Elektromobilių rinkos kovos: GM taikosi į „Tesla“ vietą su pigesnėmis ir geresnėmis baterijomis

Viktoras Baliulis , 2025-04-18, 10:55
0
Elektromobilių rinkos kovos: GM taikosi į „Tesla“ vietą su pigesnėmis ir geresnėmis baterijomis

„General Motors“ žengia didelius žingsnius elektrinių transporto priemonių pasaulyje. Naujausi pranešimai rodo, kad bendrovė jau dabar gamina daugiau akumuliatorių elementų nei „Tesla“. 

Tai reiškia, kad GM yra ne tik didelė automobilių gamintoja, bet ir svarbi baterijų pramonės dalyvė. Kitaip nei naujų benzininių variklių kūrimas, kuris gali būti brangus ir užimti daug laiko, gera elektromobilių akumuliatoriaus konstrukcija yra universali ir gali būti naudojama daugelyje skirtingų modelių. 

Tai gali padėti įmonėms sutaupyti pinigų ir greičiau kurti naujus elektrinius automobilius. Panašu, kad GM šią strategiją taiko itin veiksmingai. JAV bendrovės įsipareigojimą kurti elektromobilius aiškiai rodo didelės baterijų gamyklos. 

Vienos iš jų, esančios netoli Nešvilio, Tenesio valstijoje, statyba kainavo 2,07 mlrd. eurų, o jos dydis prilygsta penkioms futbolo aikštėms. Ši gamykla veikia be pertraukos ir kas valandą pagamina apie 5 tūkst. akumuliatorių elementų. 

Prie didėjančios GM baterijų gamybos prisideda ir kita didelė gamykla Lordstaune, Ohajo valstijoje. Šios dvi gamyklos yra GM ir Pietų Korėjos akumuliatorių bendrovės „LG Energy Solution“ partnerystės rezultatas.

Didėjantį GM elektromobilių populiarumą iš dalies lemia ir jų kaina. Kurtas Kelty, kuris anksčiau buvo atsakingas už baterijas „Tesla“ bendrovėje, o dabar eina panašias pareigas GM, teigė, kad praėjusiais metais bendrovė gerokai sumažino baterijų sąnaudas, kurios dabar 54 eurais už kWh. 

Šiais metais bendrovė nori sumažinti sąnaudas dar 27 eurais už kWh, gamindama daugiau baterijų ir tobulindama gamybos procesą. Jei GM pavyks tai pasiekti, baterijų sąnaudos galėtų būti apie 90 eurų už kWh, t. y. 50 proc. mažesnės nei 2023 metais. Dėl to jie galėtų parduoti akumuliatorius pigiau nei „Tesla“. Palyginimui, vidutinė akumuliatoriaus kaina Kinijoje yra 85 eurai už kWh.

Net ir taip sumažinus sąnaudas, tokių automobilių kaip „Chevrolet Blazer EV“ ir „Equinox EV“ akumuliatoriai vis dar kainuoja apie 11 700 eurų. Siekdama dar labiau sumažinti išlaidas ir patobulinti savo elektromobilius, GM planuoja naudoti kitokio tipo akumuliatoriaus elementus, vadinamus prizminiais elementais. 

Šie elementai yra stačiakampių blokų formos ir gali efektyviau jungtis vienas su kitu, taupydami vietą ir galimai padidindami elektromobilių nuvažiuojamą atstumą. GM bendradarbiaudama su „Samsung SDI“ įgyvendina 3,15 mlrd. eurų vertės projektą, kurio metu Indianoje bus pastatyta gamykla, kurioje bus gaminami šie prizminiai elementai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas