Atskleidžiama Rusijos automobilių rinkos realybė: ženkliai pigiau nei Europoje, bet pirkėją gali nustebinti sąlygos

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Atskleidžiama Rusijos automobilių rinkos realybė: ženkliai pigiau nei Europoje, bet pirkėją gali nustebinti sąlygos

Iš pirmo žvilgsnio Maskvos automobilių salonuose siūlomi „BMW X3 Long“ modeliai atrodo kaip puikus pirkinys. Patrauklios kainos, maža rida, gausi įranga. Automobiliai stovi gražiai išrikiuoti, blizgantys, pasiruošę naujam savininkui. 

Lyginant su europinėmis versijomis, jie kainuoja keliais milijonais rublių mažiau, o komplektacijos sąrašas įspūdingas. Natūralu, kad tokia kombinacija patraukia pirkėjų dėmesį, juk gauti beveik naują BMW už gerokai mažesnę sumą atrodo kaip protingas sprendimas.

Tačiau už šio patrauklaus fasado slypi daug mažiau romantiška realybė. Vos tik bandai išsiaiškinti, kas iš tiesų yra pardavėjas, kokiu būdu automobilis atsidūrė Rusijoje ir kokia jo teisinė kilmė, viskas tampa gerokai sudėtingiau. 

Užuot gavus aiškius atsakymus, tenka susidurti su nutylėjimais, sudėtingomis tarpininkavimo schemomis ir pirkimo-pardavimo sutartimis, kurių turinys atskleidžiamas tik rimtai pasiruošusiems pirkti.

Ši tema ypač aktuali po to, kai dėl sankcijų vakarietiški automobiliai oficialiais kanalais į Rusiją nepatenka, o jų prekyba persikėlė į pilkąją zoną. Toks kelias reiškia daugiau tarpininkų, ne visada aiškų teisinį statusą ir papildomas rizikas, apie kurias ne visi pirkėjai pagalvoja. 

Būtent tai „Autonews.ru“ žurnalistas nusprendė patikrinti pats, apsilankydamas keliuose didžiausiuose Maskvoje esančiuose BMW atstovybėse kaip potencialus klientas.

„BMW БорисХоф“

Pirmasis sustojimas buvo „BMW БорисХоф“. Čia iš karto pasakyta, kad salonas nėra oficialus automobilio pardavėjas. Teisiškai pirkimo sutartis sudaroma ne su salonu, o su fiziniu asmeniu, kurio vardas ir pavardė nurodoma dokumentuose. 

Toks metodas leidžia išvengti kai kurių mokesčių, tačiau tai reiškia, kad pirkėjas registracijos liudijime bus nurodytas kaip antras savininkas. Tiesa, salonas siūlo ir kitą variantą, kuomet pats pirmiausia įsigyja automobilį, o tada parduoda jį pirkėjui tiesiogiai. 

Tai brangesnė, bet formaliai skaidresnė schema, kurią dažniausiai renkasi įmonės ar pirkėjai, siekiantys maksimalaus teisinio aiškumo. 

Iš techninės pusės kiniškas „BMW X3 Long“ turi, kuo sudominti - 9 cm ilgesnė ratų bazė nei standartinio modelio, benzininis 258 AG variklis su visų varančiųjų ratų sistema, adaptyvūs žibintai, „M-Sport“ stabdžiai, „Sky Lounge“ panoraminis stogas.

„Rolf Premium“ 

Antrame aplankytame salone – „Rolf Premium“. Čia naudojama schema panaši, tik šį kartą pabrėžiama, kad visi automobiliai parduodami kaip komisiniai. Tai reiškia, kad salonas yra tarpininkas, o faktinis savininkas lieka trečiasis asmuo. 

Sutartyje kaip pardavėjas gali figūruoti salonas, tačiau registracijos dokumentuose pirkėjas vis tiek bus įrašytas kaip antras savininkas.

Automobiliai turi elektroninius techninius pasus, praeina techninę ekspertizę, o galimi nesklandumai, pavyzdžiui, registracijos problemos, kaip teigiama, sprendžiami per garantinį grąžinimo mechanizmą. Vis dėlto pirkėjui reikia pasitikėti, kad šis mechanizmas tikrai suveiks, jei iškils problemų.

„Автодом“

Trečiasis vizitas buvo „Автодом“ salone. Čia atsakymų gauti buvo sunkiausia. Į klausimus apie automobilio teisinį statusą, savininką ar pirkimo procedūrą atsakyti atsisakyta. 

Darbuotojai pabrėžė, kad visa detali informacija suteikiama tik rimtam klientui. Automobiliai dažniausiai užsakomi iš anksto arba parenkami pagal poreikį, o apie bet kokius mokesčių ar teisinius niuansus viešai nekalbama.

Bendra situacija

Visi trys salonai patvirtino, kad kiniški „BMW X3“ įvežami pagal paralelinio importo schemą, tačiau detalių, per kieno vardus vyksta įvežimas, neskelbia. Sandoriai grindžiami vadinamaisiais patikimais tiekėjais, o pirkėjui siūloma tiesiog pasitikėti. 

Dokumentų paketas paprastai apima muitinės deklaracijas, utilizavimo mokesčių kvitus, techninių patikrinimų pažymas ir automobilio istoriją.

Vis dėlto, net ir turint visus dokumentus, lieka esminė rizika – pirkėjas registruojamas kaip antras savininkas, o automobilio kelias iki galutinio pirkėjo rankų išlieka perpintas tarpininkais. Tokia schema teoriškai gali sukelti problemų ateityje, ypač jei pasikeistų teisinis reguliavimas ar iškiltų ginčų dėl nuosavybės.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas