Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Europa pasiruošusi sudrebinti oro uostų rinką: naujas gigantas jau grasina aplenkti Dubajų, lėktuvai kils netrukus
Ar gali vienas oro uostas pakeisti visos Europos kelionių įpročius? Panašu, kad Lenkija jau pasiruošusi mesti iššūkį seniesiems aviacijos gigantams. Kalbos apie būsimą milžinišką oro uostą netyla, o planai ambicingesni nei bet kada.
Solidarumo vardu pavadintas naujas oro transporto centras gali tapti ta vieta, kurią kasmet pasirinks dešimtys milijonų keleivių. Ir ne tik lenkų — naujasis projektas tikisi pervilioti keleivius net iš tokių aviacijos sostinių kaip Londonas ar Dubajus. Skamba kaip pasaka? Projektas jau juda į priekį, o detalės kelia susidomėjimą net skeptikams.
Kol dalis keliautojų net nežino, kad Varšuva planuoja perrašyti visos Europos skrydžių rinkos taisykles, projektas klostosi tyliai, bet ryžtingai. Terminalo vizualizacijos jau atskleistos, konkursas statytojams paskelbtas, o su aukščiausios klasės partneriais dirbantys architektai neslepia, kad tai bus naujas Europos aviacijos veidas.
Lenkijos oro vartai keičia taisykles
Varšuvos Solidarumo oro uostas (CPK — Centralny Port Komunikacyjny) jau dabar vadinamas viena ambicingiausių ateities aviacijos investicijų Europoje. Prognozuojama, kad oro uostas per metus priims net iki 65 mln. keleivių. Tai skaičius, kuris šiuo metu prilygtų tokiems grandams kaip Londono Heathrow ar Dubajaus DXB.
Ir tai tik pradžia — CPK neapsiribos oro transportu. Projektas apima net 2 tūkst. kilometrų greitųjų geležinkelių linijų, kurios sujungs naująjį terminalą su didžiaisiais Lenkijos miestais bei kaimyninėmis šalimis. Skubėti iš Gdansko ar Krokuvos į Varšuvą — taps kasdienybe.
Terminalas, kurio nesupainiosi su jokiu kitu
Įspūdingas terminalas žavi jau nuo pirmųjų vizualizacijų. Jo architektūra įkvėpta mitologinių motyvų — pastatas primins milžinišką, sparnuotą būtybę, tarsi pasiruošusią pakilti į dangų. Šis dizaino sprendimas simbolizuoja ne tik Lenkijos modernizaciją, bet ir naują etapą visos Europos aviacijoje.
Norintys prisidėti prie šio gigantiško projekto turės įrodyti savo pajėgumą: metinė apyvarta bent 0.9 mlrd. eurų pastaruosius ketverius metus — tai viena iš sąlygų būsimam rangovui. Be to, reikalaujama patirties aviacijos sektoriuje.
Ar Europai reikia naujo aviacijos giganto?
Pirminė CPK idėja gimė kaip sprendimas senstančio Varšuvos Šopeno oro uosto problemoms — šis jau seniai veikia arti savo galimybių ribos. Tačiau dabar akivaizdu: ambicijos peraugo į kur kas daugiau nei paprastą pakeitimą. Lenkija siekia tapti svarbiausiu Europos kelionių centru.
Jeigu statybos vyks pagal planą, pirmieji lėktuvai naująjį oro uostą galės pasveikinti jau 2032-aisiais. Iki tol — dar daug darbo ir didelių lūkesčių. Bet viena aišku: šis projektas gali smarkiai supurtyti Europoje įsigalėjusias aviacijos galios pozicijas.
Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.