvairias sritis: infrastruktūrą, marketingą, konferencijas, prekės ženklo apsaugą ir teisinius klausimus.
Po programos „Garmio“ pradėjo dar drąsiau ieškoti savo vietos rinkoje – taip pat dalyvavo televizijos laidoje „Rykliai“, kur pristatė savo idėją platesnei auditorijai, nusprendė tobulinti kryptį – iš vizualinio drabužių atpažinimo į AI tekstinę paiešką. Be to, komanda artimiausiu metu ketina pristatyti ir naują prekės ženklą bei planuoja plėtrą į Latviją ir Estiją, vėliau – į Jungtinę Karalystę, Vokietiją ir JAV.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti