Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Jūsų automobilis gali sustoti važiuojant: penki dalykai, kurie gali nulemti tragedija kelyje
Žiema daugeliui vairuotojų tampa tikru išbandymu, nes būtent šaltuoju metų laiku automobilio techninė būklė atsiskleidžia visai kitu kampu. Kai temperatūra krenta žemiau nulio, varikliai patiria dvigubą stresą, o net menkiausi gedimai gali sukelti rimtų problemų.
Viena iš jų – netikėtai užgęstantis variklis, kuris dar ką tik veikė puikiai. Tai situacija, kuri gali išgąsdinti net patyrusį vairuotoją, o ypač tada, kai automobilis praranda galią judant intensyviu srautu ar lenkiant. Todėl labai svarbu suprasti, kodėl taip nutinka ir kaip galima užkirsti kelią tokiems pavojams.
Vis dėlto netikėtai gęstantis variklis nėra tik nemalonus nepatogumas. Tai reali rizika, galinti lemti pavojingas situacijas kelyje. Automobilis gali prarasti trauką lenkiant, sustoti sankryžoje ar tiesiog tapti nevaldomas, kai jo labiausiai reikia.
Variklio užgesimo žiemą priežastys
Vienas dažniausių kaltininkų yra uždegimo sistema, kuri šaltyje tampa itin jautri. Senesniuose automobiliuose naudojamos dalys, tokios kaip žvakių laidai ar izoliaciniai elementai, žemose temperatūrose praranda elastingumą ir gali pradėti praleisti srovę.
Taip pat nusidėvėjusios žvakės dažniau sukelia netolygų variklio darbą, nes šaltas variklis reikalauja stipresnės ir stabilesnės kibirkšties. Dėl šių priežasčių variklio darbas tampa nestabilus, o cilindrai gali visai neįsijungti. Tokiais atvejais pirmiausia verta patikrinti uždegimo žvakes, laidus ir uždegimo ritę.
Ne mažiau grėsmingos ir elektronikos bei jutiklių problemos. Šiuolaikiniai automobiliai priklausomi nuo tikslių elektroninių duomenų, o jutikliai šaltyje kartais perduoda netikslias reikšmes.
Jei temperatūros, oro ar degalų mišinį reguliuojantis jutiklis informuoja valdymo bloką netiksliai, variklis negauna teisingo degalų kiekio ir ima prastai veikti. Tokiu atveju variklis gali netikėtai užgesti vos tik pradėjus važiuoti. Jutiklių nusidėvėjimas būdingas automobiliams su didesne rida, todėl prieš žiemą verta atlikti išsamią diagnostiką.
Dar vienas svarbus veiksnys yra degalų tiekimo sutrikimai. Šaltyje dyzelinu varomose transporto priemonėse dažnai susidaro parafino kristalai, jei naudojamas ne žieminis kuras. Šie kristalai užkemša filtrus ir trukdo degalų srautui.
Senuose automobiliuose kita problema yra kondensatas bake, kuris gali sušalti ir užblokuoti siurblio darbą. Tokie gedimai dažniausiai pasireiškia netikėtu variklio užgesimu tada, kai degalų sistema negali aprūpinti variklio reikiamu kiekiu degalų.
Problemos kyla ir oro padavimo sistemoje. Kai kuriose situacijose šaltas ir drėgnas oras gali suformuoti ledą įleidimo kanaluose, todėl oras į variklį patenka netolygiai. Užšalusi droselio sklendė taip pat gali užstrigti atviroje ar pusiau atviroje padėtyje, o tokie sutrikimai lemia netikėtus sūkių šuolius arba visišką variklio sustojimą.
Jei variklis gęsta iš karto po užvedimo, verta patikrinti, ar oro padavimo sistema nėra apsinešusi ledu ar nešvarumais. Galiausiai įtakos turi ir purkštukų būklė. Senstant purkštukai gali pradėti purkšti degalus netolygiai, todėl degalų ir oro mišinys susidaro neteisingas.
Esant šalčiui tokia problema ypač išryškėja. Automobilis gali užsivesti, tačiau kol variklis neįšyla, degalų mišinys lieka per liesas arba per riebus, o variklis ima trūkčioti ir galiausiai užgęsta.
Kaip pasiruošti, kad variklis žiemą negestų
Kad automobilis išliktų patikimas, verta atlikti prevencinius veiksmus dar prieš atšąlant orams. Uždegimo sistemos patikra turėtų būti pirmasis žingsnis, nes būtent ši sistema dažnai lemia problemų atsiradimą.
Žvakės, laidai ir uždegimo ritės turi būti tvarkingos. Senesni automobilių jutikliai turėtų būti patikrinti diagnostikos įranga. Patyrę meistrai dažnai greitai atpažįsta silpnas variklio vietas konkrečios markės automobiliuose.
Degalų sistema taip pat reikalauja dėmesio. Vairuotojams rekomenduojama žiemą naudoti tik kokybišką, šaltoms sąlygoms skirtą kurą. Tai ypač svarbu dyzeliniams variklius turintiems automobiliams. Vandenį šalinantys priedai benzino automobiliams taip pat gali padėti išvengti problemų.
Be to, svarbu nepamiršti nuolat tikrinti degalų filtrų būklės. Oro padavimo sistema turi būti reguliariai valoma, o droselio mazgas turi tinkamai judėti net esant žemai temperatūrai. Jei automobilis žinomas dėl jautrumo šiai sistemai, specialistai gali rekomenduoti atlikti papildomą profilaktinį valymą.
Svarbiausia žinia vairuotojams
Jei automobilio variklis žiemą užgęsta po sėkmingo užvedimo, tai ženklas, kad viena iš sistemų veikia netinkamai. Ši problema niekada neatsiranda be priežasties ir dažniausiai susijusi su degalų tiekimu, oro įsiurbimu, uždegimu ar elektronika. Kuo anksčiau gedimas nustatomas, tuo mažiau išlaidų ir streso patirsite.
Siekiant išvengti rizikos, prieš prasidedant šalčiams verta apsilankyti autoservise ir atlikti bent minimalų variklio sistemų patikrinimą. Profilaktinė priežiūra žiemą gali tapti jūsų saugumo garantu. Automobilis, kuriuo galite pasitikėti bet kokiomis oro sąlygomis, visada suteiks ramybės ir užtikrins, kad žiema netaptų nepageidaujamų gedimų sezonu.
Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.