Moterys prie vairo: naudotą automobilį renkasi ne širdimi, o galva

Pranešimas spaudai , 2025-07-13, 14:54
0
Moterys prie vairo: naudotą automobilį renkasi ne širdimi, o galva

Vis daugiau moterų perka naudotus automobilius pačios – remiasi ne nuojauta, o duomenimis, klausia, lygina ir nori būti vertinamos rimtai. Jos ieško saugumo, patogumo, estetikos, patikimos istorijos ir skaidraus bendravimo su pardavėju, o viena didžiausių baimių išlieka – būti apgautoms dėl techninės būklės ar atsuktos ridos.

Naudotų automobilių pardavimo bendrovės „Longo LT“ duomenimis, daugumą pirkėjų vis dar sudaro vyrai (66 proc.), tačiau moterų segmentas (31 proc.) sparčiai auga. Pasak bendrovės paruošimo centro vadovės Ugnės Debeikienės, per pastaruosius metus moterys tapo žymiai aktyvesnės naudotų automobilių rinkoje.

„Jos vis dažniau pačios domisi, lygina, konsultuojasi, skaito atsiliepimus ir ieško informacijos. Tai rodo ne tik augantį pasitikėjimą savimi, bet ir norą priimti savarankiškus sprendimus, pagrįstus faktais, o ne vien artimųjų nuomone. Automobilio pirkimas moterims dažnai yra daugiau nei techninis reikalas – tai sprendimas, atspindintis jų gyvenimo būdą, vertybes ir asmeninius poreikius“, – sako ekspertė.

Bijo būti apgautos

Pasak U. Debeikienės, naudotų automobilių rinkoje moterų vis dar dažniausiai išreiškiama baimė – būti apgautai.

„Tai gali būti paslėpti defektai, atsukta rida ar neaiški automobilio istorija. Jei pateiki skaidrią informaciją, atsakai į visus klausimus ir parodai pagarbą jos sprendimui – abejonių nebelieka. Ir tai galioja ne tik moterims – tai pagarba kiekvienam klientui“, – teigia pašnekovė.

Nepaisant pokyčių, daugelis moterų vis dar susiduria su išankstiniais nusistatymais. Šiemet „Citroën UK“ atliktas tyrimas parodė, kad beveik pusė (48 proc.) vairuotojų moterų jaučiasi, jog automobilių salonų aplinka vis dar labiau orientuota į vyrus. Dalis jų vengia kreiptis pagalbos, nes jaučiasi globėjiškai „mokomos“ ar nuvertinamos. Tik ketvirtadaliui (25 proc.) moterų tai nesukelia neigiamų emocijų.

„Tai ilgų metų inercijos pasekmė. Techninė sritis vis dar laikoma „vyriška“, bet tai turi keistis. Konsultavimo stilius, komunikacija, moterų atstovavimas komandoje – visa tai kuria pasitikėjimą. Moteris nori būti konsultuojama, o ne mokoma“, – pabrėžia U. Debeikienė.

Skirtingi prioritetai

Moterys ir vyrai automobilius renkasi pagal skirtingus kriterijus. Vyrai dažniau kreipia dėmesį į technines specifikacijas – variklio galią, transmisijos tipą, pagreitį ar galios ir kainos santykį. Moterims svarbiau saugumo pojūtis, estetika, patogumas ir pasitikėjimas – tiek pačiu automobiliu, tiek jį parduodančia įmone ar asmeniu.

„Vizualinis aspektas, tvarkingas salonas, ergonomika, spalva – visa tai moterims svarbu. Jos ieško ne tiesiog transporto priemonės, bet automobilio, kuris būtų malonus ir praktiškas kasdieniam naudojimui“, – tikina U. Debeikienė.

Moterų dažniausiai pasirenkami modeliai – kompaktiški, ekonomiški ir saugūs. Tokie, kuriuos lengva pastatyti, kurie taupo degalus ir atrodo tvarkingai. Tarp populiariausių – „Toyota“, „Peugeot“, „Volkswagen“.

„Vyrai labiau akcentuoja galingesnius variklius, didesnius kėbulus, rečiau pagalvoja apie kuro sąnaudas ar parkavimo patogumą. Dažnai renkasi visureigius, net jei praktiškai jų neprireikia mieste. Beje, jie labiau pasitiki savimi, bet ne visada skiria pakankamai laiko detaliam įsigilinimui“, – atkreipia dėmesį pašnekovė.

Saugumas – ne vien emocinis

Vienas iš svarbiausių moterų prioritetų perkant automobilį – saugumas. Tai apima tiek techninius aspektus – padangų būklę, veikiantį ISOFIX, parkavimo jutiklius ar kruopščiai atliktą techninę apžiūrą, – tiek emocinį pasitikėjimą pardavėju.

„Moterys dažnai užduoda labai tikslius klausimus apie avarijų istoriją, automobilio patikrinimų rezultatus. Joms svarbu ne tik žinoti, kad automobilis techniškai tvarkingas, bet ir jaustis užtikrintai viso pirkimo proceso metu“, – teigia ekspertė.

Nors iš šalies gali pasirodyti, kad moterys automobilį renkasi „iš jausmo“, realybėje jos labai atsakingai vertina informaciją. Jos tariasi su artimaisiais, analizuoja apžvalgas, tikrina duomenis, žiūri vaizdo įrašus ir dažnai sprendimą priima tik tada, kai turi visus atsakymus.

„Tai rodo ne nepasitikėjimą, o atsakingą požiūrį. Moterys nenori rizikuoti – jos nori žinoti, ką perka, ir kad sprendimas būtų apgalvotas“, – pabrėžia U. Debeikienė.

Svarbiausias pokytis, kurį šiandien stebi specialistai – moterys nebenori tiesiog „moteriško automobilio“. Jos ieško tokios transporto priemonės, kuri atitiktų jų gyvenimo būdą, šeimos poreikius, miesto ar užmiesčio kasdienybę.

„Tai signalas automobilių prekybos sektoriui – reikia prisitaikyti prie šių pokyčių: nuo konsultavimo kultūros iki asortimento pateikimo“, – įsitikinusi bendrovės atstovė.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Temos: Eismas

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas