Prisijunkite
Prisijunkite
Sekmadienio pavakarę, apie 16 valandą Lietuvos laiku, Jungtinę Karalystę sukrėtė nelaimė. Londono Southendo oro uoste sudužo keleivinis lėktuvas „Beech B200 Super King Air“. Orlaivis vos atsiplėšęs nuo pakilimo tako rėžėsi į žemę ir akimirksniu užsiliepsnojo.
Kol kas nėra tiksliai žinoma, kiek žmonių buvo lėktuve, tačiau pranešama, kad orlaivis skrido į Nyderlandų miestą Lelystadą.
Liudininkų pasakojimai šiurpina. Aplink gyvenantys žmonės, net nesantys oro uoste, pasakojo apie milžinišką ugnies kamuolį, kurį netrukus pakeitė juodi dūmų debesys. Viena moteris, įvykio metu buvusi su mažamečiu vaiku netoli oro uosto, teigė mačiusi, kaip lėktuvas pakrypo į kairę ir smigo nosimi žemyn, kol galiausiai sprogo.
„Tai buvo baisu. Neatrodė, kad pilotas turėjo bent menkiausią šansą sureaguoti. Dūmai tvyrojo visur – ore tvyrojo degančio kuro kvapas, girdėjosi sirenos, žmonės šaukė“, – sakė kita vietos gyventoja.
Greitosios pagalbos ir evakuacijos veiksmai – iškart po katastrofos
Į nelaimės vietą buvo nedelsiant pasiųstos visos būtinos tarnybos, greitosios pagalbos automobiliai, ugniagesiai, policija ir net orlaivis, skirtas skubiai evakuacijai. Policijos pranešime teigiama, kad teritorija aplink katastrofos vietą buvo aptverta, gyventojai paraginti laikytis atokiau, o prevenciškai evakuoti du netoliese esantys klubai.
Kol kas pareigūnai nenurodo, ar lėktuvas buvo tuščias, ar jame buvo keleivių. Vis dėlto žiniasklaidoje pasirodė informacija, kad šis lėktuvas galėjo būti pritaikytas medicininiam pacientų pervežimui, nors patvirtinimo, kad tuo metu jame buvo pacientas ar medicinos personalas, nėra.
Lėktuvo gamintojas „Beechcraft“, viena iš „Textron Aviation“ kompanijų, žinoma dėl patikimų verslo ir keleivinių orlaivių gamybos. Modelis „Beech B200 Super King Air“ – tai dvimotoris turbopropelerinis lėktuvas, kuriuo dažnai naudojasi verslo keliautojai, oro greitosios pagalbos tarnybos ir nedidelės keleivių grupės.
Ankstesnė istorija liudija, kad tai jau ne pirmas tokio pobūdžio incidentas šiame oro uoste. 1987 metais to paties modelio lėktuvas čia sudužo per naktinį krovinių skrydį į Italiją, tuomet žuvo pilotas. Lyginant abi nelaimes, aiškėja, kad kritiniai momentai įvyko būtent netrukus po pakilimo.
Skrydžiai atšaukti, keleiviai nukreipiami į kitus oro uostus
Po katastrofos Southendo oro uoste buvo atšaukta mažiausiai keturi skrydžiai, o du lėktuvai, artėję prie nusileidimo šioje vietoje, buvo nukreipti į Stanstedo ir Gatviko oro uostus. Oro eismo kontrolė veikia padidinto budrumo režimu.
Tarnybos kol kas nepateikia daugiau detalių apie avarijos aplinkybes. Aiškinamasi, ar nelaimė įvyko dėl techninio gedimo, žmogiškosios klaidos, ar kitų faktorių, tokių kaip oro sąlygos ar galimi paukščių susidūrimai.
Šiuo metu pagrindinis prioritetas yra išsiaiškinti, ar yra gyvųjų. Neaišku, ar orlaivis skrido su įgula ir keleiviais, ar buvo tuščias. Kiekviena valanda tampa vis reikšmingesnė gelbėjimo tarnyboms, kurių darbas tęsiasi ir naktį.
Kol kas oficialių žinių apie aukas ar sužeistuosius nepateikta, tačiau artimiausiomis dienomis, atliekant detalesnį tyrimą ir paaiškėjus visoms aplinkybėms, tikimasi gauti atsakymus.
Panašu, kad ši nelaimė taps dar viena skaudžia žyma civilinės aviacijos istorijoje. Kartu ji primena, koks trapus gali būti kelionės saugumas, net esant pažangiai technikai. Kol gelbėtojai ieško atsakymų po nuolaužomis, visuomenė laukia žinių, su viltimi, bet ir baime.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti