Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Elektromobilių eros pabaigos pradžia? BMW kuria sprendimą, kuris visiškai pakeis automobilių rinką
Automobilių pramonė šiandien daugiausia dėmesio skiria baterijomis varomiems elektromobiliams, tačiau BMW renkasi kitokį kelią. Vokietijos gamintojas patvirtino, kad aktyviai vysto vandenilio kuro elementų technologiją ir nuo 2028 metų planuoja pradėti naujos kartos vandenilinių elektromobilių serijinę gamybą.
Šis ambicingas projektas vykdomas glaudžiai bendradarbiaujant su „Toyota“, o pati BMW pabrėžia, jog siekia klientams pasiūlyti ne vieną, o kelias nulinės emisijos alternatyvas. Vandeniliu varomi automobiliai BMW akiratyje yra ne naujiena.
Jau anksčiau išbandyti „iX5 Hydrogen“ modeliai tapo pilotine platforma, o dabar trečiosios kartos kuro elementų sistema žada reikšmingus patobulinimus. Gamintojas siekia sumažinti technologijos mastą, padidinti jos efektyvumą ir užtikrinti, kad naujieji automobiliai būtų konkurencingi rinkoje.
Šis sprendimas atskleidžia platesnę BMW filosofiją, tai technologinį atvirumą. Užuot vien tikėjus baterijų pranašumu, bendrovė investuoja ir į alternatyvias sistemas, kurios galėtų tapti ateities transporto pagrindu.
Naujos kartos technologija
Trečiosios kartos kuro elementų sistema yra 25 procentais mažesnė už ankstesnę versiją, tačiau jos galios tankis gerokai didesnis. Tai reiškia, kad automobiliai galės pasiekti geresnius rezultatus naudodami kompaktiškesnį įrenginį.
Mažesni gabaritai suteikia daugiau erdvės salonui, pagerina automobilio dinamiką ir leidžia lengviau integruoti šią technologiją į skirtingus modelius.
Inžinieriai taip pat orientuojasi į efektyvumą, tai pažadėta didesnė rida ir mažesnės energijos sąnaudos nei ankstesniuose prototipuose. Toks progresas gali padėti vandeniliniams automobiliams tapti rimta alternatyva tradiciniams elektromobiliams.
Partnerystė su „Toyota“
BMW ir „Toyota“ bendradarbiavimas vandenilio srityje tęsiasi jau daugelį metų. Pirmoji kuro elementų sistema BMW bandomajame automobilyje buvo visiškai sukurta Japonijos partnerių.
Antrosios kartos „iX5 Hydrogen“ modeliuose vokiečiai patys kūrė bendrą sistemą, tačiau kuro elementai buvo tiekiami „Toyota“. Trečiajai kartai dvi automobilių milžinės nusprendė kurti pagrindinę technologiją kartu.
Toks sprendimas leidžia pasidalyti didžiules tyrimų ir plėtros išlaidas, o gauti rezultatai bus pritaikomi tiek lengvuosiuose, tiek komerciniuose automobiliuose. Taip abi bendrovės galės išlaikyti savitumą, bet naudotis bendros inovacijos privalumais.
Kaip veikia vandenilio automobilis?
Vandenilio kuro elementais varomas automobilis yra elektrinis, tačiau jo energijos saugykla skiriasi nuo įprastų elektromobilių. Vietoj didelės baterijos čia naudojamos slėginės vandenilio talpyklos.
Vandenilis tiekiamas į kuro elementų bloką, kur jis reaguoja su iš oro paimtu deguonimi. Šio elektrocheminio proceso metu generuojama elektra, kuri varo elektros variklius, o vienintelis šalutinis produktas, tai grynas vandens garas.
Tokiu būdu vairuotojai gauna visas elektromobilio savybes, tačiau nereikia ilgai krauti baterijų. Užtenka per kelias minutes pripildyti bakus vandeniliu.
Gamybos tinklas Europoje
Norėdama užtikrinti serijinę gamybą, BMW kuria plataus masto gamybos tinklą Europoje. Miunchene veikiantis vandenilio kompetencijos centras šiuo metu kuria ir tikrina naujosios kartos prototipus.
Pagrindinė kuro elementų gamyba bus vykdoma „Steiro“ gamykloje Austrijoje, turinčioje didelę patirtį gaminant įvairias jėgaines. Kiti gamybos centrai taip pat atliks svarbius vaidmenis.
„Landshuto“ gamykla tieks specialius kuro elementų korpusus ir sukurs valdymo bloką „BMW Energy Master“, kuris užtikrins energijos srautų paskirstymą tarp kuro elemento, mažos aukštos įtampos baterijos ir elektros variklio. „Dingolfingo“ gamykla jau gamina pirmuosius šio valdiklio prototipus, remdamasi patirtimi iš „Neue Klasse“ elektromobilių kūrimo.
Strateginis požiūris
BMW savo investicijas į vandenilį vadina technologiniu atvirumu. Bendrovė nenori apsiriboti vien baterijomis varomais elektromobiliais, bet siekia suteikti klientams galimybę rinktis. Tokia strategija leidžia išlikti lanksčiai ir pasirengusiai įvairiems ateities scenarijams.
Šis projektas parodo, kad vandenilio vizija vis dar gyva ir gali tapti svarbia transporto ateities dalimi. Jei BMW planai bus sėkmingi, jau nuo 2028 metų keliuose galime pamatyti pirmuosius serijinės gamybos vandenilinius modelius, siūlančius alternatyvą tiek tradiciniam degalų varikliui, tiek baterijomis varomam elektromobiliui.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti