Ar kinams pavyko padaryti neįmanomą? Šis variklis efektyvesnis už „Toyota“, gigantų laikai baigėsi

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Ar kinams pavyko padaryti neįmanomą? Šis variklis efektyvesnis už „Toyota“, gigantų laikai baigėsi

Atrodytų, kad pasaulis jau susitaikė su mintimi jog ateitis priklauso elektromobiliams, o vidaus degimo varikliai gyvena paskutinius savo metus. Vis dėlto iš Kinijos atskriejo naujienos, verčiančios rimtai suabejoti tokiu požiūriu. „Dongfeng Motor“ pristatė benzininį variklį, kuris skaičiais aplenkė net „Toyota“ ir BYD kūrinius.

Naujoji jėgainė „Mach 1.5T“ pasiekė net 48,09 proc. šiluminį naudingumo koeficientą, kas laikoma rekordiniu rezultatu serijiniam benzininiam varikliui. Šį pasiekimą patvirtina sertifikatas „Energy Efficiency Star“, todėl tai ne vien gamintojo reklama. Lyginant su geriausiais „Toyota“ Atkinsono ciklu dirbančiais varikliais ir pažangiausiais BYD agregatais, kinų kūrinys aiškiai išsiveržia į priekį.

Tokios naujienos rodo, kad kova dėl efektyvumo dar toli gražu nesibaigė ir tradiciniai varikliai dar turi slaptų rezervų. Ypač tai aktualu hibridinėms sistemoms, kuriose vidaus degimo variklis dirba siaurame režime ir gali būti maksimaliai optimizuotas.

Rekordinė „Dongfeng Motor“ variklio efektyvumo riba

Šiluminis naudingumas rodo, kokia kuro energijos dalis paverčiama naudinga mechanine galia. Iki šiol geriausi „Toyota“ hibridiniai varikliai pasiekdavo apie keturiasdešimt procentų, naujausios BYD konstrukcijos pakilo iki maždaug keturiasdešimt šešių. „Mach 1.5T“ su savo virš keturiasdešimt aštuonių procentų ribą peržengiančiu rodikliu perkelia kartelę dar aukščiau.

Tokiam rezultatui nepakanka vien nedidelio patobulinimo ar programinės korekcijos. Reikėjo perkurti beveik visą variklio filosofiją ir suderinti daugelį sudėtingų sprendimų. „Dongfeng Motor“ inžinieriai savo darbu parodė, kad ir benzininė jėgainė gali būti stulbinamai efektyvi, jei jai keliami aiškūs tikslai ir suteikiami resursai.

Inžinerinės naujovės po variklio dangčiu

Rekordiniam efektyvumui pasiekti „Mach 1.5T“ variklyje panaudota nestandartinė degimo schema. Suspaudimo laipsnis viršija penkiolikos su puse ribą, o aukšto slėgio įpurškimo sistema dirba net penkių šimtų barų slėgiu. Tokia kombinacija leidžia greitai ir tiksliai sudeginti kuro ir oro mišinį, sumažinant nuostolius.

Tačiau vien degimo patobulinimų nepakanka, todėl inžinieriai kruopščiai mažino energijos nuostolius visoje grandinėje. Čia rasime kintamos geometrijos turbokompresorių, elektriškai valdomas vožtuvų fazes, specialią cilindrų sienelių dangą. Įdiegta ir integruota elektrinė alyvos pompa bei kiti sprendimai, leidžiantys sumažinti mechaninius nuostolius ir ilgiau išlaikyti variklį didelio efektyvumo zonoje.

Ką tai reiškia vairuotojams ir automobilių rinkai?

Paprastam vairuotojui procentai techniniuose aprašymuose svarbūs tiek, kiek jie virsta mažesnėmis sąskaitomis degalinėje. „Dongfeng Motor“ teigia, kad naujoji „Mach 1.5T“ jėgainė realiomis sąlygomis leidžia padidinti automobilio nuotolį maždaug dešimčia procentų nepridedant nė lašo papildomo kuro. Tai turėtų būti juntama tiek mieste, tiek važiuojant greitkeliais.

Gamintojas akcentuoja, kad variklis pirmiausia bus montuojamas hibridiniuose ir vadinamojo RE EV tipo automobiliuose, kuriuose vidaus degimo agregatas dažnai dirba generatoriaus režimu kraudamas bateriją. Toks panaudojimas ypač išnaudoja didelio efektyvumo privalumus, nes variklis dažniau dirba optimaliame apkrovos taške. Jei konstrukcija pasirodys pakankamai patikima, tai taps rimtu argumentu už hibridinių sistemų plėtrą.

Kinų inžinerijos žingsnis į priekį

Naujojo variklio premjera puikiai atspindi platesnę tendenciją pačioje Kinijoje, kur gamintojai drąsiai plečia hibridinių jėgainių pasiūlą. Taip siekiama atitikti vis griežtėjančius degalų sąnaudų bei išmetamųjų dujų reikalavimus ir kartu pasiūlyti vartotojams praktiškas mažesnių emisijų alternatyvas. Šiuo atveju didelis efektyvumas tampa pagrindiniu konkurenciniu ginklu.

Rekordas, kurį pasiekė „Dongfeng Motor“ su „Mach 1.5T“, rodo, kad kinų automobilių pramonė nebėra vien pigesnių kopijų kūrėja. Kai kuriais aspektais ji jau lenkia seniai įsitvirtinusius gigantus, tokius kaip „Toyota“. Tai reiškia, kad vidaus degimo varikliai ypač hibridiniuose modeliuose dar ilgai išliks svarbia automobilių technologijų dalimi.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas