Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Elektromobilių eros pabaiga? Ši priežastis lėmė, kad vairuotojai masiškai grįžta prie vidaus degimo variklių
Elektromobilių erai pavojus: ši priežastis lėmė, kad vairuotojai masiškai grįžta prie degimo variklių
Pastarąjį dešimtmetį atrodė, kad elektromobiliai yra neišvengiama ateitis: politikų pažadai, subsidijos, ambicingi gamintojų planai ir drąsūs draudimai vidaus degimo varikliams kūrė vienakryptės pažangos įspūdį. Tačiau naujausi duomenys rodo visiškai kitokią realybę. Vartotojų nuotaikos keičiasi, o pasaulinė automobilių rinka siunčia signalą, kurio nebegalima ignoruoti – vairuotojai nusisuka nuo elektromobilių ir grįžta prie tradicinių sprendimų.
Tarptautinės analitikų bendrovės „Ernst & Young“ parengtas EY Mobility Consumer Index atskleidžia netikėtą, bet statistiškai labai aiškią tendenciją: daugiau nei pusė žmonių, planuojančių pirkti naują automobilį artimiausiais dvejais metais, renkasi vidaus degimo variklį. Tai ne laikinas svyravimas, o ryškus lūžis, palyginti su praėjusiais metais.
Dauguma pirkėjų vėl renkasi vidaus degimo variklį
Remiantis EY tyrimu, daugiau nei 50 procentų būsimų automobilių pirkėjų planuoja įsigyti automobilį su benzininiu ar dyzeliniu varikliu. Tai net 13 procentinių punktų daugiau nei pernai. Tuo pat metu elektromobilių patrauklumas smunka iki žemiausio lygio per daugelį metų – tik 14 procentų respondentų šiandien palaiko idėją pirkti visiškai elektrinį automobilį. Per metus tai reiškia rekordinį, net 10 procentinių punktų, susidomėjimo kritimą.
Hibridiniai automobiliai taip pat praranda pozicijas. Juos svarstančių pirkėjų dalis sumažėjo iki 16 procentų, tai yra 5 procentiniais punktais mažiau nei anksčiau. Kitaip tariant, vadinamoji „perėjimo technologija“ nebesugeba įtikinti vartotojų, kurie ieško aiškaus, patikimo ir ekonomiškai pagrįsto sprendimo.
Šios tendencijos nėra lokalios ar būdingos tik vienam regionui. Potenciali vidaus degimo varikliais varomų automobilių paklausa Amerikoje išaugo 12 procentinių punktų, Europoje – 11, o Azijos ir Ramiojo vandenyno regione – 10. Tai globalus posūkis, rodantis, kad elektromobilių bumas praranda pagreitį visame pasaulyje.
Politika, įtampa ir nutrūkę pažadai keičia vartotojų sprendimus
EY ekspertai pabrėžia, kad pirkėjų sprendimus vis labiau veikia ne technologijos, o politinis ir ekonominis neapibrėžtumas. Tarptautinės įtampos, geopolitiniai konfliktai, tiekimo grandinių trapumas ir kintanti energetikos politika verčia vartotojus elgtis atsargiau. Elektromobiliai pastaraisiais metais tapo ne tik transporto priemone, bet ir politinių bei ideologinių ginčų simboliu, o tai jų populiarumo tikrai nepadidino.
Svarbų vaidmenį atlieka ir mažėjanti valstybės parama. Europos Sąjungoje ir Jungtinėse Valstijose vis dažniau kalbama apie subsidijų mažinimą ar visišką jų atsisakymą. Pirkėjai akylai stebi sprendimus dėl mokesčių lengvatų panaikinimo, besikeičiančius taršos tikslus JAV bei diskusijas Briuselyje apie galimą 2035 metų draudimo registruoti vidaus degimo variklius peržiūrą. Neaiškumas stabdo ryžtą investuoti į brangią ir ilgalaikę technologiją.
Elektromobilių baimės: nuvažiuojamas atstumas ir baterijų kaina
Nors elektromobilių gamintojai nuolat kalba apie technologinę pažangą, vartotojų baimės išlieka labai konkrečios. Tyrimas rodo, kad didžiausia kliūtis įsigyti elektrinį automobilį yra ribotas nuvažiuojamas atstumas – tai nurodė net 29 procentai respondentų. Dar 28 procentai įvardijo nepakankamai išvystytą įkrovimo infrastruktūrą, o tiek pat žmonių neramina itin didelė baterijų keitimo kaina.
Šie skaičiai rodo, kad problema nėra vien emocinė ar susijusi su įpročiais. Pirkėjai skaičiuoja, vertina rizikas ir baiminasi netikėtų išlaidų ateityje. Vidaus degimo varikliai, nepaisant visų diskusijų apie taršą, vartotojų akyse vis dar atrodo kaip patikrinta, suprantama ir prognozuojama technologija.
Autonominis vairavimas – technologija, kurios vairuotojai dar nepasitiki
Ne mažiau iškalbingi ir tyrimo duomenys apie autonominio vairavimo technologijas. Nors gamintojai investuoja milijardus į savavaldžius automobilius, dauguma pirkėjų neskuba jais pasitikėti. Net šeši iš dešimties potencialių klientų teigia, kad jiems visiškai pakanka žemo autonomijos lygio, kai automobilis tik padeda, bet neperima kontrolės.
Tik 26 procentai respondentų jaustųsi komfortiškai naudodami trečio ar aukštesnio lygio autonominį vairavimą, kai automobilis tam tikromis sąlygomis gali važiuoti savarankiškai, pavyzdžiui, greitkelyje. Tuo tarpu 60 procentų pirkėjų baiminasi eismo įvykio rizikos, 51 procentas – brangaus gedimo, o pusė apklaustųjų iš esmės bijo „prarasti kontrolę“ valdant savo transporto priemonę.
Šie rezultatai leidžia manyti, kad pasaulinėse rinkose dar ilgai bus vietos paprastesniems, mažiau sudėtingiems ir dėl to pigesniems automobiliams, kurie nesiremia sudėtingomis autonominėmis sistemomis.
Paprastesni automobiliai ir nauji pirkimo įpročiai
Įdomu tai, kad technologijų atžvilgiu atsargesni vairuotojai kartu demonstruoja atvirumą naujiems pirkimo būdams. Nors keturi iš dešimties pirkėjų vis dar nori gyvo susitikimo su pardavėju prieš įsigydami automobilį, dar 2024 metais tokią pačią nuomonę būtų išreiškę net 61 procentas respondentų. Tai rodo spartų skaitmeninių kanalų augimą ir pasitikėjimą nuotoliniais sprendimais.
Vis dėlto bendra žinutė aiški: vartotojai šiandien ieško stabilumo, aiškumo ir kainos bei kokybės balanso. Elektromobiliai, kurie dar neseniai buvo laikomi neišvengiama ateitimi, susiduria su realybės patikrinimu. Vairuotojai balsuoja savo piniginėmis, o jų pasirinkimai rodo, kad vidaus degimo varikliai dar tikrai nepasakė paskutinio žodžio.
Tyrinėju automobilių pasaulį, mokslo atradimus ir technologijų raidą, siekdama sudėtingas temas paversti suprantamomis ir įtraukiančiomis istorijomis. Mano tikslas – aiškiai ir tiksliai perteikti tai, kas formuoja mūsų ateitį kelyje, laboratorijose ir skaitmeninėje erdvėje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.