Niekas nebeperka „Volkswagen“ automobilių: tūkstančiai automobilių rūdija prie gamintojo gamyklų

Viktoras Baliulis , 2025-05-11, 09:00
0
Niekas nebeperka „Volkswagen“ automobilių: tūkstančiai automobilių rūdija prie gamintojo gamyklų

Europos automobilių gamintojai vis dažniau susiduria su sunkumais didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje. Kinijoje pirkėjai vis labiau linksta prie savo šalies gamintojų, o tai keičia nusistovėjusias tendencijas. 

Tarp labiausiai paveiktų atsidūrė Vokietijos koncernas „Volkswagen“, kuris ilgą laiką laikytas vienu pagrindinių žaidėjų Kinijoje, tačiau šiandien jo pozicijos sparčiai silpnėja. Nors „Volkswagen“ veiklą Kinijoje pradėjo dar devintajame dešimtmetyje ir 2019 metais pasiekė rekordinius 4,2 mln. automobilių pardavimus, situacija nuo to laiko ženkliai pasikeitė. 

Pandemijos poveikis buvo tik viena iš kliūčių. 2023 metais koncernas pardavė 3,2 mln. transporto priemonių, o 2024 metais šis skaičius dar smuktelėjo iki 2,9 mln. Kinijos rinkoje veikiantys „Volkswagen Group“ ženklai, tokie kaip „Audi“ ar „Porsche“, taip pat susiduria su mažėjančia paklausa.

Tuo tarpu vietos gamintojai demonstruoja įspūdingą augimą. Pirmąją vietą užėmė BYD, kurios metiniai pardavimai šoktelėjo daugiau nei 40 proc., pasiekdami 3,84 mln. vienetų. Šis augimas reiškia, kad vietinės įmonės ne tik išstumia tarptautinius gigantus, bet ir sparčiai įsitvirtina kaip technologiniai lyderiai.

Prastėjantys rezultatai turi ir realų poveikį – mažėjančios paklausos fone kai kurios „Volkswagen“ gamyklos Kinijoje tampa perteklinės. Jau pernai rudenį pasirodė informacija apie galimą gamyklų uždarymą. Vienas pagrindinių pavyzdžių yra „SAIC Volkswagen“ gamykla Nankinge, netoli Šanchajaus. 

Veikianti nuo 2008 metų, ji gali pagaminti iki 360 tūkst. automobilių per metus, tačiau 2023 metais buvo išnaudota vos 58 proc. Gaminami tik vidaus degimo variklius turintys modeliai, tokie kaip „Passat“, „Škoda Kamiq“ ar „Škoda Superb“, kurių paklausa smarkiai sumažėjo.

Situaciją puikiai iliustruoja AFP agentūros paskelbtos nuotraukos, jose matoma daugiau nei 10 000 naujų, tačiau neparduotų automobilių, stovinčių gamyklos teritorijoje. Tokia realybė verčia rimtai svarstyti apie gamybos stabdymą, gaminti automobilius, kurių niekas neperka, tiesiog ekonomiškai neapsimoka.

Kol kas neaišku, koks bus galutinis Nankingo gamyklos likimas. „SAIC Volkswagen“ nori ją parduoti, tačiau jei nepavyks rasti pirkėjo, gamyba bus tiesiog nutraukta. Tai reikštų ne tik gamyklos uždarymą, bet ir signalą apie reikšmingus pokyčius Europos gamintojų strategijose Azijos rinkose.

Nepaisant akivaizdžių iššūkių, „Volkswagen“ neketina be kovos trauktis iš Kinijos. Šanchajaus automobilių parodoje vokiečių gamintojas pristatė naujų modelių seriją, pritaikytą būtent šiai rinkai – daug dėmesio skirta elektromobiliams ir pažangioms technologijoms.

Koncernas viliasi, kad šios naujovės padės susigrąžinti prarastas pozicijas. Tikimasi, kad iki kelių metų pabaigos pavyks vėl viršyti 4 mln. parduotų automobilių ribą per metus. Ar tai taps realybe, priklausys ne tik nuo siūlomų modelių, bet ir nuo gebėjimo prisitaikyti prie sparčiai kintančių Kinijos vartotojų poreikių. 

Kol kas aišku viena. Europa turi rimtą konkurentą, ir tai, kas veikė dešimtmečius, šiandien nebegalioja.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas