Pamirškite apie benzininius ir dyzelinius automobilius: šioje šalyje jų jau niekas nebeperka, naujausi duomenys privers susimąstyti net ir didžiausius vidaus degimo variklių fanatus

Bilis.lt , 2024-12-11, 14:55 (atnaujinta 2025-03-04, 19:40) 9

Pamirškite apie benzininius ir dyzelinius automobilius: šioje šalyje jų jau niekas nebeperka, naujausi duomenys privers susimąstyti net ir didžiausius vidaus degimo variklių fanatus

Norvegijoje jau kuris laikas yra parduodama daugiau elektrinių automobilių nei tų, kurie aprūpinti vidaus degimo varikliais. Šioje šalyje kai kurie gamintojai jau kuris laikas net nepardavinėja benzininių ar dyzelinių modelių. To priežastys ganėtinai akivaizdžios.

Praėjusį mėnesį Norvegijos kelių federacija pirmą kartą pranešė, kad šalyje elektrinių transporto priemonių dabar yra daugiau nei tų, kurios aprūpintos vidaus degimo varikliais. Iš 2,8 mln. šiuo metu įregistruotų privačių automobilių, 754 303 yra visiškai elektriniai, o tai viršija 753 905 benzinu varomus automobilius.

Daugiau gerų naujienų iš elektromobilių mekos Norvegijos - lapkričio mėnesio duomenimis, užregistruota daugiau nei 10 tūkst. naujų elektromobilių, taigi, iš viso užregistruota 93,6 proc. visų naujų automobilių, o tai rodo, kad perėjimas prie elektromobilių beveik baigtas.

Norvegijos kelių federacijos pranešime spaudai teigiama, kad lapkričio mėn. užregistruota 10 940 naujų elektromobilių, t. y. beveik tiek pat, kiek ir spalio mėn. (10 862), tačiau gerokai daugiau nei praėjusių metų lapkričio mėn., kai šalyje buvo užregistruoti 8 442 nauji elektromobiliai.

Lapkričio mėnesį šioje šalyje iš viso buvo užregistruota 11 689 transporto priemonių, o iš jų – vos 749 automobiliai, kurie nepriskiriami baterija varomiems. Tai sudaro vos 1,3 proc. visų pardavimų Norvegijoje, kas reiškia, kad kone 95 proc. naujų automobilių turi įkrovimo lizdus.

Kalbant apie populiariausius automobilius Norvegijoje – čia ir toliau pirmauja „Tesla Model Y“. Per pirmuosius 11 mėnesių užregistruota 14 926 naujų automobilių, o tai sudaro 13 proc. visų naujų registracijų. Antroje vietoje, bent jau kol kas, yra „Volvo EX30“ - 6 623 vienetai, toliau seka „ID.4“ (6 544) ir „Tesla Model 3“ (6 197).

Šalyje beveik įgyvendintas tikslas atsisakyti vidaus degimo varikliais varomų naujų automobilių

Tai leidžia Norvegijai pasiekti tikslą iki 2025 metų parduoti tik nulinės emisijos automobilius, t. y. dešimtmečiu anksčiau nei ES. Siekdama pašalinti iškastiniu kuru varomas transporto priemones iš kelių, nors Norvegija teikia jau nebe tokias dosnias mokesčių lengvatas elektra varomiems automobiliams, visgi, jų kaina susilygina su benzininių, dyzelinių ir hibridinių automobilių kaina.

Tačiau dekarbonizacijos skatinimas taip pat rodo, kad Norvegijos klimato politiką sunku suderinti su jos, kaip didelės naftos ir dujų gamintojos, statusu.

„Kalbant apie mūsų naftos eksportą, svarbu pabrėžti, kad gamtinės dujos ypač svarbios Europos energetiniam saugumui per ateinančius 15 – 20 metų. Tuo pat metu gamtinių dujų vertės grandinės taip pat turi būti beveik nulinės emisijos, naudojant anglies dioksido surinkimo ir saugojimo technologijas“, – sako Asgeiras Tomasgardas, Norvegijos mokslo ir technologijų universiteto Energetikos permainų iniciatyvos direktorius.

A. Tomasgardas pažymi, kad tai dar viena sritis, kurioje Norvegija nori užimti pirmaujančią poziciją. Pavyzdžiui, ką tik atidarytas „Northern Lights“ įrenginys Oygardene gali transportuoti ir nuolat saugoti 1,5 mln. tonų CO2 per metus.

Jo teigimu, vienintelis veiksmingas požiūris į klimato kaitos švelninimą yra visapusiškas.

„Mūsų nacionalinė elektros energijos sistema jau yra beveik 100 proc. atsinaujinanti. Lygiai taip pat mažinant išmetamųjų teršalų kiekį tokiuose sektoriuose kaip transportas ir pramonė, elektrifikavimas neišvengiamai atlieka svarbų vaidmenį“ – teigia A. Tomasgardas.

Jis priduria, kad kitas žingsnis būtų elektromobilių technologijos diegimas lengvajame ir sunkiasvoriame krovininiame transporte, kad jis pasiektų tokią pačią rinkos dalį, kaip ir asmeniniai automobiliai – „Tikslas – nulinės taršos transportas“.

Jei daugiau šalių paseks Norvegijos pavyzdžiu, naftos paklausa visame pasaulyje gali pasiekti aukščiausią tašką anksčiau, nei numatyta. Tarptautinė energetikos agentūra mano, kad šis pikas bus pasiektas iki 2030 metų, o lengvieji automobiliai ir sunkvežimiai sudarys daugiau kaip 25 proc. naftos poreikio.

Ar patiko šis įrašas?
 

9 komentarų

Henris

Absurdas. Feikas. Afera.
Tai bus didesne afera nei koronos virusas.
Tik avinu banda sito, eilini karta nesuvokia :vacant:

Povilas

Jie žadėjo šaly be grynųjų pinigų, bet atsibudo kad nesąmonė. Tai atsibus kada supras kad elektromobilis po 10m bus bevertis nes aklumas bus nu sprogęs

Robis

Isigijau elektra 11m. senumo, pabandžiau, o ne tokius komentarus skaičiau ir jais tikėjau, nėra jokių problemų, aišku akumas ne naujas 300km., (šiuo šaltu metu) neatlaiko, mišriai bandžiau važiuoti, tai pravažiavau 215km. ir dar rodė, kad liko 46 km., realiai manau apie 25-30km.. Taigi, mano nuomonė viskas tvarkoje, lūkesčiai mano buvo daug kuklesni perkant auto. Be to kiek žinau akumai pirmaisiais metais greičiau degraduoja, vėliau po 1-3%,priklausomai nuo krovimo greičio, eksplotacijos. Man tokių atstumų sočiai, ar daug žmonių per diena pravažiuoja +200 km.? O pastačius auto įkišti laidą (nakčiai) nematau problemos, nebent gyvenčiau daugiabutije. Be to pas mane dar pliusas, kad už kokių 150m. yra nemokama (bent dabar, laikinai) krovimo stotelė, kurioje galiu krauti dykai, bet esu tinginys :slightly_smiling_face: ir kraunu namie, šeimos narys, kita auto krauna dykai ir taip pat neturi jokių problemų automobilis naujesnis, bet su mažesne baterija, bet ir jos pilnai užtenka jos poreikiams. Taigi, kiekvienas renkasi kas jam patogu, bet prieš komentarus (kategoriškus) pabando kas kaip, o ne iš pro perša savo klaidingus įsitikinimus. Tai gal pavydas lietuviškas ar aplamai SVARBU kažką kritikuoti, peikti, o dėl ko ir ką visai nesvarbu.

Robis

O tai neturėjo laiko atsibusti, nors jau kai kurie norvegai ne vieną elektromobilį pakeitė ir toliau juos perka virš 90% gyventoju? Tau geriau matyti, nors gyveni už 2000 km. ir neturi elektromobilio, kadangi greičiausia pakeistum nuomonę, priešingu atveju.

nekaltas

Norvegija gali sau leisti finansuoti elektromobilius iš savos naftos pinigų. O tuo tarpu vokiečiai masiškai grįžta prie hibridinių.

Petka

Pisa prota.toj norvegijoj pilna dyzeliniu automobiliu.,i darba vazinejom elektomobiliniu busiuku,kaip su pilnu pakrovimu ,per nakti krauni,tai i darba apie 50 km atgal,pakraytas rodo galima nuvaziuoti 320 km ,tai vos suvazineji i darba ir atgal,tai teko pasimti i sefui ir laikyti kieme,persokom i dyzeliuka ir jokiu problemu.pisa prota zmonem kaip turi buti.

Vincentas

Jus nelyginkite Norvrgijos su lietuva.Tai du nesulyginami dalykai.Elektromobiliai jau atrodo brukami per prievarta.Jau vokiečiai pradėjo blaškytis.Manau jau greitai tas muilo burbulas sprogs.Tehnologijos dar toli atsilieka nuo poreikio transportui

Robis

O seki technologijas, tai turi žinoti, kad jau yra gamintojas suteikuantis akumui garantija iki automobilio givavimo pabaigos, jau gaminami akumai kurie ikraunami per 5min./580km., kuriems garantija 800 000km.. Koks dabartinis benzininis 1.0l. varikliukas tiek atlaikys? Kai kalbat apie dizelius ir benzus, tai turit omeny 10-15m automobilius, kurie buvo žymiai patvaresni, kokibiškesni, o kai kalbat apie elektromobilius, tai jau kalbat apie pirmuosius Leaf, ar pirmas Tesla. Nors pats neseniai įsigijau seną Tešlą, tikrai nebenoriu nei dizelio, nei hibrido, kurie stovi kieme ir laukia kol ikelsiu skelbimą, o mieste sukinėju su Fiat 500 elektra, taip pat nebenoriu jokių dizeliu, duju, benzo, net hibridas (naujesnis) nebeturi darbo. Pirma pabandykit, o ne VBS (viena bobutė sakė) vodovaukitės ir tik tada reiškit savo nuomonę, būtų taip teisingiau. Jaučiu ir apie NSO turite nuomonę (žinot), kad skraido aplink televizijos bokštą Vilniuje, juk kažkur kažkas, kažkada matė ar Delfi rašė.

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas